הייתי קונה gsr700 בן כמה שנים ומגזגז לעבר השקיעה.
שלום, אני חדש כאן אבל גלשתי בפורום רוב העשור האחרון, לפני הגרסה הנוכחית. (אגב, יש ארכיון או שהכל נמחק?)
בן 26, כרגע בתהליכי הוצאת רישיון A, לא היה לי דו גלגלי מאז הקטנוע לפני הצבא, והחלטתי שסוף סוף הגיע הזמן לרכוש אופנוע.
אני מתעניין בעיקר בקטגוריית הנייקדים הבינוניים, שם שולט הMT-07 כבר שנים, ומתחרה בSV650 וZ650 החדשים.
יש לי חלק קטן מהסכום במזומן ואת השאר אני מעוניין לשלם בכ-12 תשלומים, אופציה שניתנת ברוב הסוכנויות, כולל יד שניה, אבל מונעת ממני לחפש אופנועים מיד פרטית. בכל אופן, המטרה היא אופנוע משנת 2017 לפחות.
ההתלבטות היא כזו, אני לא יודע מה ההשלכות הכלכליות של קניית חדש אל מול יד שניה, כי חשבתי למתוח מעט את התקציב ולרכוש ואפנוע חדש.
MT07 חדש עולה היום ~55,000
SV650 עולה ~48,000
מה ההבדלים בירידת הערך לאחר שנה ושנתיים?
מה אני מפסיד או מרוויח בקניית אופנוע מהחברה בסוף שנה?
האם האופנוע הזול יותר ישמור על ערכו טוב יותר באופן יחסי, או שזה לא משמעותי?
באופן כללי אשמח לקבל כל טיפ מכל סוג.
הייתי קונה gsr700 בן כמה שנים ומגזגז לעבר השקיעה.
ככל ולא צפויה מתיחת פנים או החלפת דגם אז בהחלט כדאי לנצל את הנחות סוף השנה (אלא אם מדובר בהנחה מהותית ואז גם אם הדגם מוחלף שווה לשקול את עניין הרכישה).
לגבי הדגמים שציינת, הם דגמי אנטרי לבל בסיסיים ושמרנים שבחירה במי מהם ככלל לא תהיה טעות.
על פניו, צא מנקודת הנחה שכל כלי נפוץ לא ישמור על ערכו בתחרות בשוק אולם מצד שני הנפילה מ 50 אש״ח פחות כואבת מאשר בדגמים ופחות מבוקשים בשוק.
השאלה היא מה אתה מחפש מהאופנוע מעבר לנטו כלכלי ומה הצרכים היום יומיים שלך ותנאי הרכיבה?
הייתי קונה יד שניה, כמה חודשים או שנה על הכביש. בירידת ערך בין חדש ליד2 היא משמעותית (לדעתי קרוב לעשר אחוז יורדים ברגע שיצאתי מהסוכנות).
כאופנוע ראשון אני מניח שלא לרכב עליו יותר מדי זמן עד שתתמקד ותרצה להחליף/לשדרג.
תבדוק אופציות לקחת הלוואה בבנק וכך תוכל לחפש גם יד שניה מפרטי...
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
הייתי בדיוק במצב שלך לפני כמה חודשים.
הלכתי על הורנט, מרוצה עד הגג. וזה אחרי שכבר שמתי מקדמה על SV650 חדש ובסוף וויתרתי.
זה היה אופנוע גדול ראשון שלי, היו כ"כ סוגים שונים (V טווין, 4 בשורה, 2 בשורה וכו ) לא רציתי להתחייב למשהו אחד ולקנות חדש ובסוף להרגיש צורך להישאר איתו שנתיים+ כדי "להצדיק" את הקנייה מסוכנות.
הלכתי על יד שנייה, יש קצת השקעה בשנה הראשונה, טיפולים והחלפת בלאי כזה או אחר (צמיגים\דיסק בלם\רפידות וכו') אבל שווה מאוד לדעתי.
מחפש הנאה בעיקר, כולל טיולים בסופי שבוע ובזמן הפנוי. האופנוע ישמש אותי לנסיעות היום-יומיות כמו עבודה, לימודים וחדר כושר. אבל לא אהיה תלוי בו מכיוון שיש בבעלותנו גם רכב ואופניים למקרה הצורך.
גם אני חשבתי כמובן מאליו לקנות יד שניה בגלל המחיר, אבל כל החיים קניתי כלי רכב משומשים - קטנועים,טרקטורונים ומכוניות. אף פעם אי אפשר לדעת מה טיב האופנוע, מי ישב עליו ואיך רכב עליו. לא כיף ללכת לבדיקה ולקוות שהמוסכניק לא מפספס שום דבר, או לשמוע רעשים חשודים בנסיעה ולתהות.
ישבתי על אופנוע חדש בסוכנות, והתחלתי לתהות האם כ"כ נורא להפסיד כמה אחוזים בתמורה לאופנוע חדש וראש שקט לשנתיים לפחות? במיוחד לאור העובדה שאני מתכוון להתחייב לתשלומים קבועים ולא רוצה הפתעות.
יש פלוסים באופנוע חדש שאולי מקלים על העול הכלכלי - צמיגים, בלמים, שמנים שלא ידרשו החלפה במשך זמן ארוך מהקנייה.
אני לא חושב שארצה למכור את האופנוע אחרי פרק זמן קצר. יש לי המון ללמוד והרבה זמן כדי להנות מאופנוע ברמה כזו לפני שאשתעמם ממנו, במיוחד בגלל שאני לא מחפש מהירויות גבוהות מדי ובעיקר נהנה מהטכניקה ברכיבה. מציין שאני נמוך והMT07 הרגיש מתאים בצורה יוצאת דופן, זו הסיבה העיקרית שבגללה אני חושב לקנות אותו ולא את הסוזוקי.
אם אתה נמוך, ה-SV650 בכלל יתאים לך כמו כפפה ליד. בוא לרכיבת מבחן כדי להתרשם בעצמך.
ואגב:
http://fullgaz.co.il/%D7%94%D7%95%D7...0%D7%91%D7%A0/
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא