בכל הדברים ברשימה שכתבת כאן (לא נכנסתי לקישור).
אין יותר מידי דברים שהם משפרי יכולת.
הדבר היחידי שאפשר לקרוא לו שיפור הוא המתלים שהבחור החליף לטענתך. כל השאר חרטא בפיתה.
עוקב אחר הבחור הזה ביוטיוב.
נראה שמבין עניין ומחליף מכלול אחר מכלול ב XSR900 שלו, פחות קוסמטיקה יותר דברים פרקטיים.
החליף אגזוז, צינורות בלמים, בולמים אחורי וקדמיים, ברז לריקון הקרטר במקום הבורג, ועוד.
בסה״כ נראה שמתיחס לאופנוע כאל משהו שברור שצריך להחליף ולהתאים את האופנוע לצרכים ולמאווים האישיים.
נראה שהוא לא עוף מוזר בטריטוריה שלו.
מצד שני כאן בארץ הקודש רווחת הדיעה שלא כדאי לעשות זאת כיוון שזה כסף זרוק ולעולם לא תתקבל 10% מההשקעה במכירת האופנוע.
לכן אם מעוניין במכלולים משופרים כדאי:
1. להיות מודע שלא יהיה לזה כול ערך במכירה.
2. למכור את האופנוע ולקנות אופנוע בעל מכלולים משופרים.
איזה מסלול / כיוון היתם לוקחים אתם? למה?
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
בכל הדברים ברשימה שכתבת כאן (לא נכנסתי לקישור).
אין יותר מידי דברים שהם משפרי יכולת.
הדבר היחידי שאפשר לקרוא לו שיפור הוא המתלים שהבחור החליף לטענתך. כל השאר חרטא בפיתה.
פחות או יותר מה שאני הייתי עושה עם אופנועים יפנים עד שהתחלתי לקנות תוצרת אירופה והם באים כבר עם רובם מהמפעל.
אומנם מבחינה כספית אין החזר אבל מבחינת שיפור יכולות דינמיות לדעתי שווה אבל כמובן כל אופנוע לגופו.
זוהי תשובה מאד בעייתית כי אין כאן נכון או לא נכון.
שדרוג יכול לקחת את האופנוע לכיוונים מצוינים או להפוך אותו לבדיחה.
החלפת אגזוז מקורי באגזוז מתוצרת מכובדת יכולה להקל במשקל האופנוע
ולהוסיף לו סוסים אבל לפגוע באיכות חיים של הרוכב ובסביבה.
החלפת הבולמים לבולמים אוליאהנס נראית נהדר ונותנת תמורה מדהימה
למי שבאמת צריך, אבל לרוב הרוכבים הבולמים המסופקים עם האופנוע
יתאימו בול. ולא ישאירו אותו מרושש.
החלפת צופר דרדלה בצופר עצמתי יכולה להיות נהדרת או מזיקה.
באופנועים זולים בהם נעשתה פשרה בין מחיר נוח לחלפים איכותיים
לפעמים יש מקום לשיפור על פי הצרכים (האמתיים) של הרוכב.
יש אופנועים בהם נדרשת החלפה של חלקים בגלל "מחלות ילדות"
או בעיות שחלקים "אפטר מרקט" יודעים לפתור.
בכל מקרה כבר ראיתי אופנועים מכובדים שמתביישים בתכשיטים
זולים, שיפורים בהם נראה האופנוע כמו מלכת הדראג של עזה.
לגבי שוק היד השנייה במדינה ברשותך אני לא אגיב, אין הבנה
אמתית אבל יש המון דעות קדומות, אופנה, ותרבות עדר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני הייתי מתחיל בשיפור הרכיבה לרמה כזאת שאוכל להרגיש את כל השיפורים שתיארת
בגדול זה נכון ומסכים איתך לחלוטין
הנקודה היא שמכלולים מסוימים באופנועים מסוימים (אם נקח לדוגמה את ה MT) יכולים לתפקד טוב בעיר אך כאשר יוצא למרחבי ה twistys כול רוכב גם הלא מנוסה ירגיש את הזנב המקפץ.
עכשיו נשארת הדילמה, האופנוע טוב, המנוע מצוין אולי ע״י החלפת הבולם האופנוע מקבל שידרוג לרמה חדשה לגמרה.
דילמה או לא?
אגב, במיוחד רוכב מתחיל לא יוכל להשתפר ללא הרגשת ביטחון שהאחורי יציב ונעוץ באספלט. לכן זה לא רק הרוכב זה השילוב.
נערך לאחרונה על ידי RoadSwimmer; 31-10-2017 בשעה 10:20.
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
יש הרבה אנשים שמתייחסים לאופנוענות כתחביב. חלק מהכיף בתחביב זה גם ההתעסקות עם האופנוע, והחלפת חלקים (גם אם לא באמת צריך).
בארץ לצערי מה שמעניין הרבה רוכבים זה "איך ישמור ערך עוד חודשיים כשאמכור אותו".
תופעה קלאסית של דור הy.
התחביב הזה בארץ כן ניתן ליראות אצל בעלי הארלי,פחות מעניין להם "שמירת ערך"
הבעיה נמצאת בשאלה שלך.
אתה מביא דוגמה של בחור שמשפר/משנה את האופנוע לטעמו האישי.
ואז אתה קופץ לנושא הכלכלי של הפסד במכירה. אין שום קשר בין הדברים.
אם מה שמעניין אותך זה ההיבט הכלכלי - רנה אופנוע פופולארי עם שוק טוב, שמור אותו מקורי ועם קבלות ממוסך ידוע, ואז תמכור בהפסד מינימאלי.
אם מה שמעניין אותך זה האופנוע שאתה חי איתו, אז אני לא רואה שום סיבה לא לשפר בו נקודות שהן לא לטעמך (ע"ע מתלים ב-MT-09, צינורות בלם ברוב ביפאנים הישנים וכו'). ואז - למה לך למכור אופנוע שמתאים לך כמו כפפה ליד?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על ההבהרה, אולי הנקודה ברורה לך ואין לך כול ספק לכאן או לכאן.
לי יש ולכן השאלה עלתה.
ברור שאם האופנוע מתאים לך כמו כפפה לא תרצה למכור. אנו מדברים על נקודת ההחלטה המוקדמת בהם האופנוע לא מתאים כמו כמו כפפה ודורש שיפורים כאלו או אחרים כדי להיות כזה. האם תחליף את האופנוע או תשפר את נקודות החולשה שלו מתוך ידיעה שבסכום שהשקעת כדי לשפר יכולת לקנות אופנוע שמתקרב להיות כפפה או להשקיע בשיפורים הנדרשים.
אלו שני מסלולים שונים עם השלכות על הערך העתידי של השקעתך.
וכמו שאמרת כבר למעלה, אופנוענות היא לא הגיונית ואין טעם לחפש היגיון או החזר כספי להשקעה כזו או אחרת.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
באמת דיון פתוח בלי תשובה חד משמעית אם כי בכל מקרה - כלכלי זה לא אלא אם מדובר בשיפור עמדה הכרחי לפני מכירה בקטע של צמצום נזקים.
לדעתי ללא קשר לעניינים כלכליים, ככלל נדרשים להשקיע בדברים אלמנטריים כגון שדרוג צמיגים, צופר/ים, מצבר, אמצעים ויזואליים ואח׳ ומשם כבר זה באמת נתון לטעם אישי ולכיס.
מצמץ לא נעים לי לומר אבל אתה השקעת ביבחוש שלך לא מעט
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI