אין שום בעיה של ברקס בפניה,אבל!! תתאמן במגרש סגור ועדיף לך להדרכת רכיבה מתקדמת
היי
קרה לי מקרה ממש מסוכן אתמול
באמצע השכבה בעיר (של ירידה די חדה) ופניה חדה וסיבובית ארוכה שאי אפשר לעשות במהירות הייתי על הילוך שני (70/80 קמש?) פתאום הגיר נפל לי לניוטרל
ההילוך השאיר אותי במהירות הקבועה והייתי בהטיה כבדה,
כשנפל הגיר לניוטרל פתאום צברתי תאוצה מפחידה ולא ידעתי מה לעשות...
לגעת בברקס? יש לי פחד מלגעת בברקס בהטיות ואני בדרך כלל לא נוגע בו בהטיות (לאו דוקא בכבדות).
(תמיד שיש הטיה אני מגיע במהירות שגם אם יחתכו אותי או משהו לא אגע בברקס)
עכשיו אחרי המקרה הזה אני חושב שכן צריך לדעת כמה אפשר להבריקס (אמרתי נכון?) באמצע פניה....
דרך אגב ניצלתי בנס במקום להשכיב עוד הפסקתי תהשכבה ועליתי על המדרכה (שההתחלה שלה הייתה בשיפוע למזלי)(כמו אי תנועה כזה רק יותר גדול)
ועפתי לנתיב שאחרי האי תנועה בלי להספיק להתסכל אם רכב נמצא בנתיב או משהו וישר נתתי גז למקרה שאם יש רכב בנתיב שנכנסתי לו לנתיב אני אולי אצליח לברוח...
מסתכל במראות ורואה אוטובוס ממש צמוד אליי... פשוט נס. בטח חשב שאני מטומטם
בכל מקרה איך אפשר ללמוד כמה אפשר להבריקס בהטיה? האם מומלץ להשתמש?
אין שום בעיה של ברקס בפניה,אבל!! תתאמן במגרש סגור ועדיף לך להדרכת רכיבה מתקדמת
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
... וזאת בדיוק הסיבה לעשות קורס רכיבה מתקדמת.
נ.ב.
לתת ברקס זה לבלום.
היה פה מישהו בפורום שתיאר את זה בצורה נורא יפה.
לצמיג שלך על אספלט אידאלי יש 100% אחיזה.
כשאתה בולם, ככל שהבלימה חזקה יותר כך יותר אחוזי אחיזה הולכים על הבלימה. עברת את מכסת האחיזה שלך? אתה תחליק.
כשאתה פונה בהטיה אתה משתמש באחוזים מהאחיזה שלך. זה אומר שכשאתה מנסה לבלום בזמן פניה, יהיו לך פחות אחוזי אחיזה בשביל הבלימה.
מה הלקח? אתה יכול לבלום אבל בהתאם להטיה שלך, האחיזה שתהיה זמינה עבור הבלימה שלך תהיה קטנה יותר.
המסקנה ( ואני מדבר על סמך תחושת בטן אחרי קריאה של 2 שירשורים של פות"ש -כמובן אל תיפגע זה לטובתך):
1. אל תהיה פזיז תרכב לאט בהתאם לתנאי הדרך תוריד את הקצב.
2. קורס רכיבה מתקדמת רצוי וחשוב בייחוד בשלב הזה בו נדמה לך שאתה יודע להוריד את האופנוע אבל לא יודע לבלום אותו.
3. רכיבת שטח זה רעיון טוב שיתן לך המון כלים לרכיבה טובה יותר בכביש.
בהצלחה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
דבר אחד בטוח, אין שום בעיה בפניה לשמור על אותה מהירות עם הברקסים גם אם אתה בניוטרל. בקיצור, ברור שהיית צריך להשתמש בברקסים ולא לעלות על מדרכה ולעוף לתוך נתיב של אוטובוס..![]()
" יש לי פחד מלגעת בברקס בהטיות ואני בדרך כלל לא נוגע בו בהטיות"
אחינו.. אתה חייב הדרכת רכיבה מתקדמת, אני משלם..
גם אם הגיר ירד לניוטרל (ב70 קמ"ש אתה לא קרוב לרדת מהילוך שני!) אין קשר לבלימה בסיבוב.
אתה חייב להתנסות בבלימה ולהרגיש את ההשפעה (בד"כ מיישר את הכלי).
הסיבוב המושלם בנוי מבלימה לתוך החצי הראשון והאצה בחצי השני.
לרוב אתה קובע את מהירות הכניסה ושומר על המהירות בריכוז על ההטיה ורק לקראת הסיום מאיץ.
אם צריך לבלום אז בעדינות.יש חשיבות עצומה לשיפויים בפנייה שצריך להבין/לשים לב(לא רק עליה או ירידה).
בירידה האחיזה קטנה ויש צורך לחדד את הפניה ולכן רצוי לקחת בחשבון.
עם אופנוע צריך לחשוב כל הזמן, לא רק על הסובבים שלא שמים עליך אלא גם על דרך, שיפויים, מים, להריח סולר ואים הלחץ בצמיגים נכון.
סע בזהירות