עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 42

אשכול: נכנס לענף המוטוקרוס מחפש ייעוץ ומורה (כ"ע)

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    יש הבדל גדול בין רכיבה על כלי אפור או צהוב בלי ביטוח, לבין "קומבינה בטסט" כמו החלפת צמיגים לצמיגים במידה או התקנת צמת חשמל ומראות רק בשביל הטסט.
    ההבדל המשמעותי הוא שאם חס וחלילה תפצע ותצטרך טיפול משמעותי כזה או אחר, אם יש לך ביטוח אתה מכוסה ואם אין לך אתה עלול להרוס את החיים שלך ושל כל המשפחה שלך.
    גם אני מכיר רוכבי שטח שרוכבים ללא ביטוח, וזה אכן חבל מאד, אבל זה רחוק מלהיות 90% מהרוכבים.
    רוב הרוכבים בעלי כלים צהובים מבטחים בביטוח חובה. יש סטטיסיטיקות ברורות (זה לא ממש קשה, יודעים כמה כלים יש וכמה מבטחים) שאני לא זוכר כרגע. מספרי הלא מבוטחים אכן עדיין גדולים בין היתר בגלל מחירי הביטוח הגבוהים אבל הם לא 90% ואפילו לא הרוב.

    ולאחר שאמרנו את כל זה, בא נדבר על המקרה הספציפי שלנו.
    מגיע לכן ילד שכמו שאתה אמרת לא יודע את הא' ב' של רכיבת שטח, ובעצם בא לקבל מאיתנו את כל המידע.
    יותר מזה, הוא מגיע בגישה שהיא על הצד היותר "מסתכן" של רוכבי השטח - הוא מודה שהוא אוהב את תחושת הסכנה, ומחפש קפיצות, ווילים, כח, מהירות וריגושים.
    אני חושב שזהו בדיוק המקרה בו צריך להמליץ על כלי צהוב בלבד, או לפחות לדאוג להבהיר לו טוב טוב (מאחר וכאמור הוא לא יודע כלום) מה עלולה להיות המשמעות מרחיקת הלכת של רכיבה על כלי אפור, לפני שממליצים לו על כזה.

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    יש הבדל גדול בין רכיבה על כלי אפור או צהוב בלי ביטוח, לבין "קומבינה בטסט" כמו החלפת צמיגים לצמיגים במידה או התקנת צמת חשמל ומראות רק בשביל הטסט.
    ההבדל המשמעותי הוא שאם חס וחלילה תפצע ותצטרך טיפול משמעותי כזה או אחר, אם יש לך ביטוח אתה מכוסה ואם אין לך אתה עלול להרוס את החיים שלך ושל כל המשפחה שלך.
    גם אני מכיר רוכבי שטח שרוכבים ללא ביטוח, וזה אכן חבל מאד, אבל זה רחוק מלהיות 90% מהרוכבים.
    רוב הרוכבים בעלי כלים צהובים מבטחים בביטוח חובה. יש סטטיסיטיקות ברורות (זה לא ממש קשה, יודעים כמה כלים יש וכמה מבטחים) שאני לא זוכר כרגע. מספרי הלא מבוטחים אכן עדיין גדולים בין היתר בגלל מחירי הביטוח הגבוהים אבל הם לא 90% ואפילו לא הרוב.

    ולאחר שאמרנו את כל זה, בא נדבר על המקרה הספציפי שלנו.
    מגיע לכן ילד שכמו שאתה אמרת לא יודע את הא' ב' של רכיבת שטח, ובעצם בא לקבל מאיתנו את כל המידע.
    יותר מזה, הוא מגיע בגישה שהיא על הצד היותר "מסתכן" של רוכבי השטח - הוא מודה שהוא אוהב את תחושת הסכנה, ומחפש קפיצות, ווילים, כח, מהירות וריגושים.
    אני חושב שזהו בדיוק המקרה בו צריך להמליץ על כלי צהוב בלבד, או לפחות לדאוג להבהיר לו טוב טוב (מאחר וכאמור הוא לא יודע כלום) מה עלולה להיות המשמעות מרחיקת הלכת של רכיבה על כלי אפור, לפני שממליצים לו על כזה.
    בפסקה הראשונה שלך יש אי-דיוקים משמעותיים. כך למשל, שהסטטיסטיקה שמציינת את אחוז ה"רוכבים ללא ביטוח" כוללת את כל סוגי האופנועים - אבל באופנועי כביש, נדיר מאוד שרוכב לא מבטח את עצמו בביטוח חובה.
    לעומת זאת, אני מאמין שרוב הכלים הצהובים המקצועיים אינם מבוטחים. לא מדבר על WR250R או DRZ, אלא על מכונות אנדורו שמשמשות אך ורק לשטח בסופ"ש.

    ועכשיו לפסקה השניה.
    אני (למזלי) לא אבא ולא אמא של הבחור הזה. יתרה מזאת, אני נוטה להאמין שהוא עבר את גיל 18, ולכן גם ההורים שלו לא בדיוק יכולים להגיד לו מה לעשות עם החיים שלו. אם חסרה לו אחריות אישית, יכולת להעריך סיכונים ולשאת באחריות על ההחלטות הכלכליות שהוא מקבל - זאת לא בעיה שלי.
    אני גם יוצא מנקודת הנחה, שהאדם הסביר עושה מחקר קצר על המינוחים בתחום חדש שאליו הוא נכנס, כמו למשל אופנוע "צהוב" ו-"אפור", ומבין מה יותר מתאים לו לפני שהוא מוציא כסף מהכיס. ואם האדם לא יודע כלום - אז סליחה, אני לא מורה ביסודי. גם זאת לא בעיה שלי - "תעשה שיעורי בית, תחזור".
    אני גם לא סוכן ביטוח, ולא תפקידי לשכנע אנשים לרכוש ביטוח. בטח לא אחד כזה, שאני בעצמי ויתרתי עליו (בשטח. הדוקאטי מבוטח ללא השתתפות עצמית).

    ואפרופו כלים "אפורים" - YZ "אפור" מוסב לאינדורו היה בחבורה שנתיים. אחלה אופנוע לשטחים פתוחים, לא הכי כיף ברכיבה טכנית איטית.
    אז למי שמוותר על נושא הביטוח והרישוי, זאת אחלה אופציה בתקציב נמוך (הם מאוד זולים היום כמשומשים), כל עוד התוואי מתאים (חולות, מסלולים או שבילים פתוחים).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    מעדיף מוטוקרוס. אינדורו יקר לטיפולים ופחות מהיר ומסלולים.
    מאמין שאלך על הYZ או הRMZ
    בקשר למיגון לא ענית לי, המגפיים והמעיל בסדר?
    https://www.ebay.com/itm/Scoyco-Racing-Motocross-Motorcycle-Adult-Neck-Protector-Guard-Collar-Brace-P0N5/112185358465?epid=632710695&hash=item1a1ec4b881:g: iPcAAOSwa~BYb0Zb&vxp=mtr

    והתכוונת למגן צוואר הזה?

  4. #19
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    אינדורו יקר לטיפולים ופחות מהיר
    אתה יכול לנמק את הטענה הזאת?

    המגפיים הם מגפי כביש ולא שטח. על השאר לא הסתכלתי.
    אני מציע לך לגשת לחנות ציוד, ולרכוש את כל הציוד במקום אחד - כך תוכל לבקש הנחה, ועל הדרך תקבל ייעוץ על מה מתאים לך ומה לא.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אתה יכול לנמק את הטענה הזאת?

    המגפיים הם מגפי כביש ולא שטח. על השאר לא הסתכלתי.
    אני מציע לך לגשת לחנות ציוד, ולרכוש את כל הציוד במקום אחד - כך תוכל לבקש הנחה, ועל הדרך תקבל ייעוץ על מה מתאים לך ומה לא.
    זה ידוע שהוא פחות מהיר. לגבי המחירים ככה שמעתי

  6. #21
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    זה ידוע שהוא פחות מהיר. לגבי המחירים ככה שמעתי
    "זה ידוע" זה הטיעון הכי חזק שיש...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    "זה ידוע" זה הטיעון הכי חזק שיש...
    חח מה זה לא נכון? כל בנאדם ששאלתי אותו ענה לי ככה

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    חח מה זה לא נכון? כל בנאדם ששאלתי אותו ענה לי ככה
    לא. ההבדלים העיקריים בין אינדורו למוטוקרוס הם לא ב"מהירות".
    ההבדל הכי משמעותי הוא במתלים. אופנוע אינדורו צריך "לגהץ" שיבושים ולעבור מכשולים, אופנוע מוטוקרוס צריך לנחות מקפיצות גבוהות בלי לשבור את המתלה (או השלדה).
    קשה לי להאמין ש-YZ250 מגיע למהירות סופית גבוהה יותר מ-WR450F, כך שהטיעון (שמשווה תפוחים לאגסים) פגום מיסודו.
    אני יכול לעודד אותך, שלא תגיע למהירות "סגירה" לא עם YZ250 ולא עם WRF (באותו נפח, עזוב את ה-450 הבהמה לצורך הדיון), אלא אם תחליט לעשות את זה על שביל מהודק או אספלט - בזבוז של אופנוע שטח, כי ה-R3 שלך "סוגר" יותר.
    סביר להניח שאתה לא רוכב ברמה של אליפות ישראל, כך ש"מהירות" זה לא הפרמטר שבו תרגיש מחסור. ואם כן - אני רוצה לבוא לראות את זה. אני כבר תקופה רוכב על 125 דו"פ, ולא מרגיש שחסר לי כוח במישור. יכול להיות שאתה יותר מוכשר ממני ותצליח לרכב 120 איפה שאני משקשק ב-60. קשה לי להאמין, אבל לא שולל על הסף. תראה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #24
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בפסקה הראשונה שלך יש אי-דיוקים משמעותיים. כך למשל, שהסטטיסטיקה שמציינת את אחוז ה"רוכבים ללא ביטוח" כוללת את כל סוגי האופנועים - אבל באופנועי כביש, נדיר מאוד שרוכב לא מבטח את עצמו בביטוח חובה.
    לעומת זאת, אני מאמין שרוב הכלים הצהובים המקצועיים אינם מבוטחים. לא מדבר על WR250R או DRZ, אלא על מכונות אנדורו שמשמשות אך ורק לשטח בסופ"ש.

    ועכשיו לפסקה השניה.
    אני (למזלי) לא אבא ולא אמא של הבחור הזה. יתרה מזאת, אני נוטה להאמין שהוא עבר את גיל 18, ולכן גם ההורים שלו לא בדיוק יכולים להגיד לו מה לעשות עם החיים שלו. אם חסרה לו אחריות אישית, יכולת להעריך סיכונים ולשאת באחריות על ההחלטות הכלכליות שהוא מקבל - זאת לא בעיה שלי.
    אני גם יוצא מנקודת הנחה, שהאדם הסביר עושה מחקר קצר על המינוחים בתחום חדש שאליו הוא נכנס, כמו למשל אופנוע "צהוב" ו-"אפור", ומבין מה יותר מתאים לו לפני שהוא מוציא כסף מהכיס. ואם האדם לא יודע כלום - אז סליחה, אני לא מורה ביסודי. גם זאת לא בעיה שלי - "תעשה שיעורי בית, תחזור".
    אני גם לא סוכן ביטוח, ולא תפקידי לשכנע אנשים לרכוש ביטוח. בטח לא אחד כזה, שאני בעצמי ויתרתי עליו (בשטח. הדוקאטי מבוטח ללא השתתפות עצמית).

    ואפרופו כלים "אפורים" - YZ "אפור" מוסב לאינדורו היה בחבורה שנתיים. אחלה אופנוע לשטחים פתוחים, לא הכי כיף ברכיבה טכנית איטית.
    אז למי שמוותר על נושא הביטוח והרישוי, זאת אחלה אופציה בתקציב נמוך (הם מאוד זולים היום כמשומשים), כל עוד התוואי מתאים (חולות, מסלולים או שבילים פתוחים).
    חייב להצטרף לדוטש - הטיעונים של סטטיסטיקות בכביש ובשטח לא מעניינות, בפועל רכיבה ללא ביטוח היא מסוכנת לרוכב ולסובבים אותו.

    נכון, זה לא התפקיד שלך לשכנע או לגרום לרוכב חדש לעשות את הבחירה ה"נכונה".
    כל אדם יעשה כרצונו ואף אחד לא מצפה ממך חס ושלום להיות מורה דרך או שתיקח אחראיות על מעשים של אחרים אבל חשוב להבין שבחירה של הסובבים אותך (כן, גם בכביש) בכלים ללא ביטוח או טסט משפיעים עליך ישירות.

    מחר אותו ילד יוצא מהבית בדרכו אל השטח על הכביש, הסבירות שיהיה מעורב בתאונה זהה באותו שלב לכל כלי רכב אחר לא פחות ולא יותר.
    הרוכב מאבד שליטה, בתאונה מעורב רכב\אופנוע אחר, הולך רגל...יכול להיות שהנפגע תהיה אתה, חבריך ואחרים היקרים לליבך.
    כנראה שאתה לא תהיה בצד הפוגע אלא הנפגע, תהיה בטוח שזה לא יגמר בטוב (לשים בצד את המהפך שהמשפחה של הפוגע תאכל קש - אבל כמו שציינת - זה פחות מעניין אותך וזאת זכותך להרגיש כך).

    אם כלים ברישוי אפור הרוכבים שלא במסלול מאושר פוגעים במישהו, זה רק בך. זה שתעצום עיניים לא אומר שהבעיה תיעלם.
    נערך לאחרונה על ידי Oznik; 25-11-2017 בשעה 22:44.

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של Tilbalisti
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    727
    הבנתי אז המתלים של של האינדורו בעצם פחות חזקים משל המוטוקרוס? אז בעצם הוא אמור לעלות פחות....
    ואינדורו זה 2 פעימות או שיכול להיות גם 4?
    כי אמרתי יקר יותר מכיוון שה2 פעימות צורך הרבה טיפולים ואני די בטוח שאינדורו זה 2.
    לגבי הביטוח חברה יש לי רכב ענק שהאופנוע נכנס לבאגז אז אין מה לדאוג אני לא רוכב בכביש פתוח אתאמן על ווילי או בכפרים (שטחים) או בכביש ריק וחסום..

  11. #26
    Junior Member הסמל האישי של liad34
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tilbalisti צפיה בהודעה
    הבנתי אז המתלים של של האינדורו בעצם פחות חזקים משל המוטוקרוס? אז בעצם הוא אמור לעלות פחות....
    ואינדורו זה 2 פעימות או שיכול להיות גם 4?
    כי אמרתי יקר יותר מכיוון שה2 פעימות צורך הרבה טיפולים ואני די בטוח שאינדורו זה 2.
    לגבי הביטוח חברה יש לי רכב ענק שהאופנוע נכנס לבאגז אז אין מה לדאוג אני לא רוכב בכביש פתוח אתאמן על ווילי או בכפרים (שטחים) או בכביש ריק וחסום..
    יש אופנועי אינדורו גם 4 פעימות וגם 2 פעימות.
    אותו דבר לגבי מוטוקרוס.
    אופנוע 2 פעימות דורש טיפולים יותר צפופים אבל עלות הטיפולים בו היא לא גבוהה.
    אני מציע לך לעשות קצת שיעורי בית לפני שאתה רוכש אופנוע, האופנוע החזק ביותר הוא לא בהכרח המתאים ביותר בשבילך.
    רכיבת שטח שונה מרכיבת כביש.

  12. #27
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    מוסיף על דברי ליעד -
    המתלים של אופנועי אינדורו לא "פחות חזקים" משל מוטוקרוס, הם פשוט בעלי ייעוד שונה. אין קשר למחיר.
    אם כבר כהכללה, תחזוקה ל-2 פעימות יותר פשוטה ויותר זולה מלארבע פעימות, אבל זה תלוי בהרבה גורמים.

    לגבי הביטוח - ביטוח חובה לאופנועי שטח הוא לא בשביל פגיעה באחרים, אלא בעיקר בשביל עצמך. רובנו רוכבים במקומות שאין בהם כמעט אנשים אחרים.
    גם אם תתאמן בכביש ריק וחסום, אתה עדיין עלול לפול ולהזדקק לטיפול רפואי, ואם אין לך ביטוח זה עלול לעלות הרבה הרבה הרבה הרבה כסף.

  13. #28
    Member הסמל האישי של exc
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    231
    לעשות ביטוח לשנה לכלי שנוסע פעם בשבוע זה לא מסתדר בדיוק
    KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    לא מסתדר מאיזו בחינה?
    אם קשה לך עם הקונספט, תדמיין שזה ביטוח שפועל רק בימי שישי-שבת

  15. #30
    Member הסמל האישי של exc
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    231
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    לא מסתדר מאיזו בחינה?
    אם קשה לך עם הקונספט, תדמיין שזה ביטוח שפועל רק בימי שישי-שבת
    מבחינה שזו הוצאה כספית מיותרת .
    בכלל כל העניין הזה של רישוי צהוב, עושים טסט ובסוף מובלים אותו בעגלה לשטח כמו כלי אפור.
    וינקרים מראות?מס' (למעט דושים) חרתה ברתה כלי שטח מועד לנפילות .
    צריך להתיר לכלים אפורים לטייל חופשי
    נערך לאחרונה על ידי exc; 29-11-2017 בשעה 16:56.
    KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה

אשכולות דומים

  1. הפרסומת החדשה של הלוטו
    על ידי shushu בפורום אוף טופיק
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-12-2016, 09:51
  2. כמה הקפות במסלול המוטוקרוס החדש
    על ידי Juv בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 10:17
  3. מסלול המוטוקרוס המקומי במתכונתו החדשה
    על ידי Juv בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-11-2015, 11:12
  4. אימון במסלול המוטוקרוס המקומי
    על ידי Juv בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-07-2015, 16:00
  5. דגמי המוטוקרוס של ימאהה ל-2016
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 09-06-2015, 14:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO