עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: שידרוג A2 ל A1 אוטומט כמה שאלות ובירורים

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    27

    שידרוג A2 ל A1 אוטומט כמה שאלות ובירורים

    אהלן, צריך קצת ייעוץ שלכם ותשובות לכמה שאלות בנוגע לשידרוג הרישיון שלי כרגע.

    אני עושה עכשיו שידרוג של הרישיון הנוכחי A2 ל A1 אוטומט, כמה דברים עדיין לא ברורים לי בנוגע לזה. קודם כל, בכלל צריך לצאת לטסט מלא גם במגרש וגם מחוצה לו, כמו שמוציאים רישיון לראשונה, או שזה מגרש בלבד(כמו שמוציאים ל a2 עם וותק של 3 שנים על מכונית)?

    מכיוון שהחוק יחסית טרי וחדש, אני לא כ"כ מבין איך A1 אוטומט עובד בדיוק.

    עכשיו, בנוגע לכלים שיש בבתי ספר - מסתבר שלא לכולם יש קטנוע אוטומטי בנפח גדול מ 125, ואפילו הלכתי לבית ספר אחד שנתן לי להתחיל ללמוד על מיו 100 כשאני בכלל באתי לעשות שידרוג ל A1 אוטומט. לדעתכם זה סבבה? לא בעייתי מבחינת הבוחן נהיגה, משרד התחבורה, וכו? קצת מרגיש מגוחך.
    בית ספר אחר היה G דינק 250 סמק. מעניין אותי לדעת אם כל הבתי ספר מלמדים על הקטנוע הנ"ל? יש גם גוי מקס 250, גרנד דינק 250, שמלמדים עליהם, וכו?

    ותכלס בתור אחד שבא לשידרוג, זה אמור להיות יותר קל ואפילו הבוחן יתחשב קצת יותר כי הוא יודע שעומד מולו אדם שכבר מחזיק ברישיון A2 לאופנוע? או שזה לא ממש משנה הרבה?

    הבנתי שהשיעורים שצריך לקחת הם 8 שיעורים האם אני צודק, אם כן, מומלץ להישאר עם זה או לדעתכם עדיף לי לקחת אפילו יותר מ 8 בלי קשר ?

    תודה אני מתנצל מראש אם העמסתי עליכם עם כל השאלות.

  2. #2
    הטסט הוא אותו דבר בדיוק, מבחן שליטה במגרש ובמידה ועברת אתה יוצא לסיבוב בחוץ.
    את הבוחן ממש לא מעניין מי אתה מה אתה ובאיזה רישיון אתה מחזיק, מה שמעניין אותו זה איך אתה נוסע.

    יש מורים שנותנים לתלמידים לעלות על קטנוע קטן כמו המיו כדי לראות מה הרמה שלהם ואם בכלל הם מסוגלים לעלות על כלי גדול יותר. לא יודע איפה למדת ולא יודע מה היו השיקולים של אותו מורה.

    זה ממש לא משנה על איזה כלי אתה לומד, כל עוד הוא עומד בקריטריונים להוצאת רישיון הכל טוב.
    אם יספיקו לך שמונה שיעורים או לא, תלוי בך. בדרך כלל לוקחים את החבילה של השמונה שיעורים+טסט ואם יש צורך לעוד, משלמים פר שיעור.
    מקווה שעזרתי.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    עד כמה שידוע לי a1 אוטומטי הוא זהה ל a1 מהבחינות הבירוקרטיות: נדרשים 8 שיעורים, יוצאים לכביש בטסט בנוסף לתרגילי המגרש, צריך טופס ירוק על כל שלביו.
    לגבי כלי ללימוד, אני די בטוח שחייב כלי שנמצא בקטגוריית a1, ולכן מיו 100 לא אמור להיות מתאים או רלוונטי. ראיתי יחסית הרבה מורים עם gdink 250. המורה שלי אמר שהם נוטים להיות בעייתיים, לכן הוא העדיף Joyride 200.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    אגב באותו עניין - למה הכוונה אוטומט?
    קטנועים - סבבה זה ברור... מה למשל לגבי האופנועים (מוגבלים ל- A1) של הונדה עם DCT זה גם נכנס לקטיגוריה הזו?

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    למה לעשות ל-A1 אוטומטי ולא לרגיל?
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    27
    יצא חוק חדש לפני כשנה, שאפשר ללמוד על אוטומט A1 בלי הסתבכות עם הילוכים, קלאץ וכדומה.

    יש אנשים שמתקשים עם זה, לכן הולכים על אוטומט. לא סתם יצא החוק הזה.

    אם החוק הזה היה קייים כשאני למדתי ל A2, לא הייתי מתקרב ל A2 בכלל.

    הבעיה עם הכלי שלומדים עליו, G DINK 250 זה שהוא כלי מגושם וכבד יחסית. וקשה לבצע את התרגילים במגרש איתו.

    לכן שאלתי אם יש בתי ספר אחרים שאולי משתמשים בכלים אחרים, שעליהם הרבה יותר קל ללמוד נהיגה.

    עם מיו 100 זה הבדל של שמיים וארץ, הוא שוקל הרבה פחות והרבה יותר קל לשליטה. עברתי את התרגילים במגרש 30 פעם ברציפות בלי להוריד רגל ביחד איתו. עם הגי דינק אני עדיין לא הצלחתי פעם אחת אפילו מרוב שהוא מגושם, זה מאוד מתסכל.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    זה פחות או יותר ההבדל בין a2 ל a1 אוטומטי, וזאת בדיוק גם הסיבה שמיו הוא לא כלי מתאים ללימוד ל a1 אוטומטי. מורה שיתן לך ללמוד ולגשת לטסט על מיו לרישיון a1 הוא חסר אחריות ודי עבריין, טסטר שיאפשר לך לגשת לטסט הוא עבריין גם כן, ואתה בתור זה שאמור לעלות עם כלי a1 לכביש, טוב תעשה אם תלמד על כלי שמותאם לדרגת הרישיון הרלוונטית ולא תחפש איך לעשות לך את החיים קלים. תחשוב נניח שתעבור שיעורים וטסט על מיו, ואחרי שתקבל את הרישיון החדש תתפנק בטילמקס, אני מאמין שבשניה שתעלה עליו תעשה היכרות מקרוב עם האספלט.

  8. #8
    ציטוט נכתב במקור על ידי moonshield צפיה בהודעה
    זה פחות או יותר ההבדל בין a2 ל a1 אוטומטי, וזאת בדיוק גם הסיבה שמיו הוא לא כלי מתאים ללימוד ל a1 אוטומטי. מורה שיתן לך ללמוד ולגשת לטסט על מיו לרישיון a1 הוא חסר אחריות ודי עבריין, טסטר שיאפשר לך לגשת לטסט הוא עבריין גם כן, ואתה בתור זה שאמור לעלות עם כלי a1 לכביש, טוב תעשה אם תלמד על כלי שמותאם לדרגת הרישיון הרלוונטית ולא תחפש איך לעשות לך את החיים קלים. תחשוב נניח שתעבור שיעורים וטסט על מיו, ואחרי שתקבל את הרישיון החדש תתפנק בטילמקס, אני מאמין שבשניה שתעלה עליו תעשה היכרות מקרוב עם האספלט.
    מה שכתבת תקף לכל אדם שמוציא רשיון, לא משנה איפה ועל מה למד הרי במגרש אתה לומד לעבור טסט ולא לומד לרכב.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ^^^^
    נכון. אבל עדיין, טסט ל a1 על מיו 100 (או כל קטנוע בתצורה קטנה) זה חוסר אחריות ממדרגה ראשונה.
    זה כמו לעשות טסט למשאית מעל 15 טון על ניסן מיקרה.

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    27
    אני מתפלא על החוצפנות שיש לחלק מהאנשים בפורום הזה. ממתי אני באתי בטענה שאני הולך לבקש ללמוד ל A1 אוטומט על מיו 100?

    אני, באותו הראש שזה חוסר אחריות ולא מומלץ גם כן מבחינה בטיחותית, שכן מי שלא למד על הכלי הנכון עלול לבצע תאונה ולהיפצע, וכו. אני לא אמרתי שזאת הכוונה שלי, אבל הסברתי את ההבדל בין למידה על מיו ולבין למידה על משהו גדול ומגושם יותר.

    האשכול נוצר על מנת להבין דבר או שניים, ואני לא אדם ממזר או מתחכם שינסה לעשות קיצורי דרך, אלא יותר נכון לחסוך לעצמי תסכול מיותר. הכוונה שלי לחסוך את אותו התסכול היא ממש לא בדרכים לא חוקיות או לא מומלצות, כמו אלה שצוינו. כמובן שיש אנשים פחות ישרים ופחות הגונים ממני אבל אני לא אחד מהם, ואם אכן נוצר כאן בלבול, אני מקווה שהבהרתי את עצמי מספיק ברור ברגע זה כדי למנוע הידרדרות של אותו הבלבול שלכם בעניין. אני, חד משמעית, לומד ל A1 אוטומט באופן חוקי ומסודר כפי שנדרש, אבל מצד שני, אני כן מחפש דרכים, חוקיות לחלוטין, לחסוך לעצמי תסכול מסוים במהלך לימודי הנהיגה לדרגה הנ"ל.

    בזה נגמר הויכוח ואני לא מעוניין לשמוע התחכמויות נוספות, ואני מודה לאלה שכן הקדישו מזמנם לענות על הנושא בצורה מכבדת ויפה. אם למישהו יש משהו להוסיף מוזמן לעשות זאת בברכה, כל עוד זה לא פוגע באף אחד או יוצר בלבול כלשהו עם דברים שהם אינם נכונים.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    27
    לתשובה היותר מפורטת בנושא...

    יש הרבה שלא אוהבים הילוכים וקלאץ. זה מאותן סיבות שאנשים נוסעים ברכב אוטומט מאשר בידני - עניין של נוחות. מי שבוחר לרכב על אוטומט, עושה את זה מתוך שיקולי נוחות בעיקר, לפי מה שאני מכיר. וזה לא משהו שצריך להתבייש בו או מעיד על חוסר מיומנות או מקצועיות - אתה תראה אופנועני על שרוכבים על קטנוע אוטומטי.

    תחשוב קצת, בעבר אוטומט לא הייה כזה נפוץ. בעשור שתיים האחרונים זה צובר תאוצה, ושים לב שיש הרבה יותר קטנועים מאשר אופנועים על הכביש - מאותה סיבת נוחות, וגם קל לתפעול.

    מיותר לציין שקלאץ והילוכים זה יותר מורכב מאשר גז וברקס בלבד כמו באוטומט. זה שאדם בוחר לדלג על המורכבות הזו - לא הופך אותו למישהו או משהו לא בסדר.

    אני מקווה שלא אצטרך לכתוב קיר נוסף של טקסט באשכול הזה...

  12. #12
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    חברים בואו נצמד לנושא. הערה הבאה שלא במקום תזכה את השרשור במנעול ואת המגיב בחופשה.



  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    מישהו פה חושב שאם הוא ילמד על ג'י דינק או על ווספה של 250 סמק זה יכין אותו להתמודד על טימקס?
    סתם שטויות.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    מה שמנסים להגיד הוא שGdink הוא לא קטנוע מגושם. בוודאי שלא בקטגוריה בה יש קטנועים ששוקלים מעל מאתיים קילו ועם קרוב ל50 כ"ס.
    אתה יכול לנסות להתחבר לקטנועים אחרים, אבל בגדול הם דומים.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2017
    הודעות
    27
    תראו, אני אגיד לכם מה הקטע בעניין הזה. הקטע הוא, שבעצם שאם אתה רוכב על מיו 100 אתה שולט הרבה יותר טוב ויותר קל לך לבצע איתו תרגילים בגלל הגודל הקטן שלו והמשקל הקטן שלו. אם אתה לוקח גי דינק 250 זה יותר קשה בעיקר בגלל המשקל שלו וההגה שלו שהוא יותר רחב ויותר מגושם. הבעיה פה היא באותו תרגיל שהוא קשה יותר עם גי דינק מאשר מיו, כי הוא דורש דברים מסוימים שאם אין לך את הקלות משקל אתה נכשל בגלל הכלי שעליו אתה רוכב ולא בגלל החוסר מיומנות שלך. אתם מבינים, הסוגייה העיקרית בנושא הזה היא שאם דבר כזה קורה, בוחן נהיגה מקבל ממך את הרושם כאילו אתה לא מיומן מספיק ולא מעביר אותך. הוא לא יודע שזה בגלל שרכבת על כלי מגושם שגרם לך להיכשל באותו תרגיל במגרש, הוא רק יודע שפישלת ומבחינתו לא מעניין אותו בגלל מה זה קרה. אפילו אם זבוב דיגדג לך את האף באותה שנייה שעשית את התרגיל, ובגלל שהרמת יד להעיף את אותו הזבוב, הורדת רגל. את הבוחן נהיגה לא מעניין הזבוב, מעניין אותו אם הצלחת לעשות את זה כפי שצריך או לא. אי אפשר לבוא לבוחן נהיגה ולהגיד לו שמע אחי, אני עלול להיכשל כי הכלי שאני לומד איתו מגושם, או כי עלול לבוא לי זבוב לאף ולהפריע לי באמצע התרגיל. אתם מבינים?

אשכולות דומים

  1. שידרוג A1
    על ידי noamkepf בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 22-07-2017, 12:23
  2. שאלה בקשר לרישיון A1 על אוטומט
    על ידי Hosssy בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-06-2017, 04:48
  3. שידרוג בלם
    על ידי noamkepf בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-06-2017, 12:15
  4. קטגוריית רישוי חדשה: A1 אוטומט
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 28-08-2016, 19:36
  5. דרגת רישיון חדשה -a1+אוטומט
    על ידי willy בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 02-08-2016, 15:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO