שלום לכולם,
מצטער מראש על האריכות.
הקטנוע שלי, ג'וירייד 125 מודל 2015 הגיע לטיפול גדול ראשון 12,000 ק"מ (וכבר לא באחריות).
נכנסתי למוסך היבואן של מטרו שבו ביצעתי גם את הטיפולים הקודמים מתחילת חיי הכלי.
חשוב להדגיש שאני מסוג הרוכבים ששומרים על הקטנוע ולא היו לי שום בעיות איתו לפני שהכנסתי לטיפול.
נסיעה קצרה אחרי שיצאתי איתו לאחר הטיפול התחלתי להרגיש רעידות בכל התחלת נסיעה, ממש בחיבור הראשון של המנוע.
כשהמצב החמיר בהדרגה חזרתי אחרי ימים ספורים למוסך.
מנהל המוסך עשה סיבוב קצר ונתן למכונאי לעשות פירוק וניקוי חלקי הוריאטור.
זמן קצר אחרי שיצאתי משם, שוב חזרה הבעיה.
היום, ארבעה ימים אחרי הביקור האחרון, הכנסתי אותו שוב. לאחר נסיעת בדיקה הבהירו לי שזה מצב נפוץ לאחר טיפול גדול כי מחליפים חלקים בוריאטור כמו רצועה ומשקולות ובכלל אלה רעידות שאופייניות לדגם הזה.
הסברתי לו שבמשך שנתיים לא היה זכר לרעידות והן התחילו בדיוק אחרי הטיפול.
הוא החליט לפרק שוב ולעשות ניקוי ושימון יסודי של כל חלקי הוריאטור רק כדי לנסות ולשפר את המצב.
יצאתי ועשיתי נסיעה קצרה עם הרבה עצירות והתחלות.
בתחילה נראה היה שיש שיפור ברעידות, אבל אחרי כמה דקות, הרעידות חזרו.
חזרתי למנהל המוסך שסיפר לי שאין להם יותר מזה מה לעשות וזה לא נורא לדעתו.
בנוסף הציע שאם לא ישתפר עוד 200 ק"מ, הוא יציע לי תמורת תשלום על החלקים, להחליף תוף ומצמד כשהוא מציין שלא בטוח שיפתור את הבעיה.
בסוף היום עצרתי אצל מוסך אחר, מורשה מטרו לטיפול בסאניאנג, תארתי למכונאי את התקלה ושאלתי אם הוא מסוגל לפתור. להפתעתי, אמר לי שכן, וזה יעלה לי 350ש'.
שאלתי אליכם:
איך אני צריך להתנהל מול המוסך שלי ?
הוא נתן לי הצעה בעל-פה ולא היה מוכן לפרט מה בדיוק הוא מתכוון לעשות.
אז שישמור את הצעת המחיר שלו לעצמו.
מוסך שלא נותן לך הצעת מחיר מסודרת, לא חושב שמגיע לו לקבל את העבודה. מילא היה אומר ''אני מכניס את הקטנוע למוסך ואחרי בדיקה אתן הצעת עבודה'' אז זה לגיטימי, אבל לומר ''כן בטח, 350₪'' מרגיש כאילו הסוף זה הדבר היחידי שמעניין אותו.
מה שאמרו לך במטרו נקרא חרטטת.
כנראה שבטיפול שייפו לך את הסנדלים (כנהוג לעשות בטיפול) ואולי גם את התוף אבל עשו את זה עקום,ובגלל זה עכשיו יש החלקה.
בעיות של מצמד נפתרות רק על ידי החלפה שלו,שיופים ופתרונות ב 350 שקל יחזיקו ברוב המקרים כמו שהם עלו.
לא מדובר בשום סוד מקצועי,זה שמסתירים ממך על מה אתה משלם מרמז על הסיבוב שיעשה עליך אותו מוסכניק.
אוקיי,
במטרו באמת שייפו את הסנדלים והתוף בטיפול.
היום מנהל המוסך אמר שהוא יכול להזמין עבורי תוף ומצמד חדשים
ולהחליף תמורת מחירם ללא חיוב עבודה וזה יעלה לי כ- 250 ש'.
אם לדעתך החלפה כזו במטרו יכולה לפתור את הרעידות,
האם כדאי לי כבר ללכת על ההצעה ?
האם אני יכול לדרוש זאת ממטרו ללא שום חיוב ממני במסגרת לקיחת אחריות על הטיפול ?
רעידות בשילוב קשורות כמעט בכל המקרים לחלקים שאתה מחליף.
הייתי דורש תיקון על חשבונם.
או שבגלל שזה באשמתם הם נותנים לו את זה במחיר עלות.
לדעתי, אם יש לך כוח להלחם בהם אצה צריך לקבל את זה בחינם. הבעיה התחילה (לכאורה, ולטענתך) ישר אחרי הטיפול.
אני (אדם שאין לו כוח לריב) הייתי משלם 250 שח וגם מוודא שהחליפו ולא עשו קומבינה. ה250 שח האלה הם בעיני שכר לימוד הוגן לשיעור החשוב של:
לא להתקרב בחיים למוסך היבואן.
עידכון,
נכנסתי לפני כמה ימים למוסך מטרו תושיה.
הסברתי את האירועים מאז שעשו לי טיפול גדול במטרו בלומפילד.
עשו הפעם טיפול לוריאטור שכלל ליטוש, ניקוי והחלפת בית סנדלי סחיבה (פעמון) בחדש.
כנראה שהם יודעים לעבוד טוב יותר מהקודמים, כי השיפור אחרי שסיימו מורגש.
אבל, התעקשו לחייב אותי בעלות הפעמון: 224 ש' וויתרו על מחיר העבודה.
לא עזר לי ניסיון השיכנוע מול מנהל מוסך תושיה שזה לא הוגן לחייב אותי.
אז שילמתי כי כבר רציתי לשחרר את הקטנוע ולחזור לעבודה אחרי כל הטירטורים
והפסד שעות העבודה בזמן האחרון.
לא בא לי לריב איתם על סכום כזה ,
וכמו שניסחת יפה, ayalzo, זה שכר לימוד לשיעור חשוב של לא להתקרב למוסך יבואן.
כנראה שלעולם לא אחזור למוסכי מטרו.
עכשיו בגלל שמבירור מול מוסך מורשה אחר בת"א שדרש 350ש' בלי הסברים, לא התרשמתי מי יודע (ציינתי כאן בשירשור)
אני פונה אליכם, בעלי נסיון מול מוסכים - יש המלצות למוסך אמין בת"א עבור הג'וירייד שלי ?
ממליץ על 'אבי גל' בדרך בגין ת"א.
מוסך וותיק, מקצועי, הוגן ואמין. מורשה sym.
מטפל אצלו, במגוון כלים, מאז שנות ה-80' של האלף הקודם ומרוצה.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו