שלום,
אני שוקל לרכוש אופנוע שישמש אותי ככלי תחבורה להתנייד עמו ביום יום ורציתי לשאול, מניסיונכם, מה המשמעויות של התנהלות עם אופנוע לעומת עם רכב.
על תשובותיכם אודה .
שלומי
שלום,
אני שוקל לרכוש אופנוע שישמש אותי ככלי תחבורה להתנייד עמו ביום יום ורציתי לשאול, מניסיונכם, מה המשמעויות של התנהלות עם אופנוע לעומת עם רכב.
על תשובותיכם אודה .
שלומי
שאופנוע קונים רק אם רוצים משהו לנשמה.
ככלי תחבורה הוא גרוע.
עדיף לך קטנוע או רכב קטן (כתלות באופי השימוש).
בגדול,
הוצאות גדולות על ביטוח, מיגון, תיקונים.
קר ורטוב בחורף, חם ולח בקיץ.
סטטיסטית מתישהו תעבור תאונה עם פציעה שתשאיר אותך או עם צלקת קטנה או עם נכות גדולה.
זהו בגדול. פיספסתי משהו?
אה,
כן,
למי שאוהב את זה, אין לזה תחליף.
תודה על התגובה.
אני מעוניין לקנות אופנוע בגלל שאני אוהב דו גלגלי וגם מעוניין שישמש ככלי תחבורה. מעניין אותי לדעת האם הוא יגביל אותי למשל בלבוש ונעליים בגלל שצריך להיות ממוגן.
יש הרבה הבדלים אבל בצורה הכי מתומצתת:
ברכב כל מה שמדאיג אותי זה כמה פקוקה הדרך ואיפה אני אחנה.
על האופנוע מה שמדאיג אותי זה המזוג אוויר ואיך אני מתאים את הציוד רכיבה ליום שלי.
דו גלגלי מאוד מוגבל מבחינת הדברים שאתה יכול לקחת איתך ונהיה עוד יותר מוגבל אם מחשבים בו בת זוג.
קח לדוגמה יום שגרתי:
- להקפיץ את בת הזוג לעבודה
- לצאת בצהריים לאכול במרחק 30 דקות מהעבודה ולחזור
- בדרך חזרה הביתה לעבור בסופר ולקנות מצרכים לשבוע.
אם אני מקפיץ את בת הזוג, זה אומר שאני לוקח איתי את ציוד הרכיבה שלה.
אם הציוד שלה תופס לי את הארגז, אני צריך למצוא דרך יצירתית לשמור כמה שיותר מהציוד שלי על האופנוע בזמן הקניות ולמצוא מקום אח״כ לכל מה שאני קונה.
הקניות שלי יהיו על בסיס מקום פנוי (שישיית מים ואבטיח כנראה לא יהיו ברשימת קניות)
כל זה ועוד לא התייחסתי למזג האוויר שבימים קיצוניים נע בין 10 מעלות וגשם בבוקר ל-28 מעלות ושמש קופחת בצהריים.
אופנוע הוא פתרון מעולה לנסיעה בעלת מטרה אחת. ״לצאת למסעדה״, ״לנסוע לעבודה״, ״להגיע להורים״.
לי אישית יוצא לחסוך כשעה כל יום (365 שעות בשנה) וזה שווה את הטרחה אבל יש טרחה והרבה טרחה.
אני גר בנתניה ועובד בנתניה כך שאין עניין של פקקים. אני מניח שאני נמשך להנאה שברכיבה כרכיבה לשם הרכיבה. לצערי איני יכול להרשות לעצמי גם רכב וגם אופנוע ואני מבין שלכול דבr יש מחיר כפי שציינת זאת באופן תמציתי אני מניח ששאלתי נובעת מהצורך להפנים את הצדדים הפחות נוצצים שבאחזקת אופנועץ
וtbh nbhj
לחיוב: שקט נפשי, בלי לחץ של איחורים או מציאת חנייה, הנאה תמידית גם ברכיבה הכי קצרה בעיר, ניקוי ראש אחרי יום קשה בעבודה.
פחות חיובי: פרקטיות, גם אם יש ארגז או זיווד, קשה לעשות קניות, יש מקרים שחייבים לפעמים רכב כמו נסיעה ארוכה עם הבת זוג בחורף.
סה"כ אופנוע פרקטי ושפוי, ויש הרבה כאלה הוא פתרון מצויין להתניידות, כמובן שצריך לנהל סיכונים ולקחת בחשבון את הסכנות ולהיערך בהתאם.
כמובן שיש הבדל אם אתה מתנייד רק בעיר, רק בינעירוני או משולב.
בהצלחה!
Tracer 900
תודה על התגובה![]()
אני נוסע את הנסיעות בהן אופנוע בא לידי ביטוי הכי טוב. נסיעה של כ35-40 דקות לתוך גוש דן בבוקר והחוצה ממנו אחה"צ.
אני חוסך כמעט שעה נסיעה לכיוון (במקרי קיצון).
מצד שני, בנסיעות קצרות, או בשעות שאינן שעות העומס, גיליתי שהזמן שלוקח לי לעלות או לרדת מציוד ולקשור/לכסות את האופנוע הופך את זה ללא כדאי.
נניח בצד את עניין החניה כי לי זה פחות רלוונטי.
נוחות בנסיעה פחות מעניינת אותי, כי עם ציוד טוב כיף לרכב בגשם, ועם הקיץ הישראלי אני מסתדר לא רע.
לגבי השאלה ששאלת קודם,
כן, מיגון חובה בכל נסיעה. זתומרת, זה הכל תלוי בך, רק חשוב שתדע מה המשמעות של לרכב עם גופיה וכפכפים (רמז: כפכפים לא מרמזים על כיף).
בעולם הדו גלגלי המשחק הוא בין האהבה לתחום לבין סדרה לא קטנה של פשרות.
אני מתנייד כבר שנתיים על אופנוע, בלי רשיון רכב. יש לכך הרבה יתרונות כמו הפאן-פקטור, היעדר הפקקים, צריכת דלק ובמידה ואתה מטפל לבד לרוב - עלויות אחזקה סבירות ביותר. אני כבר מאוד רגיל לחיים על דו-גלגלי (ובינינו גם לא מתחבר לרכבים), והסיבה העיקרית שאני (ורוב הרוכבים) נמצאים על אופנוע זה בגלל האהבה לתחום.
כן, צריך לעלות על מיגון ולמגן את הכלי נגד גניבה, להתמודד לפעמים עם מזג אוויר מאוד לא נעים, להתפשר על מראה הכלי שלך לטובת יכולת אחסון עם תוספות כמו ארגז מאחור (יכולים לצחוק עליו עד מחר אבל ברגע שיוצאים לטיול עם החבר'ה פתאום הארגז הופך ממושא ללעג למבוקש מאוד). מי שאוהב - חי עם היתרונות והחסרונות האלה די בלב שלם, כי אין תחושה דומה להתנעה הראשונה הזו בבוקר ופתיחת הגז בעודך רוכב אל הלא נודע.
+1 לשניכם.
בנוסף פות"ש - מידת הצדדים הפחות נוצצים תלויים בך ועד כמה אתה תלוי בכלי הרכב שלך לביצוע המשימות היומיומיות בחיים שלך (עבודה, קניות, בילויים וכו) + עד כמה קשה/קל לך להחזיק אותו מבחינה כספית.
ייתכן שאתה גר קרוב לסופר ולא צריך לנסוע בשביל לעשות קניות, ייתכן שאתה גר בבית קרקע עם חניה מקורה, 2 פיטבולים ומקלע אוטומטי רובוטי עם סמן לייזר ששומרים על האופנוע ואז לא צריך לקשור כל הזמן (;
אז נכון זה יכול לבאס בקטע של נוחות אבל אצלי לפחות זה שווה את זה עשרות מונים בשלווה נפשית של לא להיות בפקקים (;
בנימה אישית: גם כשקר, גם כשחם, גם כשהוא מתנהג מוזר, גם כשאידיוטים על הכביש לא שמים לב אלייך, גם כשאתה צריך להסתובב עם ציוד, גם כשזה מסורבל לפעמים לעלות על ציוד ולשחרר אותו ברכיבות קרובות, גם כשאתה תמיד מגיע עם שיער פרוע בגלל הקסדה (באם יש שיער)...ברגע שאני איתו - אני שוכח מהכול.![]()
אצלי האופנוע משמש ככלי תחבורה נטו (אני לא חבר במועדונים ולא נוסע לטיולים). שזה אומר נסיעה למשרד, פגישות ,אימונים וסידורים. מסכים עם מה שאמרו כאן. צריך לתכנן מה לוקחים , כי מקום האחסון די מוגבל וצריך לתכנן גם מה ללבוש.
יכול להגיד שאני סוחב אתי לא מעט דברים ולדברים שסולדים בשגרה אפשר להתאים פתרונות אחסון: ארגזים , ארגזי צד תיקים כאלה ואחרים. לוקח אתי גם רשת עגינה לכל מקרה.
מבחינת לבוש, אני מסתובב בדרך כלל מחויט ומסתדר .
היתרון האדיר הוא כמובן הזמן וכיף.
בניגוד לבוגדים כאן,
אני מבלה בערך 220 קילומטר ביום על אופנוע (זה לפני שהתחלתי סידורים).
זה חוסך לי בערך שעתיים ברכב.
ממלא לי את האנרגיה החיובית בגוף לכל היום.