אהלן. אחרי שני טיפולים יקרים שכללו גם החלפת צמיגים, יוניט חום, רצועה וכו הלך הגיר והאופנוע שוכב אצל המוסכניק לחלקים.
הפלסטיקה לא משהו אבל כל השאר פיקס.
הוא אומר שהוא יכול על השלדה וכו לתת לי משהו כמו 1500₪. זה סכום הגיוני?
אקסבו 250 שנת 2011
תודה
פות"ש - 1500 זה סכום הגיוני למוסכניק להוציא על כלי ולא בהכרח סכום הגיוני לבעל הכלי לקבל עליו, בצורה זו הוא מבטיח לעצמו מחיר השקעה נמוך עם רווח גבוה כאשר הוא יתקן את הכלי ויימכור אותו במחיר השוק.
במידה ותמכור למישהו פרטי ניתן לקזז עלויות תיקון ולהרוויח קצת יותר כסף.
כמה עולה לסדר את הגיר והפלסטיקה? (קח הצעות מחיר מכמה מוסכים, ניתן להרכיב מפירוק ולחסוך כמה שקלים - כמה זמן הגיר יחזיק זה כבר עיניין אחר).
בסופו דבר זה צריך להיות שיקול שלך האם לתקן אותו ולמכור או למכור אותו ככה.
השיקולים שלך נובעים מ - הוצאות תיקון + זמן עד שיימכר מול כמה אתה לחוץ בכסף\להעיף את הכלי (הכוונה שאין לך כסף להשקיע ו\או מקום להעמיד אותו עד שיימכר לאדם פרטי).
בלי לדעת מה באמת צריך תיקון וכמה עולה לתקן זה יהיה קשה לקבוע האם ההצעה באמת "הגיונית" או לא.
אין תשובה חד משמעית. שאלה של כדאיות.
כמה כבר הוצאת? כמה יעלה לך להחזיר אותו למצב נוסע?
קטנוע כזה יעלה לך היום בין 6000 ל-8000, ולא בטוח שהוא לא יגיע למצב דומה אחרי זמן קצר.
יש אנשים שבשבילם זה כסף קטן ואין להם כח להתעסק בכל הכאב ראש שכרוך בזה, יקחו מה שיתנו להם ויקנו אחד חדש.
בשביל אחרים זה הון תועפות ועדיף להם להוסיף עוד 2000-3000 שקלים לתיקון מאשר עוד 5000-6000 כדי להשלים למשומש אחר במצב לא ידוע.
ברר את העלויות, תראה מה המקסימום שאתה יכול לקבל עליו במוסך הזה, אולי שם באיזה מוסך ליד אם יש כזה - ותעשה את החשבון שלך.
תודה!
הוצאתי עליו עכשיו כ-2000 ש׳ח. אני לא לחוץ על הכסף אבל אין לי זמן להתעסק עם זה (אשתי יולדת עוד רגע ואני בלימודים +עבודה)
לסדר את הגיר יעלה כ-2000 ש׳ח (הוא אמר שצריך להחליף את כל המנוע), והפלסטיקה, סכום זהה (קשה למצוא מפירוק פרונט וסנדלים במצב טוב, בדקתי בזמנו)
השאלה אם יש מישהו פרטי שירצה לקנות את הכלי הזה במצבו הנוכחי ואם בכלל שווה להשקיע בתיקון כשהמרג׳ין יהיה קטן.
למעט המנוע והפלסטיקה, כאמור הצמיגים חדשים, מבחינה מכנית כל הטיפולים היו תמיד לפני הזמן והנסיעה אתו חלקה וטובה. אבל הוא כבר עם 85,000 ק׳מ
לדעתי - ההצעה מאוד הוגנת.
איקסאיבו תקין בשנתון והקילומטראז' הזה, עם פלאסטיקה במצב טוב - שווה בשוק אולי 5-6 אלף ש"ח.
בניגוד למה שכתבו מעליי, אני לא מאמין שאדם פרטי יתן לך הצעה טובה יותר. זה לא משתלם.
לעומת זאת, המוסך שלך כנראה יוכל להשיג את החלקים בזול, למכור את הקטנוע במחיר השוק, ועוד להרוויח כמה שקלים על העבודה.
אופציה נוספת שיש לך - זה לרכוש עוד איקסאיבו משומש, ולהשתמש בשלך לחלקים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מה שמוזר זה שאותו מוסך שהרגע שולמו לו 2000 שקלים על צמיגים ורצועה, מוכן לקנות אותו בחזרה ב-1500.
כלומר בעצם המוסך אומר שאם הבעיה היתה מתגלה לפני שהלקוח שילם 2000 ש"ח, הוא היה מוכן לקחת את הקטנוע רק בחינם...
מעט אבסורדי בעיני.
אני מבקש.. לא בחינם.. הלקוח היה צריך לשלם לו 500 שקל בשביל שיקחו ממנו את הקטנוע.
אשמח לקנות ממך את המגן חום של האגזוז במחיר סמלי אם תחליט למכור. דבר איתי בפרטי אם אתה מעוניין.
יש לך עטד אופציה.
אתה יכול לקנות גיר ב 250 דולר מפוליני באיטליה ולבקש ממישנו להרכיב לך, נגיד מוסך ?
ואז למכור את הכלי במחיר שוק.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
לא משתמע שזה "הרגע". לי זה נשמע כמו "לאחרונה", ולא נאמר במפורש כמה זמן וק"מ עבר.
חוץ מזה... מה אבסורדי בעינך? קנית סט צמיגים ב-1000 שקל. נסעת, נגיד, 800 ק"מ.
בכמה אתה יכול למכור את הסט הזה עכשיו? בחצי מחיר גג, כי אחרת אף אחד לא יקנה. ואתה עוד תשלם על פירוק של הצמיג מהג'אנט.
אותו דבר עם רצועה. נגיד שהיא עלתה 500 שקל - נסעת רק 800 ק"מ, אבל מי יקנה ממך רצועה משומשת?
שאר הסכום זה עבודה שנעשתה. או שאתה אומר, שאם שילמת על העבודה פעם אחת - אז המכונאי ממשיך לעבוד עבורך בחינם לשארית חייו?
בעיני אין שום אבסורד.
עד שהקטנוע נסע - הוא תומחר כמו קטנוע נוסע, והבעלים החליט להשקיע בצמיגים וטיפול.
זמן קצר לאחר מכן, הקטנוע שבק חיים והפך בן רגע לערימת ברזל ופלסטיק. זה סיכון שכל בעל רכב ישן חי איתו.
מכאן יש אופציה לתקן, ויש אופציה למכור לפירוק. להשקיע 2000 שקל כדי שהקטנוע יחזור לנסוע - או לקבל 1500 שקל תמורתו, להוסיף מהכיס ולרכוש קטנוע אחר. בשני המקרים ההצעה של המוסך נשמעת לי הוגנת. ההחלטה היא של הבעלים.
אני (באופן אישי) הייתי בכלל הולך על אופציה שלישית - שומר את הקטנוע לעצמי, רוכש קטנוע נוסע מאותו דגם ומשתמש בשלי לחלקים.
זה פתרון מאוד כלכלי עבור מי שיש לו מקום לאכסנה ומטפל בכלי לבד.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה
נסעתי עם שמן גיר, היתה נזילה קטנה שגרמה לבעיה שלו, אבל לא היה חסר שמן (הוא רוקן את השמן, החליף את החלק התקול ושם שמן חדש)
השמן שיצא היה עם פירורי מתכת, כנראה מהמיסבים שנדפקו
הרצועה והחלק במנוע שהוחלף, הוחלפו בבוקר, והקטנוע התפגר כמה שעות אח׳כ
הצמיגים והיוניט חום הוחלפו לפני 3 שבועות