המהנדסים במפעל יצרו מערכת פליטה מקורית כשהם מונעים בין היתר משיקולי תקציב, רעש (יותר נכון, 0 רעש בימינו) ופליטת מזהמים.
ביצועים או צליל ערב לאוזן נמצאים די נמוך בסדר העדיפויות, לפחות באופנועי תקציב בינוניים.
מערכת פליטה תחליפית תהיה קלה יותר, תשחרר עוד טיפונת הספק ותספק סאונד של אפנוע, ולא של ג'וימקס.
השאלה היא האם שווה לשלם על זה את המחיר הלא מבוטל - אבל זאת כבר החלטה אישית של כל אחד.
מבחינתי, כל אופנוע יורו 4 חייב סליפ-און תחליפי לכל הפחות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בוא נגיד שזה חונק ומגביל בגלל רגולציות, אבל כמו שטרייבלמיסטיק2(תהיו בריאים עם הניקים שלכם פה) ציין, אופטימלית לביצועים.
וכמו שציינתי - רוצה לשפר?, תעשה את זה כמו שצריך, לא להחליף חלק מהמערכת - בדר"כ רק את הדוד - ולקרוא לזה "שיפור".. רק שיפרת את הסיכוי להתחרשות אם כבר.
אה, ואין לי בעיה שההגדרה היא רק לרעש, רק שלא ישחקו אותה שהם משפרים. שיקראו לילד בשמו
סליחה, גם פוזה. לא פחות חשוב
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
בישראל רוב הרעש מאגזוזים נובע מהעובדה שכולם מוציעים את הDB KILLER או קונים תוצרת אמריקאית שלרוב מגיעה בלי DB KILLER מלכתחילה בלי כל התחשבות לאנושות שמנסה לישון.
יש דודים בשוק שיורידו משקל ויעלו את כח הסוס במקסימום עד 2 כח סוס אבל יש אופנועים שזה משחרר את המנוע ולא בהכרח זה מתבטא במהירות, רוב הרוכבים (לא בישראל) מחפשים את חלקות המנוע שהייתה לפני התקנות המחמירות ודוד בלבד יכול לתת את זה.
לראיה אנשים מבוגרים על אופנועים ללא יומרות ספורטיביות קונים אגזוזים תחליפיים (שוב, לא בישראל)
אישית אף פעם לא חיפשתי מהירות אבל שיפרתי את האופנועים שלי לתת עקומת מומנט שטוחה ככל האפשר בלי בורות מובנים של אותם מהנדסים שטרייבל חושב שהם מתגברים על הכל.
ספר את זה לבעלי וי סטרום 1000 הדור הישן ובמיוחד אלו של 2002-2003 אופנוע שלא היה צריך לצאת ככה מהמפעל, מפות הזרקה מחורבנות והכל בשם היורו
עדיין לא מבין.
לא תראה R1 שסירסו אותו באגזוז כי הוא צריך לעמוד בתקנים,ישקיעו מחשבה איך להביא את המנוע לביצועים מירביים ע"ח עמידה בתקנים.
יצרנים משקיעים בטכנולגית "אנטי סירוס" על מנת להוציא ביצועים מיטביים.
כמובן כמות ההשקעה כעלות \יעוד הכלי.
הדיון הוא לא איתך.
בעיקר עכשיו, אבל אני זרקתי את הכפפה
ולא, זה לא קשור לכלי ספציפי, הדיון פה הוא בכללית על להחליף סליפ-און/דוד ממקורי לתחליפי וגם אולי סעפת.
ולדעת השינוי כן מורגש אולי בכלים הקטנים - עד 500~600, כאלו שהם בהגדרה קלים וחלשים יחסית לכלים עם יותר מכמאה סוסים וכ 10 קג"מ ויותר.
אלו הקלים והחלשים יזכו לשני דברים בהחלפה - משקל קל יותר שמשעותית יורגש אולי, והשניים שלושה סוסונים שיוספו למנוע (גם זה בספק).
אלו החזקים מעל הסביבות 90~100 סוסים וקשת קג"מ ליניארית וטובה ההחלפה לא תורגש כ"כ (שוב, כמו שציין דרסדנר - יש כאלו כלים שסובלים גם ממחשב הצתה המצויד במפות שלא עושות חסד עם יכולת המנוע..)
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast