תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: התאמת ביטוח חובה ותאונות עבודה .

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    134

    התאמת ביטוח חובה ותאונות עבודה .

    שאלה, לאלה מבניכם שנוהגים לצאת לפגישות עם הכלי שלהם, האם אתם מציינים כי מדובר באופנוע לצורכי עבודה?
    כי יש שאלה ספציפית אודות הנושא ברכישת הפוליסה.

    בנוגע לתאונה, האם אנו מכוסים אם לא ציינתי פרט זה ?
    הרי לפי הספר, גם אם החלקתי בבוקר שיצאתי לעבודה, מדובר בתאונת עבודה.

    תודה.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    לפי מה שידוע לי זה ביטוח רגיל. רק אם אתה עושה הובלות של אנשים(מונית) או חפצים אוכל וכו בקטע מסחרי. אבל אני לא בטוח ב100% אז תחכה לעוד תגובות

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    אם האופנוע נכנס אצלך לסעיף ההוצאות בתור עוסק מורשה, ביטוח החובה צריך להיות בהתאם. מבאס, דבילי ולא הגיוני ככל שיהיה.
    במקרה של חו"ח תאונה, קרוב לוודאי שהם יחפשו (וגם יימצאו) את הענין הזה.
    השבוע שילמתי ביטוח חובה 5320 ש"ח. פשוט לא נתפס.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    רק אדייק: ההגדרה של תאונת עבודה קשורה לביטוח לאומי ולא לביטוח החובה של האופנוע

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    134
    אני מתכוון במידה ואני שכיר, ואני יוצא לפגישות עם האופנוע..

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    הפרשנות של הפול היא שאם אתה עושה שימוש בכלי לנסיעה לפגישות מידי פעם, זה הופך להיות כלי עסקי, בין אם אתה עצמאי ובין אם אתה שכיר. לכן שילמתי את התוספת בחוסר רצון ואחר כך הגשתי תלונה למפקח על הביטוח.

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    כל נושא הביטוח של הדו"ג גלגלי זו פארסה אחת גדולה.
    החל מנושא הפרמיות שלפיו מעורבות שלך בתאונה גם אם הוכחה אשמת הפוגע מעל כל ספק הפרמייה של האופנוע תעלה.
    כך גם נושא רישום אופנוע על עסק או למטרות עיסוק - ברור שאני ארכב לעבודה ואם יש פגישה אז אגיע עם כלי הרכב שלי.
    וכמובן האפלייה מול כלי תחבורה אחרים ולבסוף עצם העובדה שאופנוע (בשימוש סביר וחוקי) מהווה פוטנציאל סיכון בעיקר לרוכב/מורכב בעוד שברכב אוטובוס ובכלל פוטנציאל הפגיע ברבים יותר גדול בהרבה.

    בקיצור ארץ אוכלת רוכביה
    נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 28-01-2018 בשעה 10:42.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    134
    מרתיח, בזיוני אבל לא מפתיע.

  9. #9
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי Gal.r צפיה בהודעה
    אני מתכוון במידה ואני שכיר, ואני יוצא לפגישות עם האופנוע..
    במידה ואתה שכיר, כל תאונה דרכים בדרך לעבודה, בעבודה ובחזרה מהעבודה היא תאונת עבודה לפי הביטוח הלאומי, כל עוד תוואי הנסיעה הנבחר וזמן הרכיבה סבירים. תאונת עבודה קודמת לתאונת דרכים. לכן, במידה רכבת לפגישת עבודה והיית מעורב בתאונת דרכים, התאונה מוגדרת כתאונת עבודה.
    ביטוח חובה עסקי הוא אך ורק למי שמדווח על הוצאות הדו"ג לרשויות המס. לשם כך אתה צריך להיות עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. לשאלתך, אם האופנוע שלך הוא פרטי כך גם הביטוח שלך וחסכת קנס של 12.5% או משהו כזה. אם האופנוע שאתה רוכב עליו שייך לעסק ורשום על שמו, ביטוח חובה חייב להיות עסקי.

    לפול אין פרשנות בנושא. המבחן האחד והיחיד לביטוח חובה עסקי הוא אם אתה מדווח על הוצאות האופנוע לרשויות המס.

    איללכא...וסובבו בגז

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ראה נא את סעיפים 1 ו-2 לתצהיר שנתבקשתי לחתום עליו ע"י הפול.
    ההגדרה "עסקו" מחוזר המפקח על הביטוח שונתנה ל"עיסוקו" ו"עבודתו".
    Screenshot_2018-01-27-13-17-51.jpg

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    לא היית צריך לחתום או לשלם תוספת לביטוח.. וזאת אני אומר תוך דיסקליימר שאני לא עוסק בענינים אלו.
    גם אם אתה מדי פעם מגיע לפגישות עבודה עם האופנוע, זהו לא עיקר שימושו ומטרת קניתו, מעבר לזאת שבתור שכיר אתה לא מכניס אותו להוצאות.
    שאני חושב על זה שוב: לעזאזל למה שילמת בכלל??
    Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    134
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    במידה ואתה שכיר, כל תאונה דרכים בדרך לעבודה, בעבודה ובחזרה מהעבודה היא תאונת עבודה לפי הביטוח הלאומי, כל עוד תוואי הנסיעה הנבחר וזמן הרכיבה סבירים. תאונת עבודה קודמת לתאונת דרכים. לכן, במידה רכבת לפגישת עבודה והיית מעורב בתאונת דרכים, התאונה מוגדרת כתאונת עבודה.
    ביטוח חובה עסקי הוא אך ורק למי שמדווח על הוצאות הדו"ג לרשויות המס. לשם כך אתה צריך להיות עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. לשאלתך, אם האופנוע שלך הוא פרטי כך גם הביטוח שלך וחסכת קנס של 12.5% או משהו כזה. אם האופנוע שאתה רוכב עליו שייך לעסק ורשום על שמו, ביטוח חובה חייב להיות עסקי.

    לפול אין פרשנות בנושא. המבחן האחד והיחיד לביטוח חובה עסקי הוא אם אתה מדווח על הוצאות האופנוע לרשויות המס.

    איללכא...וסובבו בגז
    תודה.. !

  13. #13
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי AsafA צפיה בהודעה
    ראה נא את סעיפים 1 ו-2 לתצהיר שנתבקשתי לחתום עליו ע"י הפול.
    ההגדרה "עסקו" מחוזר המפקח על הביטוח שונתנה ל"עיסוקו" ו"עבודתו".
    Screenshot_2018-01-27-13-17-51.jpg
    התצהיר שעליו אני חותם אצל אודי דגן שונה בתכלית. וגם שם הביטוח בסופו של דבר הוא בפול.
    ההתייחסות בתצהיר מדברת על עסק ולא על עיסוק.
    בהצרה שנתבקשת לתת שאלות 1 ו-2 נתונות לפרשנות. שאלה 3 לא נתונה לפרשנות ולכן היא המבחן הקובע לטעמי.
    מי שרוכב בבוקר למקום עבודתו ובתום העבודה שב לביתו משתמש באופנוע לצרכיו הפרטיים. גם אם מדי פעם הוא בוחר לרכב לפגישה במהלך עבודתו.
    לשכיר שרוכב על האופנוע כל יום כל היום במסגרת עבודתו אני ממליץ להתייעץ עם סוכן הביטוח שלו לגבי ביטוח פרטי או עסקי. אם התשובה אינה חדה וברורה הייתי בוחר בביטוח עסקי הגם ששכיר לא יכול להזדכות על ההוצאה באופן ישיר. גם שכיר יכול להגיש בקשה להחזרי מס והייתי מנסה להזדכות על ההוצאה הנוספת במס הכנסה.

    איללכט...וסובבו בגז

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    בסופו של יום צריך לזכור, שככל שחלילה יהיה צורך לממש את הביטוח, מי שיצטרכו לטפל בכך יהיו השארים.
    אין לי שום רצון שהם יצטרכו להתמודד מול הפול ולהוכיח שהשימוש היה עסקי או לא בכדי להיות זכאים להשלמה מ75% ל-100% מהשכר.
    אם כבר עושים ביטוח אז שייתן כיסוי מלא. אני סבור שהחיוב לא היה כדין ולכן פניתי למפקח על הביטוח. נראה מה הוא יחליט בסופו של דבר.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    מעלה שאלה נוספת (או מחזק את השאלה).
    הרכב הפרטי שלי מוגדר רכב שירות ואני מקבל תשלום החזקת רכב (ביטוח טסט והשתתפות מסוימת בדלק).
    בעבר חשבתי להחיל את הביטוח על האופנוע - מה שמחזק את השאלה האם זה יוכר במקרה תאונה.
    במסגרת העבודה שלי אני נוסע בכול הארץ ( לרוב ברכב מהמשרד לעיתים עם האופנוע )

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-12-2017, 11:35
  2. תאונת עבודה - ענייני ביטוח
    על ידי סחבק בפורום כללי
    תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 28-09-2016, 17:11
  3. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 06-08-2016, 20:17
  4. ביטוח חובה לפי ותק
    על ידי Ser Jorah Mormont בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 29-01-2016, 22:23
  5. תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 10:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO