אפשר ללמוד מזה על הרגלי השינה של ג'ק בסופי השבוע
שלום
אז יש לי כאן ליטר של מוטול 300V 15W50 שיושב בלי שימוש בגלל שהאופנוע שלי הלך בתאונה - CBR125.
אני מניח שאני יביא בצורה זמנית בנתיים CBR250 עד שאחליט מה לעשות. ועכשיו לשאלה שלי -
איזה שמן מומלץ ע"פ היצרן לשים ל250? באינטרנט כתוב 10w40, 10w30, אנערף.
הנחת היסוד שלי זה בגלל שהטמפ' בארץ חמה יותר מהרגל אז יש לעלות במספר.
בספר משתמש של ה125 כתוב 15w50 אז זה 15w50 למרות שכתוב הרבה באינטרנט לCBR125 לשים 10w40 תמיד שמתי 15w50.
מישהו יכול לתת את דעתו?
אפשר ללמוד מזה על הרגלי השינה של ג'ק בסופי השבוע
פעם, בפורום הקודם, היה שרשור חוקי פורום מפורט ובו היתה אזהרת שמן אדומה בוהקת שהיתה אומרת - את כל שאלות השמן יש להפנות לכתבת השמן + לספר הרכב, ורק במקרים מיוחדים ביותר יתאפשרו שרשורי שמן, כל השאר יינעלו.
אז אין היום כתבת שמן, הלכה לאיבוד עם האתר הישן. ואין היום חוקי פורום מפורטים בנושא, כי בינתיים לא היה צורך. אבל עדיין שרשורי שמן יש להפנות לספר הרכב, ולא לאינטרנט - ולכאן לבוא רק עם שאלות הבהרה.
תחזור עם צילום מסך מספר הרכב שלך שמסביר מה נדרש משמן המנוע - תקן, צמיגות (או טבלת צמיגויות) וכו'. אז תקבל תשובות.
עם ספר הרכב מתחילים כאן.
אם השרשור יתחיל להתפתח לכיוונים לא רלוונטיים - יינעל במהרה.
בד"כ במקרים בהם הצמיגות לא משנה הרבה, היצרן מאפשר מרווח של צמיגויות כפונקציה של טמפ' הסביבה.
אם היצרן קובע צמיגות אחת מסוימת לכל האזורים - מומלץ לשים אותה ולא לשחק.
https://www.manualslib.com/manual/12...r.html?page=69
על ה125 כתוב גם 10w30.... אומנם זה הצורה הישנה (2011) אבל לא נראה לי שהונדה שינו את המנוע בצורה החדשה שקיימת מ2012. \
בספר רכב שלי של ה125 רשום 15w50.
מה בתאכלס ההבדל בין המנוע של ה250 ל125?
לא יכול להיות שהם משנים את זה לפי אזורים אולי?
בדקתי בספר של 250 עמוד אחד קדימה, גם שם יש מרווחים להתאמה - אותו חץ כמו של 125, זה עם הכיתוב:
אמנם הטבלה שלהם לא כוללת 15W50 אלא נעצרת ב-10W40, אבל בעקרון אין הבדל בהמלצות בין הדגמים, אז גם השמן יכול להיות זהה בינהם. 15W50 נשמע לי כמו שינוי של היבואן שחורג מספר הרכב, אבל אם היבואן ממליץ אותו, כנראה הוא לא יזיק.Viscosity grade of engine oil should bebased on average atmospheric temperaturein your riding area.
10w40, 10w30, 15w50 ... AAwBB
AA מתייחס לצמיגות השמן(היכולת שלו להצמד אל משטח) כאשר המנוע קר.
BB כאשר המנוע בטמפ׳ עבודה.
אז תלוי גם איפה אתה גר, אם אתה גר במקום גבוה לא יהיה כדאי לעלות בצמיגות מעל להמלצת היצרן.
מצד שני בקיץ שלנו אולי זה נכון לאפשר למנוע שמן צמיגי יותר בטמפ׳ עבודה, אולי בגלל זה היבואן ממליץ כפי שממליץ.
בכל מקרה אם אתה מביא אופנוע משומש, אתה לא יכול לערבב את השמן שלך עם השמן הקיים מבלי לדעת בודאות איזה שמן נמצא בתוך המנוע, גם אם רשום בהסטוריית טיפולים אתה לא יכול לדעת מה הרוכב עשה מאז.
שיהיה בהצלחה, ורפואה שלמה.