לא הבנתי מה מצדיק מחיר של 280 ש"ח למאיץ של כרומגן לעומת 75 ש"ח של משהו פשוט.
לא מבין בזה.
לא הבנתי מה מצדיק מחיר של 280 ש"ח למאיץ של כרומגן לעומת 75 ש"ח של משהו פשוט.
לא מבין בזה.
אתה מדבר על מאיץ לדוד חשמלי?
כי אין שום סיבה לשלם. זה סהכ שרוול פלסטי עם חורים במיקום ספציפי שעוזרים לנצל נכון יותר את הדוד, בעקרון תרמודינמי(שאם תרכיב הפוך יגרמו בדיוק לתוצאה ההפוכה).
אי אפשר להרכיב הפוך הרי..
ולמי שיש דוד כרומגן כמו שהבנתי יש להם שם פלאנז' (זה השרוול הפלסטי השחור עם המאיץ וגוף החימום) מיוחד שעולה פי 4 או יותר מהרגילים שהם לדודים רגילים (כמו שהבנתי גם לחלק גדול מהדודים הרגילים - פאר, טל סחר וכו' יש גם ציפוי אמייל)
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
המאיץ הוא סה"כ השרוול פלסטיק. כשאתה קונה דוד של כרומגן זה כבר מגיע עם.
הפלאנג' זה הפתח התחתון המתפרק שעליו יושב גוף החימום, וסביב/מעל גוף החימום שמים את המאיץ.
ואפשר להרכיב את המאיץ הפוך. אם החור שלו (זה שבצד) יושב בדיוק מול כניסת המים הקרים לדוד, אתה תקבל כל הזמן זרימה של מים קרים.
כל מי שהיה לו בעל בית שהוא שילוב של קמצן ושתי ידיים שמאליות יוכל להגיד לך את זה.
(זה עלה לו בסוף בהחלפת כמעט כל מערכת החימום כולל הקולטים, עד שגיליתי לו את הסוד (-; ).
חיברתי את הפלאנג' עם הגוף חימום, אבל החושך ירד מהר מידי. מחר נשאר להבין איך מחווטים את הגוף חימום והתרמוסטט.
היית חייב להחליף גם את הטרמוסטט?.. כי כל הסט (פלאנז'+שרוול שחור + צינור המאיץ + גוף החימום) לא עולה יותר מכ 80 ש"ח (אלא אם כן אתה קונה אצל גנבים כמו אייס/הום סנטר/טמבוריית בוטיק), הטרמוסטט עולה בדר"כ קצת יותר ממאה ש"ח, אבל הוא בדר"כ לא מתקלקל.
לגבי החיווט - זה פשוט, לפני שמפרקים את הקיים !!! רואים איך זה מחובר וזוכרים את החיבורים (עקרונית גם ככה זה פשוט - מכבל החשמל: חוט אחד הולך לחיבור אחד של גוף החימום, השני הולך לטרמוסטט ומהטרמוסטט חוט לחיבור השני של גוף החימום.. כמובן שזה מזיכרון, אז.. אה וזה לא חשוב אם הפאזה או ה 0, זה מתח AC חלופי אז לא משנה אם החום/אדום ישירות לגוף החימום או השחור/כחול)
אם לא הבנת, תתיעץ עם חשמלאי או תזמין אותו שיעשה את החיבורים, או שפשוט תראה דוגמא של דוד אחר.
בהצלחה בפלחו"ד
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
טוב, עליתי לגג, גיליתי שאין לי כרומגן אלא משהו הנקרא אור הטבע, אחרי מספר בירורים קניתי את המאיץ של פל-ים עם המוט מגנזיום האמור להקריב עצמו על מזבח האבנית,
עלה 199 ש"ח. אחר כל קניתי את התרמוסטט המהולל של תרמיון, נשבע לכם שיש אנשים חסרי חיות בכלל, לא יודע מאיפה הם יודעים את כל הפרטים המועילים האלו
![]()
נערך לאחרונה על ידי levil; 28-01-2018 בשעה 19:57.
לא מצאתי סט עם מגנזיום זמין וקל"ב חוץ מבאייס.
התרמוסטט היה במצב מעופן,
העתקתי את החיווט ממנו לחדש , למרות שלא הבנתי מי לעזאזל חיבר שם פאזה עם הארקה כפי שרואים בתמונה
כמובן שזה הקפיץ את הפקק וכנראה שרף את המפסק של הדוד בבית. היום בבוקר חיברתי כמו שצריך את החיווט
אבל באופן מרגיז ביותר הנורה בבית המפסק לא נדלקה. במקום להתעסק עם מדידות ומולטימטרים קניתי ב 18 ש"ח מפסק עם מנורה חדשים
והרכבתי, בינגו ! עובד.
WTF !!!!
וואלה ואחרי שפרסמתי את הפוסט אתמול נזכרתי שלא רשמתי לך שאת החוט הלבן/צהוב של ההארקה חייבים לחבר לגוף הדוד!.. היתה לי קצת עבודה ורציתי לעוף הביתה אז שכחתי.
שים לב !!! - עדיף לכוון את הטרמוסטט קצת אחרי האמצע (יענו סביבות ה 50/+ מעלות..נראה לי שככה זה מכוון כשקונים, אבל עדיף לבדוק) יש הרי עליו עיגול עם פס-חץ שקוע למברג כדי לכוון לאיזו טמפ' אתה רוצה שהטרמוסטט יפסיק את חימום המים.. לא צריך לשים את זה על המקסימום (70 מעלות כמו שזכור לי), זה לא רק שמבזבז חשמל ואתה ממש לא צריך 70 מעלות רותחין אינפרנו, אלא גם מקצר את החיים של כל המערכת כולל הדוד (אם הוא לא חדש אז בכלל)
נערך לאחרונה על ידי erani99; 31-01-2018 בשעה 10:31.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
בשביל להוריד 20 מעלות אני עכשיו צריך לטפס עוד פעם 4 קומות ברגל כי חלק מהדיירים הקמצנים לא שילמו עבור מעלית, אז השימוש רק במפתח. לקפוץ מעל כל הצעצועים שדחפו שם וחוסמים את הגישה למדרגות הברזל לגג, להתיר 3 חבלים שקושרים את מכסה הקלקר לגג שלא יעוף, שוב דיירים קמצנים על דלת עם צירים ובריח. לעלות לגג הבנין , ללכת בין כבלים וצנורות מתוחים על הרצפה, לקפוץ למעבר הצר ברוחב 2 מטר המקשר בין בניין לבניין (יש 2 כאלו) ולהזהר לא ללכת קרוב מידי לקצה , במיוחד כשיש רוחות חזקות ואז להגיע לדוד סופסוף. אחרי שראיתי את מצב הדודים בגג, הגעתי למסקנה שכל יצרני הדודים בארץ מוכרים לנו זבל. כולם מחלידים נפרצים מתקלקלים תוך מספר שנים. אף אחד לא עומד בתנאי השימוש של השמש הישראלית. איכות החומרים הבניה והציפוי פשוט זבל. פעם הבאה אבנה בעצמי דוד מנירוסטה.
המצב של המכסה החיצוני של הדוד לא הכי מעניין, כי מה שמעניין זה מצב החדר הפנימי (דוד הוא 2 שכבות, כמו תרמוס), ואני לא יודע אם תצליח לבנות דוד כזה. בד"כ החדר הפנימי, עד כמה שאני יודע, עשוי מקרמיקה ו\או מצופה קרמיקה, ולכן גם לא נפרץ - הדודים נפרצים בד"כ באטמים, למטה, איפה שאלמנט החימום מתחבר. קל מאוד לתקן, למרות שזה מעצבן.
והשמש הישראלית היא מספיק חזקה כדי שהנירוסטה שלך לא תחזיק מעמד, כמו שאגזוז מנירוסטה עדיין מחליד עם השנים. סבבי חימום-קירור כל יום + לחות + חורף יעשו את שלהם. הדרך היחידה לשמור על דוד - זה למקם אותו בצל, וזה מבחינת המערכת דורש סוג מערכת אחר, לא "סטנדרטי", וגם לא יעיל באותה המידה עד כמה שאני זוכר (מתעצל שוב למצוא את דף ההסברים).
אתה טועה,
אבל קודם כל אני מתייחס ב"דוד" רק לחדר הפנימי לא המעטפת.
מאחר ובנערותי עבדתי חצי שנה במפעל "מירומית" בייצור דודי שמש וקולטים,
והייתי בין השאר האחראי במפעל על שיפוץ דודים ישנים (שנמכרו בחזרה במחיר מופחת) אני מכיר היטב מה הולך שם:
דודים שהגיעו עם חורים באמצע הגוף : תיקון בעזרת ריתוך טלאי.
חורים בריתוכים של הצינורות לדוד: חיתוך הצינור הישן וריתוך חדש במקומו,
פלאנג'ים במצב גמור , גוז'ונים שבורים: חיתוך הישן וריתוך פלאנג' חדש.
ודווקא בדודים הישנים המעטפת והכיפות היו מפלדה בעובי 4-5 מ"מ במקום ה 3 מ"מ בחדשים.
נירוסטה טובה מחזיקה בלי בעיה עשרות שנים,
בפעם האחרונה שבדקתי את החלק העליון של בנין קרייזלר מ 1929 לא הצלחתי למצוא
סימני חלודה בחלקי הנירוסטה שיוצרו במפעלי טיסנקרופ בשנות ה עשרים של המאה שעברה.
![]()
נערך לאחרונה על ידי levil; 01-02-2018 בשעה 08:58.
תגיד לי אדון לוויל, אם עבדת במפעל דודים, אתה לא יודע איך הולך שם הפלאנז' השרוול המאיץ הפשוט שזה כולה צינור נוסף מעל השרוול השחור וחיבורי החשמל של גוף החימום והטרמוסטט?!??!..
או שסתם היית רתך?
בקיצור, מה שג'ק כתב נכון, כולל העניין של בדיקת אטימה למיכל אחרי בנייתו (הריתוכים הם נקודת התורפה הרי) כי החום בפנים מעלה את הלחץ, ועוד למצוא נירוסטה עבה מספיק לזה.. מה אגיד לך - בהצלחה בפלחו"ד 2
תעדכן אם אתה בונה אחד ותכתוב פה אם עובד - כולל סרטון של החביטוש
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast