
נכתב במקור על ידי
alexsupreme
אני.
חיפשתי כלי אוטומטי עם ABS, עם מקום לקסדה או לתיק שיוכל לשייט בצורה רגועה בכל כביש בארץ (מעל 40 כ״ס) ושהמכלולים יהיו ברמה גבוה ולא ישקעו בנסיעה בזוג עם ארגז. כל זה בפחות מ-40 אלף.
ה-AK לא נכנס למגבלות תקציב.
ה-NC לא נוח לנסיעה בזוג ולא היה אחד אוטומטי שנכנס לתקציב.
האינטגרה נוח יחסית אבל הוא בלי תא מטען וקשה מאוד להפטר ממנו אח״כ. הייתי הולך על גרסת 750 סמק אבל לא היה אחד.
X-ADV לא נכנס לתקציב
C600 - קשה למכור וקשה למצוא מוסך, הוא נהיה ארוך להחריד עם ארגז.
בורגמן 650 - ה-CVT הוא נקודת חולשה מוכרת, הטיפולים יקרים וארגז הופך אותו למסורבל.
SW-t400 - לא היה אחד בתקציב והוא רך מדי לטעמי.
SW-T600 - ספינה ענקית וכבדה.
אפריקה טווין - גבוה ולא נכנס בתקציב
אם לרגע נתעלם מעניין האוטומט ונשקול אופנועים:
cb500x - המכלולים פשוטים והוא לא מתמודד טוב עם נסיעה בזוג
vstrom - קשה למצוא אחד שלא נסע הרבה והבעלים שלהם רוצים יותר מדי לאופנוע בינוני.
BMW - פשוט אי אפשר למצוא אחד
versys 1000 - גבוה, כבד ולוהט בקיץ. לא מתאים ל-90% נסיעות עירוניות.
tracer 07 - חדש מדי, לא נכנס בתקציב.
וורסיס 650 - גבוה מדי ואני לא אוהב את המנוע.
cbf1000 - בעיקר חם ולא מתאים לעיר, תנוחת הישיבה קצת ספורטיבית מדי. אני אשקר אם אגיד שלא רציתי.
בנדיט 1200 - כמו ה-CBF, לא ממש מתאים לאופי הנסיעות.
רוב השוק הוא כלי A1 הודים או אופנועי ״ספורט״ שלא נועדו לרכיבה בזוג או לארגז. יש כמה דו״שים גדולים אבל רובם מחוץ לתקציב שלי.
אני חייב להודות שאחרי 3 שנים על אופנועים, מאוד לא רציתי לוותר על היכולות הדינאמיות ולכן למרות שיכולתי להסתדר כנראה עם בוורלי 350, בורגמן 400, אקסמקס או DT350, לא רציתי לחזור לסינגל מווברץ ולא רציתי 50% איכות ב-80% מהמחיר.
מבחינת עלויות, אם אני משווה אותו לSV שהיה לי לפני, עלויות הדלק הן זהות, הביטוח זהה, הטיפול הגדול יקר ב-1000 שקל הצמיגים זולים בערך ב-1000 שקל.
ההבדל הגדול הוא שבטימקס ההחלפה של חגורת ההינע כלולה בעלויות הטיפול ובאופנוע השרשרת נחשבת לבלאי טבעי ולא מוזכרת העובדה שזה עוד בערך 2000 שקל כל 30 אלף.
אין שום גאווה בלהיות בעלים של טימקס אבל זו באמת האופציה הכי טובה בתקציב, לנסיעות שאני עושה.