קטגוריות אחרות. למרות שעם אופנועי התקציב שיוצאים בשנים האחרונות, יש אצלי תקווה שיפתיעו גם קטגוריית אופנועי סופרספורט חדשה, למי שלא רוצה ליטר.
אז לפני כחודש נפתח פה אשכול שהקטג' מתה, ואני צעקתי שלא (אולי משאלת לב).
אמנם הונדה הפסיקו את ייצור ה cbr600rr וסוזוקי הפסיקו עם הג'יקסר, אבל עדיין היו R6 / ZX6R.
אז מסתבר שלא...
היום אני מתקשר לברר לגבי רכיבת מבחן שלפני קניה, רציתי להרגיש קצת את ה 636.
מסתבר שגם קווסאקי החליטה שמ 2018 אין יותר קטג' 600 סופרספורט. מה נסגר??
עכשיו מתוך 4 אופציות נשארה אחת, הדגם היחיד שעוד משווק כחדש הוא R6.
אני כבר כמעט שנתיים עם נינג'ה 300 ומאז שאני בן 8 חלמתי על 636 חדש.
יש פה מישהו שמאורע בעניינים מאחורי הקלעים ויודע להגיד לאן הרוח נושבת?
לוותר על החלום ולהתחיל להתנסות בקטג' אחרות או שהעתיד הקרוב צופן בחובו משהו מעודד?
![]()
קטגוריות אחרות. למרות שעם אופנועי התקציב שיוצאים בשנים האחרונות, יש אצלי תקווה שיפתיעו גם קטגוריית אופנועי סופרספורט חדשה, למי שלא רוצה ליטר.
למה לבחור אופנוע לפי מנוע? אופנוע זה מכלול גדול של מערכות. לדעתי כוח המנוע הוא הכי פחות חשוב לרוכב לא מאוד מנוסה. R6 זה לא נינג'ה 300 וגם לא zx636. אלה אופנועים סופר-לא נוחים, ואני לא מדבר על הארגונומיה והמושב ... כדי מנוע כזה מחייב בחישה בהילוכים כל הזמן כדי להחזיק את המנוע בתחום הסלד המתאים והוא לא נמוך.
יש עוד עשרות אופנועים שלא חסר להם כלום מבחינת ה"פוזה" ויש להם יחידת הנעה מוצלחת ונעימה יותר לשימוש (לכל צורך שהוא לא מסלול) ממנוע 600 שמקבל את שיא ההספק והמומנט מעל 11krpm....
אבל...כשבן אדם רוצה אז הוא רוצה. אני לא כותב את זה מנק' שיפוטית, פשוט זה הtradeoff לדעתי. מי שמתאים לו, לבריאות... אני הייתי בוחר אופנוע אחר. ומסתבר שיש הרבה כמוני, אחרת היו מוכרים עדיין אופנועי 600 סופרספורט....
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
עדיין לא מסביר למה לבחור אופנוע לפי נפח.
אל תיפגע אבל אם אתה רק עכשיו יורד מנינג'ה 300 סביר מאוד להניח שאין לך הרבה נסיון רכיבה "אמיתי". ובשניה שתעלה על אופנוע באמת חזק, אתה תבין למה אני מתכוון בדיוק
סתם לשם השוואה R6 חדש מתגלגל מהסוכנות בסביבות ה100k
R1 חדש - 140K
R1 משומש בן שנתיים-שלוש בין 90 ל100k (
מה בדיוק R6 עושה שR1 בן שנה שנתיים לא? אין דברים כאלה. וזו סתם דוגמה יחידה אבל היא ממחישה טוב את הבחירה בסיטואציה שאתה מציג. יש ים של אופנועים טובים כיפים איכותיים וחזקים שעושים בדיוק את מה שR6 עושה ועולים חצי ממנו (בלי לדבר בכלל על ידודיות לרוכב וכו')
אתה רוצה לקנות אופנוע בשביל לממש פנטזיה עוף על זה זה לא פשע. אבל כמו שכבר כתבתי קודם זה הטריידאוף, וזו דעתי
הוא כתב לך שהוא מחפש למסלול. במסלול מרוצים הסופרספורט ייתן חוויה אחרת לגמרי מ"אופנועים חזקים אחרים".
שלא נדבר על המכלולים העדיפים על פני 300. ועל כך שליטר במסלולים בארץ הוא לגמרי אוברקיל.
אופנוע למסלול - גם ככה תשפר ותשנה אותו (מתלים או חלקי מתלים, בלמים, מע' פליטה+יניקה ללא תקני זיהום ורעש ועוד ועוד ועוד קצת...) - מה זה משנה אם הבסיס היה שנת 2018 או 2016?
גרזן זה גרזן. תשמור אותו משומן והוא לא יחליד....
גילוי נאות: אבא של חבר רוכב כבר מעל שלושים שנה על הונדה CB900, בלי R, שנת 79', עם שלדת מרטין מסבך צנורות. נותן בראש! לאיכות אמיתית אין מגבלות זמן.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
מה אני כתבתי ומה אתה ענית... במחיר של 600 סופר ספורט יש אלטרנטיבות עדיפות גם למסלול (ליטר זה אוברקיל, גם 600 מה לעשות? אנחנו לא רוכבים בספאנג) ובטח בטח לרוכב לא ממוקצע
חוץ מזה אם אתה רוצה לשלוח רוכב מתחיל לעלות על סופר ספורט שיהיה לבריאות אני כתבתי את דעתי באופן כללי ולא כהמלצת רכישה לפותח השרשור. גם הכותרת לא ממש רומזת לזה שהבחור מחפש אופנוע
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
מוכר הדיון הזה, לדעתי היה שרשור מאוד דומה לא מזמן..
בכל מקרה, זה סובייקטיבי. יצא לי לרכוב על נייקדים, אדוונצ'רים, ספורט וסופרספורט במטרה לנסות להבין האם סופרספורט זה סתם חלום ילדות כי האופנוע נראה מגניב, או שזה מעבר לכך.
הגעתי למסקנה שזה הרבה מעבר לכך ומשם קניתי את ה- R6. למה לא ליטר? כדי לאפשר לעצמי ללמוד בעיקר ולהיות מסוגל למצות שלב נוסף בדרך.
יש כאלה שזה לא בשבילם וזה מובן לגמרי, לא התנוחה, לא הסל"ד הגבוה, לא הפרקטיות. ויש כאלה שזה כן, תלוי מה אתה מספר לעצמך. כמו שאומרים תמיד ב- "אופנוען מאומן" באימונים - אופנוע ספורט זה לספורטאים :P
תלך על מה שעושה לך הכי טוב מתוך שיקולים כלכליים נכונים ותהנה.
נדב - הקטגוריה מתה, זה לא אולי, היצרניות לא מתביישות להגיד את זה.
אתה רוצה כלי למסלול? בהתחשב בזה שערד לא נפתח ופצאל נחמד אבל ספורטים 600 ומעלה גדולים עליו.
אז אתה יכול לקחת מודל ישן יותר ולשדרג לו את הצורה.
Zurs זו בדיוק השאלה
ללמוד מה? אם אין עליך חליפה צמיגים דביקים נסיון רכיבה טוב וכביש עם פיתולים מה בדיוק אתה לומד על r6 שאתה לא על כל אופנוע דומה?... let alone שלרוכב ה"סביר" גם כזה עם נטיות ספורטיביות מאוד קשה לדחוף 600 סופר ספורט לקצה, ואם יש לך רצון לחיות אז לקחת את האופנוע למקומות האלה זו פעולה סותרת אליו....
שכחתי להוסיף: לדעתי
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אולי חדש. יד שניה ב70 אלף אפשר לקנות כמה אופנועים מאוד מעניינים
Sent from my SM-A520F using Tapatalk