ציטוט נכתב במקור על ידי Zvika צפיה בהודעה
אני מסתכל על המחירון "החדש" של bmw למשל.
סדרה f שעולה 80-100 יש תיקוני מחירים של כ5%. כן, זה בדיחה. כי במעמד סגירת עסקה בכל מקרה כל אחד יקבל לפחות 5% הנחה.

ד"א, כלים ב100-200 זה לא בהכרח סופר מותרות. זה ענין של תקציב אישי / תעדוף על פני הוצ' אחרות.
זה לא אומר שכל מי שממילא רוכש אופנוע בתקציב כזה לא צריך גם ליהנות מהוזלה. אלא מה? זה פשוט בדיחה. הורידו פה ושם כמה אלפים. זה לא "בשורה" כמו שכולם פתאום התחילו לרקוד ברחובות.

וזה שיבואנים מסויימים שתקועים עם כלים שאף אחד לא נוגע בהם פתאום קפצו על העגלה, סבבה. איפה הייתם עד עכשיו?

אני רוצה לקנות אופנוע שטח. יפה שגאסגאס הורידה, אבל כל יומיים שמועה אחרת, מפחיד להכנס למיטה חולה שאתה לא יודע מה יהיה עם האופנוע שלך עוד שנה כשתרצה להזמין חלק / למכור.

מעניין כמה גרושים דלב "יפחיתו" על אופנועי השטח שלהם.
אני לא יודע איפה אתה חי, אבל אופנוע ב-100-200 אלף ש"ח זה סופר מותרות על פי כל הגדרה מקובלת.
זה אולי עניין של תעדוף על פני הוצאות אחרות, שגם הן מותרות.
זה בהכרח דווקא כן אומר שמי שרכש אופנוע כזה לא צריך להנות מההוזלה. זה המשמעות של מיסוי דיפרנציאלי, כמו במקרה הזה וכמו במקרים רבים נוספים.
המדינה שלנו היא סמי-סוציאלית.
יש תקציב נתון והכנסות נתונות ממיסים.
עכשיו רוצים להקל את הנטל ולהוריד את "יוקר המחייה".
מה שעושים זה מיסוי דיפרנציאלי שבו העשירים (= אנשים שקונים מכוניות יקרות / אופנועים יקרים / טלוויזיות יקרות) משלמים יותר, ואילו הפחות עשירים (= רוכבי ה-125ים והקטנועים שבשבילם זה כלי רכב ולא תחביב) משלמים פחות.
אתה רוצה שיורידו את המס משמעותית על אופנועים של 200 אלף ש"ח? תתכונן לשלם יותר מס הכנסה או מס אחר שיפצה על זה. בהצלחה עם לשכנע את שאר העם שהם צריכים לממן לך את האופנוע.