שלום
יש לי xmax 250 iron max ואני רוצה להחליף את התאורה לפנסי טורבו לד וששני הפנסים יפעלו ביחד (לא כמו עכשיו אחד זה הרגיל ובאור גבוה הוא נכבה ונדלק בצד השני)
איפה מומלץ לעשות את זה? כמה אמור לעלות בערך? אזור המרכז והשרון.
שלום
יש לי xmax 250 iron max ואני רוצה להחליף את התאורה לפנסי טורבו לד וששני הפנסים יפעלו ביחד (לא כמו עכשיו אחד זה הרגיל ובאור גבוה הוא נכבה ונדלק בצד השני)
איפה מומלץ לעשות את זה? כמה אמור לעלות בערך? אזור המרכז והשרון.
מומלץ שלא.
לא חוקי
לא יודע, אבל אני נוסע המון בלילות ושוטרים מורידים על זה רכבים המון. רואה את זה קורה כל הזמן כשאני עוצר לקפה באמצע הדרך.
פנסי עזר/ערפל הם חוקיים מכיוון שאפשר להפעיל ולכבות בשעת הצורך כאשר פנסי טורבו לד שנכנסים במקום פנסים רגילים אי אפשר לכבות (בטח לא באופנוע עפי חוק)
זה ככל הנראה שינוי מבנה.
זה בודאות לא שינוי מבנה. למעשה, שינוי מבנה מתייחס לשינויים הרבה יותר מהותיים במבנה כלי הרכב עצמו, אבל כמו הרבה דברים בחוקי התעבורה בישראל - נותר אפור מדי ולא מספיק מוגדר. בפסקי דין ישנים ניתן לראות ששופטים פסקו נגד הנאשמים בכתבי אישום שבהם נעשה שינוי במרכב הרכב, למשל רכב מסחרי שבו הוסרו המושבים האחוריים וכל מה שמאחורי הנהג הפך להיות שטח העמסה, בניגוד לייעוד המקורי של הרכב. אבל בהרבה מקרים אחרים שבהם נכתב בדו"ח שמדובר ב"שינוי מבנה" מופרך כזה או אחר - פסקו לטובתם.
החוק אינו מתיר הוספת תאורה לכלי רכב פרטיים, אבל עד כמה שידוע לי הוא מדבר על שינוי סוג נורה או הצבע שלה. מה שכן, זה כבר הפך להיות מקובל במכוני הטסטים להכשיל על זה. בתכלס - אין לי מושג על סמך איזה חוק או איזו תקנה.
380. שינוי מבנה (תיקון: תשל"ח, תשמ"ה, תשנ"ז)34
(א) לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.
(ב) אגרה בעד מתן היתר כאמור בתקנת משנה (א) תהיה כמפורט בתוספת הראשונה.
(ג) לא יינתן היתר לשינוי מבנה רכב משא מיושן הרשום ברשיונו כרכב מסחרי רגיל, לרכב מסחרי רכין.
(ד) בתקנה זו, "שינוי מבנה רכב" - לרבות החלפת המנוע במנוע מתוצרת או מדגם אחר, שינוי מבנה הארגז על ידי סגירתו או באופן אחר, שינוי מבנה הסרנים או מספרם והתקנת מכשירים מיוחדים.
הפנסים נחשבים ל״מבנה הרכב״.
החוק לא ברור במיוחד כי עורכי דין צריכים כסף.
קחו לכם פוסט ישן בנושא דומה:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...5-%D7%9C%D7%90
מילים שלך לא שלי.
כדי להתקין סט נורות שונה ממה שהיצרן קבע מצריך שינויים בצמת החשמל, שינויים בפנסים עצמם, וזה שינוי מבנה.
לא צריך להיות גאון הדור כדי להבין שמבנה הרכב זה לר רק השלדה.
כן, יש דברים שיציקו עליהם יותר ומש כאלה שפחות.
פנסים כאלה הם מטרד למשתמשי הדרך ויציקו עליהם יותר.
אגב מסיכות חלופיות, הם מגיעות מוכנות כל אחד לסוג נורה ספציפי, ככה שלא התבקשת לעשות שום שינוי במבנה והחלפת חלק קוסמטי אחד באחר שגם לו יש תקן.
לפותח השרשור, גם אני רוכב כל יום בלילה, עם תאורה רגילה, פשוט לא על 170, ולא בכבישים שאני לא מכיר.
ושורדים את זה. מבטיח.
אז מה האופציה הבאה?
רק לשים נורה הלוגן חזקה יותר?
כנס לגוגל תחפש איזו נורה מתאימה לך פלוס המלצות לדגם ויצרן טובים ואז או שתזמין מאיביי או שתחפש בארץ. אני הזמנתי את שלי מאיביי והרכבתי לבד, ממש לא סיפור.
אולי זה לא חוקי אבל במקרה הזה החוק לא מעניין אותי, סכנת נפשות לרכב בלילה עם הפנסים המקוריים.
Sent from my T5 using Tapatalk
לפי מה שפותח השרשור ביקש - הפעלת 2 הפנסים בו זמנית, כאשר רפלקטור אחד מכוון לאור נמוך ואחד לאור גבוה - אני בטוח שזה לא יעבור, לא טסט, לא בוחן תנועה וכנראה גם לא סעיף חוקי, כי זה דורש שינוי מע' חשמל באופנוע (חיבור נורות).
סתם התקנת נורת טורבו לד במקום הרגילה כנראה לא תביא לו כנראה שום דבר מועיל - האור יתפזר יותר ויהיה גרוע יותר על הכביש, למרות שזה בד"כ נראה לעין כמו "בהיר יותר", בפועל יאיר פחות איפה שצריך. במיוחד אם יקנה כזאת נורה סינית פשוטה ולא מהיקרות.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 06-02-2018 בשעה 23:04.
יש כתבה על זה. הרפלקטור של מנורות הלוגן בנוי לצורת הלהב של הלוגן ואופן יצירת האור, שהוא לא נקודתי אלא קו ארוך וצר שנראה בערך זהה מכל כיוון מסביב לציר האורך שלו. לעומת זאת, בנורת טורבו לד הלד לא נמצא במקום של הלהב כי המבנה של הלדים במרכז הוא גדול יותר, התאורה לא זהה מסביב לציר האורך כי יש שם יותר מלד אחד למיטב זכרוני וכל אחד מכוון לצד ספציפי, ונקודת התאורה של לד היא ממש לא חוט, אלא ריבוע - מה שלא ממקד את האור של המקור. אחרי שאתה מכפיל את ההבדלים האלה ביחס של בערך פי 500 - שזה בגסות מאוד (מהראש) היחס בין המרחק של הלהב מהרפלטור לבין הצד הרחוק של כתם התאורה על הכביש - תקבל צורת תאורה שממש לא דומה למה שהתכוון המשורר. והיא תהיה חלשה דווקא בקצוות, בגלל שהרפלקטור מתוכנן לאור מרוכז והאור בפועל יהיה מפוזר על שטח גדול יותר.
במובן הזה עדיף כבר קסנון - שם תא התאורה של הקסנון יכול להיות ממוקם במקום של הלהב וגודלו קטן יחסית, אם כי עדיין לא צר כמו הלהב.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 08-02-2018 בשעה 09:58.
קיימת מנורת הלוגן יותר חזקה בH8?
אני מצליח למצוא רק את האוסרם, ולא את הפיליפס.
אלו רק 2 האופציות שיש?
כלבוטקס מיגון ואביזרים הבית היחיד לדו גלגלי שלך
יבואנים ומפיצים של מותגי רכיבה מהמובילים בעולם
DAINESE RST IXON RAMMOUNTS 70D'S
תוספות מבית- GIVI- AKRAPOVITC-RIZOMA-KTECH
קסדות ממיטב היצרנים במבחר גדול
X-LITE-MOMO-SHARK-NOLAN-MT
מערכות מיגון מתקדמות
איתוראן SCOOTER
SMV80 אזעקה עם שלטי LCD המובילה
www.kolbotex.co.il
שוקן 32 תל אביב 03-5051162