כלל אצבע הוא, שאופנוע חוסך זמן - ולא כסף.
עם זאת, אופנוע בינוני בהחלט בר השוואה לרכב "ממוצע" מבחינת עלויות השימוש, בטח ובטח אם ברכב אתה נאלץ לשלם על נסיעה בכביש אגרה או להשתמש בחניה בתשלום.
רוב אופנועי הכביש המודרניים בקטגוריית הביניים (300-500 סמ"ק) יראו צריכת דלק של 1/24-1/28 כל עוד תרכב בצורה מתונה.
בנוסף, אם השיקול הכלכלי הוא זה שמביא אותך לאופנוע - זכור כי רכיבה מתונה תורמת רבות לאריכות ימי המכונה ומקטינה פי כמה את הבלאי של הרכיבים המתבלים.
אפשר להיצמד לדוגמה של CBR500 שהוזכר מעליי (אופנוע יומיומי מעולה, ומאוד מתאים לרכיבות ארוכות).
בעוד שרוכב רגוע יוכל להוציא 30-40 אלף ק"מ מסט צמיגים ומסט שרשרת גלגל"ש (בהינתן תחזוקה נאותה, כמובן - שימון שרשרת תכוף ולחץ אוויר תקין בצמיגים), רוכב שהוא "חזיר גז" יכול לגמור את אלה בפחות מ-10 אלף ק"מ. עלותם של אלה היא כ-2000 שקל לצמיגים וכ-1000-1200 שקל לשרשרת (מחירי מוסך בהערכה גסה).
אותם עקרונות תופסים למערכת הבלימה, לקלאץ', ולאורך זמן רב -גם לגבי בריאות המנוע.
גם צריכת הדלק משתנה בהתאם - כשבחנתי את ה-CBR עבור מגזין רשת, וקרעתי אותו - ראיתי צריכה של כ-1/18. בטיול רגוע ביוון על אחיו התאום (CB500X) יצא לי לראות טנק אחד של 1/35, ובממוצע ראיתי 1/28.