זה שכל כך הרבה קראו ולא ענו לך, אולי אומר שהבעיה היא בהרגלי הרכיבה שלך יותר מאשר ענין טכני כזה או אחר?
אני מוצא את עצמי מדי פעם פותח מצערת כשאני מנסה לבלום את האפנוע. כשאני לוחץ עם יד ימין את ידית הבולם הקדמי כנראה בגלל שכל המשקל שלי נע קדימה, היד שלי מסובבת את הגז וזה מפריע לבלימה.
זה קורה לי בעיקר כשאני רוכב בכביש מפותל בקצב בינוני פלוס. לפעמים זה סתם מפריע ולפעמים זה ממש הורס את הכניסה לסיבוב ואני חייב למשוך את הקלאץ'.
יש לציין שאני נותן טיפה גז בכל הורדת הילוך כדי לייצב את הסל"ד. אבל לא בטוח שזה גורם לתופעה הזאת.
יכול להיות שהחופש של המצערת לא מספיק גדול ?
זה שכל כך הרבה קראו ולא ענו לך, אולי אומר שהבעיה היא בהרגלי הרכיבה שלך יותר מאשר ענין טכני כזה או אחר?
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
אני מסכים איתך נראה שהמצערת שלי בסדר.
אני צריך לפתח שליטה על המשקל שלי שמועבר קדימה בבלימה חזקה
אני דווקא חושב שיש פה תשובה עניינת.
כאשר אתה חוזר על פעולה שגויה אלפי פעמים, המוח עושה מזה הרגל ויותר חמור אפילו אינסטיקט שגוי, שבמצבי חירום או בלימת חירום לפני תאונה, אם תעשה את הפעולה השגויה, אתה עלול לשלם על כך ביותר.
לא ציינת על איזה אופנוע אתה רוכב, במידה וזה לא קאסטום שהרגליים פרושות קדימה, אתה חייב לחבק את טנק הדלק עם הרגליים שלך.
לא לחבק שלא יזרום לך דם לרגל או יכאיב, אלא חיבוק שמשחרר לחלוטין את השפעת התאוצה או הבלימה על הגב ועל הידיים.
ישנו הרגל מאוד רע של הרבה רוכבים שמושפע גם ממצב מנטלי, אנשים אוהבים להחזיק כל כך חזק את ידיות הכידון, כאילו יברח להם. כפות הידיים שלך צריכות להיות משוחררות ובמצב נעים על הכידון. רפוי אך בשליטה מלאה.
אלו העצות שלי. חבק את טנק הדלק עם הרגליים כך שהגב והידיים משוחררות לגמרי. וכפות הידיים שלך אמורות להיות רפויות ומונחות ברגיעה על הכידון אך בשליטה מלאה לתפעול המצערת וידית הבלימה
הטעות שלך ביסודות הרכיבה וכנראה שמשפיע על כל ההבטים, בבלימת חירום זה מוקצן עד כדי כך שאתה מבין שיש פה משהו לא נכון.
קורס רכיבה בא ללמד יסודות נכונים, בהם גם איך לבלום חזק מבלי לפגוע ביציבות ואחיזה של האופנוע.
כמו שאמרו לך, הגוש שלך כבר פיתח את זה כמו איסטינקט שגוי. יהיה לך מאד קשה לשנות אותו לבד.
ממליץ בחם ללכת לקורס, כי רק אחרי שתעבוד שעות ברצף על טכניקה נכון תבין. אחרי זה יבוא תרגול
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Grasshopper AT 2016
Vstrom 650 2011
CB250R 2011
היי סטנלי,
אני לא איזה מבין גדול ברכיבה אבל אנסה להסביר לפחות את מה שהסבירו לי בקורס...
1. מה שאמרתלגבי המשקל זהנכון מאד, התנוחה שלך אמורה להיות מאד יצוקה לתוך האופנוע.. פלג גוף תחתון מחבק את האופנוע חזק, בטן חזקה ופלג גוף משוחרר, זאת אומרת בבלימות או תאוצות משקל הגוף לא זז אלה די נשאר במקום.
2. לעניין הגז ובלימה. אז בלימה זה משהו שנבנה בהדרגה...הבניה הזאת קוראת מהר מאד בזמן הרכיבה, אבל עדיין אנחנו למעשה מעמיסים כח ועומד על הקדמי, אז השלב הראשון הוא "סגירת גז" לא סתם "עזיבת גז" אלא סגירה החלטית עם הזזת כף היד הימנית קצת קדימה ובשלב השני אתה מתחיל "לסחוט" את הידית בלם ולייצר את הכח הבלימה הדרוש הזה.
הכוונה מאחורי זה שבבלימה נכונה משקל הגוף שלך לא עף קדימה, הידיים משוחררות ועל כידון, הגז סגור לגמרי.
תודה על המענה, אכן לחבק את המיכל חזק ולתת לידיים להשתחרר זה אחד הדברים הכי חשובים לשלוט באופנוע.
אני יכול להגיד שהבחנתי בשני גורמים שמקשים על ביצוע הנ"ל:
1. מגיני הברכיים שאני משתמש, הם מקשים על חיבוק המיכל. אני עדיין עושה את זה, אבל ללא מגיני בירכיים המגע עם המיכל יותר מורגש והשליטה יותר מדוייקת.
2. עייפות לאחר רכיבה של כמה שעות. שרירי הבטן והגב מתחילים להרים ידיים אחרי נסיעה ארוכה. בשביל זה, צריך להתאמן, לעשות הפסקות ולהוריד את הקצב כשהגוף מתעייף.
אגב אני רוכב על kawasaki ninja 300.
וקורס רכיבה מתקדמת הוא בתוכניות.
גם מחזק את ההמלצה על מדבקות מיכל(אני רוכב על Cb500x ) ותמיד רוכב עם מגיני ברכיים והמדבקות האלה בהחלט שיפרו את האחיזה במיכל.
מחזק. חובה מדבקות מיכל. המוכרות זה stompgrip ו snakeskin.
אתם יכולים להמליץ על חנות אביזרים בצפון ?
מוטוליין בעפולה
הוטפיסטון בקריות