תרחיב את החיפוש שלך גם ל-SFV650 (גלדיוס) והסיכויים שלך גדלים משמעותית. יש הרבה מהדגם הזה במצב חדש.
היי חברים.
אני יודע שכבר פתחתי אשכול לגבי זה בעבר, בו שאלתי לגבי הכדאיות הכלכלית של SV650 לסטודנט. הגעתי למסקנה בזמן האחרון שבחופשת הקיץ אוכל ככל הנראה לחסוך סכום שבנוסף למכירת האופנוע הנוכחי יתן לי תקציב של כ-20K, אולי אפילו 22K (למרות ש-20 הרבה יותר ריאליסטי).
יש לי כמה שאלות וחששות לפני שאני מגבש דעה סופית, למרות שהלב מאוד רוצה כבר להשתדרג.
כרגע רוכב על GS500 כשנתיים וכ-30 אלף ק"מ (28 ליתר הדיוק). האופנוע כיפי, אבל (וזה האבל הגדול) אני מרגיש שמיציתי. אני לא מחפש סופרספורט, לא מתחבר ל-4 בשורה ולא רוצה לטוס על 180. מאוד אוהב ווי-טווין באופי (בין אם הארלי, קרוזר יפני או קוריאני חצי-ספורטיבי, מכל כלי קיבלתי רושם טוב). את שיא המומנט של ה-GS אני מקבל בסל"ד גבוהה (מה שמאלץ אותי לסחוט את המנוע לעיתים בשביל לקבל את הקיק), בעוד שבאופנוע דוגמאת ה-SV אקבל בסל"ד נמוך יותר, מה שיעשה רכיבה במהירויות שפויות ליותר נוח וכיפי.
הווי-טווין הספורטיבי היחיד שעליו רכבתי היה היוסאנג קומט GT650 בשיעורי הנהיגה לרשיון A, והקוריאני השאיר אותי עם פה פתוח וטעם לעוד. השוותי לכלים בתצורת 4 בשורה בנפח דומה (CBR650) והכיף שקיבלתי מאותו הקוריאני ב-70 קמ"ש עולה פי כמה וכמה מהכיף שקיבלתי על היפני ב-130 וצפונה. דיברתי עם חבר מכונאי בנושא והוא המליץ להתרחק מה-SV הישנים היות שרובם ככולם שחוטים והסיכוי למצוא אחד במצב טוב הוא אפסי...אבל זה גם מה שאמרו לי לגבי ה-GS500 שלי ושנתיים אחרי אני עדיין נהנה ממנה.
אמ;לק - מה הסיכוי למצוא SV650 במצב שמור בתקציב שלי? אני לא מחפש הרפתקאה כלכלית. יישור קו של 2000-3000 ש"ח זה משהו שאוכל לחיות איתו (שמנים, צמיגים, שרשרת/גלג"ש, טיפולים וכו'). מה המחלות הנפוצות של הכלי ועל מה להסתכל? מעבר לבדיקת קומפרסיה, לחץ שמן ומעבר על המכלולים, מה עוד לבחון? אני יודע שהמנועים שלהם מאוד אמינים בהתחשב בעובדה שזה אותו המנוע שמותקן בוי-סטרום 650, ואלו יכולים לנסוע גם 200 אלף ק"מ ללא בעיות, אבל על אילו מכלולים לשים עין?
מה יהיה ההבדל בעלויות האחזקה ביחס ל-GS500? מה מרווחי הטיפולים שלהם? (ל-500 כיוון השסתומים הוא כל 5-10 אלף ק"מ, איך זה ב-SV?). ואיך ה-SV הישן בהשוואה לחדש? במידה וארצה לקחת נסיעת מבחן על החדש, עד כמה זה יתן לי טעימה לגבי הדגם הישן? (היות והחדש בנוי על הגלדיוס וממה שמעתי ה-SV הישן קרבי יותר).
סליחה על החפירה ותודה מראש על התגובות!
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
תרחיב את החיפוש שלך גם ל-SFV650 (גלדיוס) והסיכויים שלך גדלים משמעותית. יש הרבה מהדגם הזה במצב חדש.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
הגלדיוס, בדיוק כמו ה-SV מהדור הקודם שאתה מחפש, לא מיוצרים יותר. הם הוחלפו ב-SV הנוכחי.
זמינות החלפים גבוהה ודומה בין שני הדגמים שאתה חושב.
אםאתה לא אוהב את עיצוב הגלדיוס זה בסדר גמור, אבל זכור: הוא עם אותו המנוע ואותם הביצועים והם יותר חדשים ושמורים...
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
השאלה הגדולה היא האם אפשרי למצוא אחד במצב טוב בתקציב של 20K? (גג 22).
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
ה-SV בסה"כ אופנוע מאוד אמין. עלויות האחזקה יהיו דומות לעז, פרט לכיוון שסתומים שידרוש הרבה יותר עבודה.
מדי פעם עולים כלים שנראים שמורים מאוד, ואני לא רואה סיבה ש-SV כזה לא יעשה עבודה טובה במשך שנים רבות.
כלל חשוב (נראה לי שאתה עוד לא שם, לפי ההתעקשות על התקציב) - ת-מ-י-ד עדיף להשקיע עוד כמה אלפים מעבר לתקציב המקורי במעמד הקניה ולרכוש אופנוע מטופח, צעיר יותר ו/או עם פחות קילומטראז', מאשר לרכוש אופנוע עם עבר לא ברור, קילומטראז' גבוה מאוד והרבה ידיים, מתוך מחשבה שמדובר "רק ביישור קו".
ההפרש במחיר יצא על תיקונים (שתמיד יהיו מעבר ליישור הקו שתכננת) עוד בשנה הראשונה, ואת העצבים והזמן המבוזבז אף אחד לא יחזיר לך.
השוק היום מוצף, אופנועים ישנים (ו-SV בן 10 בהחלט יכול להיחשב כזה) תקועים בלוחות הרבה זמן. לדעתי, רוב ה-SV בלוחות יחליפו בעלים תמורת פחות מ-20.
חפש מציאה. אופנוע עם 60-70 אלף ק"מ גג, כמה שפחות ידיים (באידיאל - יד ראשונה-שניה), עם תיעוד טיפולים וללא "שיפורים" מעליאקספרסס. ידיות מקוריות? מערכת פליטה מקורית (או תחליפית יעודית לאופנוע)? מראות מקוריות? גריפים מקוריים? משקולות כידון מקוריות? תיעוד טיפולים ממוסך מוכר, או בעלים מנוסה ורציני שטיפל לבד? אם כל התשובות הן "כן", אז יש סיכוי טוב שמדובר באופנוע שמור, שלא עבר התעללות וטראומות בחייו. ותאמין לי, שזה שווה עוד כמה אלפים במעמד הקניה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לזה בדיוק אני מכוון. את העז קניתי בדיוק עם המפרט שתיארת - מקורית לחלוטין, כל הקבלות מיום העליה על הכביש, יד שניה עם 67 אלף ק"מ וכו'.
מה מרווח כיווני השסתומים שלהם? בעז בעקרון זה כל 5000 ק"מ (או 6K בדגמים החדשים אבל היות שהמנוע לא השתנה אני מטפל כל 5K) ואפשר "למשוך" ל-10K. אני מניח שאם המרווחים רחוקים יותר זה יתקזז בעלויות האחזקה.
למה הכוונה "מערכת פליטה ייעודית"? אני מבין שלא מדובר בסליפ און סיני, אבל למיטב הבנתי לחברות כמו IXIL לדוגמא יש כמה מודלים אוניברסליים. איך אני מוודא את זה?
ומעבר לזה - מה לבדוק? יש מחלות מסויימות של הכלי שאני צריך להכיר? (מקומות שנותים להחליד, לנזול, חלקים שנשחקים מהר וכו'). מה העמידות של ה-SV לק"מ גבוהה ביחס לעז? (בה במשך שנתיים החלפתי בערך את כל מה שיש להחליף מבחינה מכאנית חוץ מאוברול למנוע והגיר). מה "תוחלת החיים" הממוצעת לאחד שמור, לפני שמתחילות התקלות? בעז הדעה הרווחת היא 80-100K ק"מ, ויסטרומים לעומת זאת מסתובבים עם 160-180 אלף ק"מ על הכביש וחולקים מנוע עם ה-SV...אבל מעבר למנוע?
אם החלפת כל מה שאפשר חוץ ממנוע וגיר - כנראה שהקניה לא הייתה כזאת מוצלחת...
כדי למצוא מידע על בעיות ספציפיות לדגם - בדוק כתבות יד-שניה במגזינים בחו"ל ופורומים.
לגבי כיוון שסתומים - מניסוני, בעז נדרש כיוונון כל 12-18 אלף, וזה ממש קצת. סביר להניח שב-SV שלא נאנס בשגרה, תצטרך לכוון כל 40 ואולי אף יותר - אבל תתכונן, זה הרבה עבודה. פירוק של הטיימינג והקאמשאפטים בשני הצילינדרים.
הספר תמיד מחמיר עם מרווחי הבדיקה, ברגע שאתה מכיר את האופנוע - אתה יודע מתי יש סיכוי שנדרש כיוונון, ולא פותח סתם.
לגבי בלאי שנובע מגיל: מניפולדים, גומיות אירבוקס, מיסבי היגוי/גלגלים... כשאתה קונה אופנוע ישן, תדע שכל אלה ידרשו החלפה בהדרגה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
וואו. אני רגיל לזה שבעז פשוט מפרקים את מכסה השסתומים (אני לא זוכר איך קוראים לו) ומכוונים וזה ממש קל. אבל אחת ל-40 אלף לא נשמע נורא, בהתחשב בזה שיקח לי לא מעט זמן להגיע לק"מ כזה.
בלאי של הגיל - לגיטימי לגמרי, אצטרך לקחת בחישוב בתקציב הכולל את כל אלו, מה שסביר להניח שידחה את הקניה מעט. הדבר האחרון שאני רוצה זה להתקע ללא אופנוע וללא תקציב לתקן אותו.
וסתם כאגב בניגוד לקניה ה"לא מוצלחת" - אופנוע בן 16 שאצלי שנתיים וקרוב ללהיות 100K ק"מ על הכביש, רוב הבלאי הוא בלאי של הגיל - מיסבי היגוי וגלגלים, צינורות דלק, שרשרת ומותחן טיימינג, רפידות קלאץ', החלפת שמן במזלג הקדמי(והקשחתו) - רובן החלפות יזומות בשיטת התחזוקה המונעת, לא מחכה שמשהו ישבר. מה שכן דרש החלפה - בולם אחורי, סלילי טעינה, מכסי פלאגים, מניפולדים של הקרב', קויל, מיישר זרם, וכמובן בלאי טבעי כמו שרשרת, מצבר, צמיגים ושמנים שנשארים לכל אופנוע באשר הוא. היות ואתה יודע עד כמה פשוט מכאנית האופנוע הזה - אין הרבה מעבר למה שציינתי שיכול להשתבש.
תודה רבה על העזרה! רשמתי לעצמי.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
אני דווקא בדעה שונה. אישית מעדיף לקנות כלי יותר בזול בידיעה שצריך להחליף כמה דברים. כך אני מגיע למחיר סביר ודומה לאחרים, ויודע שחלק לא מבוטל באופנוע יוצא חדש. כלומר מעדיף לקנות בX פחות Y, ולהשקיע את ה Y בהחלפת גלגל"ש, שרשרת צמיגים, רפידות ועוד- ואז החלקים הללו יהיו חדשים כשאגיע למחיר X, ולא תקינים אבל באמצע החיים כמו בכלים אחרים.