גיא שלום,
ככלל לא כל החלפה של פול סיסטם מצריכה גם התקנת Power Commander (דיינוג׳ט זה מותג) והחלפת מסנן אויר.
במידה ואתה יודע מה אתה עושה ויש לך ידיים טובות, בהחלט תוכל לבצע את כלל העבודה באופן עצמאי והיצרנים לרוב מציעים סיוע טכני ואף סרטונים על מנת שתוכל לעשות כן (יתרה מזאת, תוכל למצוא סרטונים ביוטיוב).
היה והתקנת גם Power Commander, אזי כוונון נאות אכן ידרוש דיינו (ברוב המקרים לא חייבים דיינו, אבל הכלי לא יהיה מכוון באופן אופטימלי). לכן יכול להיות שכבר ישתלם להתקין את הכל באותו המקום ולכלול את העניין בתשלום.
לגופו של עניין, כאשר נכנסים לסוגיית שיפורים ו/או שינויים במיפוי, צ׳יפינג ואח׳, אזי ברוב המקרים כבר מתקינים Power Commander במסגרתו ניתן לכוון ולשנות את יחס האויר / דלק (מכאן ששינוי היחס יכול להשפיע על הצורך בפילטר) וכן לציין האם לאופנוע מורכב אגזוז סטוק או אפטרמרקט על מנת להפיק את המיטב ולמקסם את התוצאה. אולם יש לתת את הדעת שהתעסקות בדברים הללו וכח׳ לרוב גורעת מהאחריות של היצרן/יבואן, עלולה לפגוע בכלי ובאמינותו (בטח אם מנסים להפיק את המקסימום שניתן בעוד שמכללים אחרים של האופנוע אינם מתוכננים לשאת בעומס) ומן הסתם משנה את תצרוכת הדלק שלו
יחד עם זאת, זה לא אומר שכל הטררם כאמור באמת מוצדק או שווה את ההוצאה וההשקעה ביחס לתמורה והתוצאה מאשר לרכב עם האגזוז המקורי או אפילו ה Arrow ללא ההתעסקות באופטימיזציה...לכן, תשקול את כלל העלויות ופנה לאיש מקצוע ואז תחליט אם זה באמת שווה את זה.
לעניות דעתי, אם אתה עתיד לרכוש את האגזוז מטעמי ביצועים להבדיל מסאונד, לוק, אופי, הנאה וכיו״ב ... אז חבל על הכסף שלך מאחר שהשיפור הוא מינורי ביחס להוצאה.