עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 23

אשכול: פול סיסטם, פילטר אוויר, דיינוג'ט - עזרה בהבנה...

  1. #1
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299

    פול סיסטם, פילטר אוויר, דיינוג'ט - עזרה בהבנה...

    אני רוצה להחליף מערכת פליטה לאופנוע.
    עד היום, כל האופנועים שהיו לי קיבלו דוד בלבד, ולא פול סיסטם, ולא הוצרכה איזשהי התאמה מיוחדת.
    באופנוע הנוכחי (Z900) אני מתעניין בפול סיסטם.
    התחלתי לקרוא על העניין ועלו כמה שאלות שלא הצלחתי למצוא עליהן תשובה.

    האם כל החלפה של פול סיסטם מצריכה דיינו ג'ט ומסנן אוויר?
    האם ניתן לבצע את ההחלפה עצמאית?
    האם צריך כלים או מערכת מיוחדת כדי לכוון את המוצר?

    לצורך העניין, פול סיסטם מהמותג Arrow עם מפה של Dyno מפיק (על הנייר) 12 כ"ס יותר.
    האם ניתן לכוון את זה לבד ומה התהליך? באתר של דיינו אין מידע מספק (לפחות לא מצאתי)

    בקיצור, אם מישהו יכול לשפוך קצת אור על הנושא... יעזור מאוד.
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    גיא שלום,

    ככלל לא כל החלפה של פול סיסטם מצריכה גם התקנת Power Commander (דיינוג׳ט זה מותג) והחלפת מסנן אויר.

    במידה ואתה יודע מה אתה עושה ויש לך ידיים טובות, בהחלט תוכל לבצע את כלל העבודה באופן עצמאי והיצרנים לרוב מציעים סיוע טכני ואף סרטונים על מנת שתוכל לעשות כן (יתרה מזאת, תוכל למצוא סרטונים ביוטיוב).

    היה והתקנת גם Power Commander, אזי כוונון נאות אכן ידרוש דיינו (ברוב המקרים לא חייבים דיינו, אבל הכלי לא יהיה מכוון באופן אופטימלי). לכן יכול להיות שכבר ישתלם להתקין את הכל באותו המקום ולכלול את העניין בתשלום.

    לגופו של עניין, כאשר נכנסים לסוגיית שיפורים ו/או שינויים במיפוי, צ׳יפינג ואח׳, אזי ברוב המקרים כבר מתקינים Power Commander במסגרתו ניתן לכוון ולשנות את יחס האויר / דלק (מכאן ששינוי היחס יכול להשפיע על הצורך בפילטר) וכן לציין האם לאופנוע מורכב אגזוז סטוק או אפטרמרקט על מנת להפיק את המיטב ולמקסם את התוצאה. אולם יש לתת את הדעת שהתעסקות בדברים הללו וכח׳ לרוב גורעת מהאחריות של היצרן/יבואן, עלולה לפגוע בכלי ובאמינותו (בטח אם מנסים להפיק את המקסימום שניתן בעוד שמכללים אחרים של האופנוע אינם מתוכננים לשאת בעומס) ומן הסתם משנה את תצרוכת הדלק שלו

    יחד עם זאת, זה לא אומר שכל הטררם כאמור באמת מוצדק או שווה את ההוצאה וההשקעה ביחס לתמורה והתוצאה מאשר לרכב עם האגזוז המקורי או אפילו ה Arrow ללא ההתעסקות באופטימיזציה...לכן, תשקול את כלל העלויות ופנה לאיש מקצוע ואז תחליט אם זה באמת שווה את זה.

    לעניות דעתי, אם אתה עתיד לרכוש את האגזוז מטעמי ביצועים להבדיל מסאונד, לוק, אופי, הנאה וכיו״ב ... אז חבל על הכסף שלך מאחר שהשיפור הוא מינורי ביחס להוצאה.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    בשביל 12 כ"ס שינוי רק מסעפת אתה צריך כמות יפה של שעות דיינו לדעתי
    השינוי העיקרי יהיה במשקל הסעפת
    השאלה המרכזית - למה?

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk

  4. #4
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    גיא שלום,
    תודה על התגובה המפורטת. בחלק של עניין האחריות פחות או יותר כבר קיבלתי החלטה לדחות את העניין,
    וכרגע להתקין דוד בלבד, ולנצל את הכסף לעוד קורס רכיבה.
    ובכל זאת, מקריאה מעמיקה יותר בארצות נכר, מדווחים שלאחר החלפת מערכת פליטה, PC וכיוונונים,
    מקבלים אופנוע שונה לחלוטין, עם תגובות מצערת מדויקות וחלקות יותר, וכמובן יותר כוח שמגיע בצורה ליניארית יותר.
    כך או כך אני בגישה של אם כבר אז כבר, ולמרות שידע וניסיון טכני יחסית נרחב יש לי,
    התעסקות עם מחשב היא מעבר לידע שלי ועדיף לשלם לבעל מקצוע מנוסה (שיהיה לי את מי להאשים אח"כ.. )


    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    בשביל 12 כ"ס שינוי רק מסעפת אתה צריך כמות יפה של שעות דיינו לדעתי
    השינוי העיקרי יהיה במשקל הסעפת
    השאלה המרכזית - למה?

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk
    בגדול, כל הסיבות הרציונליות (משקל, תגובות מצערת, ביצועים, סאונד) בשילוב עם "בא לי".
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    תודה על התגובה המפורטת. בחלק של עניין האחריות פחות או יותר כבר קיבלתי החלטה לדחות את העניין,
    וכרגע להתקין דוד בלבד, ולנצל את הכסף לעוד קורס רכיבה.
    ובכל זאת, מקריאה מעמיקה יותר בארצות נכר, מדווחים שלאחר החלפת מערכת פליטה, PC וכיוונונים,
    מקבלים אופנוע שונה לחלוטין, עם תגובות מצערת מדויקות וחלקות יותר, וכמובן יותר כוח שמגיע בצורה ליניארית יותר.
    כך או כך אני בגישה של אם כבר אז כבר, ולמרות שידע וניסיון טכני יחסית נרחב יש לי,
    התעסקות עם מחשב היא מעבר לידע שלי ועדיף לשלם לבעל מקצוע מנוסה (שיהיה לי את מי להאשים אח"כ.. )



    בגדול, כל הסיבות הרציונליות (משקל, תגובות מצערת, ביצועים, סאונד) בשילוב עם "בא לי".
    מה שאני מטיף כבר שנים בפורום זה שתעזבו את כח הסוס, הוא פרמטר פחות חשוב שמשפרים אופנוע לכביש (להבדיל מאופנוע מסלול), מה שרוכבים מחפשים (וחלקם אפילו לא יודע את זה) זה עקומת מומנט שטוחה ככל האפשר, אם תצליחו לשפר את עקומת המומנט ואפילו לא קיבלתם כח סוס אחד האופנוע ירגיש חזק יותר ושימושי יותר.
    אגזוז, פילטר וטיונר טוב יוכלו לספק את זה עבורכם.

  6. #6
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    מה שאני מטיף כבר שנים בפורום זה שתעזבו את כח הסוס, הוא פרמטר פחות חשוב שמשפרים אופנוע לכביש (להבדיל מאופנוע מסלול), מה שרוכבים מחפשים (וחלקם אפילו לא יודע את זה) זה עקומת מומנט שטוחה ככל האפשר, אם תצליחו לשפר את עקומת המומנט ואפילו לא קיבלתם כח סוס אחד האופנוע ירגיש חזק יותר ושימושי יותר.
    אגזוז, פילטר וטיונר טוב יוכלו לספק את זה עבורכם.
    לאופנוע לא חסר כוח. למעשה, לרוב האופנועים לא חסר כוח, ואולי רק ב-GSR האחרון שהיה אנמי במיוחד,
    כל שאר האופנועים סיפקו מעל ומעבר מבחינת המנוע, והיו צריכים שידרוג רציני בשאר הדברים (הבולמים, הבלמים, הרוכב...).
    כך או כך, אני לא בטוח שאוכל להשיג את זה ועדיין להשאיר את האחריות פעילה.
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    זה בדיוק העניין... שבמחיר של סעפת אתה יכול לשדרג מתלים למשל (וישאר לך עודף למושב איכותי) , וזה כבר שדרוג לא רק לביצועים אלא גם לאיכות החיים שלך על האופנוע

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    לאופנוע לא חסר כוח. למעשה, לרוב האופנועים לא חסר כוח, ואולי רק ב-GSR האחרון שהיה אנמי במיוחד,
    כל שאר האופנועים סיפקו מעל ומעבר מבחינת המנוע, והיו צריכים שידרוג רציני בשאר הדברים (הבולמים, הבלמים, הרוכב...).
    כך או כך, אני לא בטוח שאוכל להשיג את זה ועדיין להשאיר את האחריות פעילה.
    לחלק גדול מהאופנועים כן חסר כח (מומנט) בטורים נמוכים, תאר לך עכשיו שבמקום לשמור את המנוע בטורים גבוהים ובהילוך נמוך אתה ניגש לפניה בסל"ד נמוך והילוך גבוה, לא מוריד הילוך ואחרי הפניה פותח מצערת והמנוע מעלה סל"ד בקלילות.
    כל אופנוען בכביש ירצה את זה.
    לגבי מיתלים זה נכון באופנועים יפנים, תוצרת אירופה לרוב מגיעה עם מיטב התוצרת

  9. #9
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לחלק גדול מהאופנועים כן חסר כח (מומנט) בטורים נמוכים, תאר לך עכשיו שבמקום לשמור את המנוע בטורים גבוהים ובהילוך נמוך אתה ניגש לפניה בסל"ד נמוך והילוך גבוה, לא מוריד הילוך ואחרי הפניה פותח מצערת והמנוע מעלה סל"ד בקלילות.
    כל אופנוען בכביש ירצה את זה.
    לגבי מיתלים זה נכון באופנועים יפנים, תוצרת אירופה לרוב מגיעה עם מיטב התוצרת
    הפתרון פשוט... קונים סופרדיוק, ולא משנה באיזה הילוך תהיה, יהיה מספיק כוח ביציאה מהפניה למשוך רכבת.

    אגב, זו הייתה הבעייה העיקרית שלי עם ה GSR, שהיה נטול מומנט לחלוטין,
    היה מתעורר סביב 8 והמנתק היה חותך את החגיגה צ'יק צ'ק כמו שוטרים במסיבת קריוקי אצל השכנים.
    בחירת הילוך או סל"ד לא מדוייק והייתי מאבד את כל הדרייב ביציאה מפנייה.
    ביום יום לא נורא. סופי שבוע או מסלול וכל MT07 או SV650 רחמנא ליצלן, היו מראים לי את האגזוז.

    אגב 2, אחד מהדברים שחשבתי לעשות הוא לשנות שיניים בגג"ש, כי בלאו הכי מהירות סופית לא מעניינת אותי,
    וכל עוד האופנוע יצליח לשייט על 140 אני אהיה מבסוט, העיקר שיגיע לשם מהר.
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  10. #10
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לגבי מיתלים זה נכון באופנועים יפנים, תוצרת אירופה לרוב מגיעה עם מיטב התוצרת
    פיתחתי שיטה מצוינת להתמודד עם הדבר הזה.
    אני מנסה ליצור כמה שיותר זמן בין רכיבה לכלי אירופאי אחד למשנהו,
    ככה אני מספיק לשכוח איך אופנוע יכול וצריך להתנהג ומעמיד פנים שהכל בסדר.

    בתכל'ס, ב-90% מהזמן הבולמים המקוריים עושים עבודה מצוינת, בד"כ לאחר כוונונים במה שאפשר.
    חוץ מה-09 שהיה באמת איום ונורא, שאר האופנועים היפנים שהיו או שניסיתי בהחלט ענו על הדרישה.
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    חכה עד שתרכב על בולמים משוסתמים עם קפיץ מוצאם למשקל שלך....

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    ...אחד מהדברים שחשבתי לעשות הוא לשנות שיניים בגג"ש.
    זה אחד מהדברים שעשיתי וככלל מאד מרוצה אם כי טרם נעול על מספר השיניים להפחתה ועדין מחפש את האיזון שמתאים לי.

  13. #13
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    עדכון לסקרנים.

    הייתי חייב לוודא את עניין ההבדל בין מערכת הפליטה המקורית לזו של Arrow,
    אז שלחתי מייל, וזו לשון התגובה:
    Good morning Mr. Tanami,
    we designed, developed and tested the exhausts on a fully standard bike, with no modifications to ECU maps, airbox and airfilter. Results of tests say that no modifications (re-mapping or installing a separate ECU module) are needed on a standard bike.
    ובתרגום חופשי - התוצאות שהתקבלו הן על אופנוע סטוק, שום צורך בשום כיוונים.
    כמובן שבעזרת כיוונים תתקבל עקומת מומנט לינארית יותר.
    בינתיים הזמנתי את כל המערכת... עדכונים בהמשך.

    dyno chart.jpg
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    זה נטו מהסרת הממיר הקטליטי ואחרי זמן מה שנותנים להזרקת הדלק להתאים עצמה... התוספת כ"ס תהיה בהתאמה עם צריכת דלק גבוהה יותר, בלאי מואץ ויותר חום מנוע.
    מפה תתקדם איך שנוח לך אני רק מקווה שלא וויתרת על הקורס רכיבה!

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    עדכון לסקרנים.

    הייתי חייב לוודא את עניין ההבדל בין מערכת הפליטה המקורית לזו של Arrow,
    אז שלחתי מייל, וזו לשון התגובה:

    ובתרגום חופשי - התוצאות שהתקבלו הן על אופנוע סטוק, שום צורך בשום כיוונים.
    כמובן שבעזרת כיוונים תתקבל עקומת מומנט לינארית יותר.
    בינתיים הזמנתי את כל המערכת... עדכונים בהמשך.

    dyno chart.jpg
    יש דיינו בארץ
    עקומה כזאת אני כמעט בטוח שלא תקבל מבלי לכוון ואם כן
    שאפו גדול לארו
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

אשכולות דומים

  1. התקנת פילטר אוויר פתוח
    על ידי izik בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-06-2017, 12:22
  2. עזרה בהבנה הערה בנוסח טאבו
    על ידי Gamer בפורום אוף טופיק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21-04-2017, 11:08
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  4. ניקוי פילטר אוויר
    על ידי דוד בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 20-01-2016, 06:30
  5. פילטר אוויר k&n לקטמ 690 - מה ההבדל?
    על ידי ktm690smc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 27
    הודעה אחרונה: 22-07-2015, 22:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO