תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: התייעצות| 'דרך ארוכה שהיא קצרה' מול 'דרך קצרה שהיא ארוכה'

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    8

    התייעצות| 'דרך ארוכה שהיא קצרה' מול 'דרך קצרה שהיא ארוכה'

    אהלן חברים יקרים,
    חדי העין יבחינו שאני דנדש בפורום.
    אך אני צופה ולומד מכאן כבר תקופה מלאת תשוקה, נהנה מהעצות הטובות, מהאווירה, ומהסלנג.

    כבר משחר ינקותי צלילי אופנוע מגוזגזים עוררו בי חשק.
    הרומנטיקה של אספלט-צמיג, מהמורות שטח-רוכב.

    לא אלאה אתכם.ן, אגיע לת'כלס.
    אני משוחרר כבר זה זמן מה, ובשל להכנס לקשר רציני.
    יש לי רישיון B מעל שלוש שנים.
    וההתלבטות היא כזו:
    נקודת מוצא היא שאין לי הון, תקציב הרישיון+קסדה ומיגון בסיסי עומד על 5k
    (אני יודע שזה מעט, סטודנט)
    1)
    להתחיל ללמוד למדרגה A2, לעבוד בשליחויות, לצבור הון, ולהגשים את החלום.
    יתרונות: עבודה אידאלית בתור סטודנט, להגיע לחלום ערוך כלכלית, הכרת עולם הרכיבה בקטן.
    חסרונות: צורך בעוד מדרגת רישיון (כלכלית וזמן)
    2)
    לגשת על A1 מראש
    יתרונות: חסכון זמן וכסף, מלאי רחב של דו"גים, נראה יותר רציני בעבודות שליחות.
    חסרונות: עלול להתקע ללא כסף אם אין לי את חוש הרכיבה, בטווח הזמן נשאר לטחון עבודות ללא טיפ (מלצרות לא יקרה).

    חשוב לי להסביר
    מצד אחד אני רואה את הרישיון אופנוע בתור אמצעי להגדלת תחומי תעסוקה רלוונטים לסטודנט
    ומצד שני אני מעוניין לפתח לי תחביב רכיבה ספורטיבית ושטח

    עצתכם
    טיפים
    ואיחולים

    תודה 😀

  2. #2
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    שלום וברוך הבא!


    תפריד בבקשה בין הוצאת רשיון לקניית אופנוע. אתה יכול להוציא שA1 ועדיין לעבוד בשליחויות, לצבור הון וכו׳ (לא ששליחויות היא דרך מומלצת לצבירת ניסיון).

    לשאלתך איזה רשיון להוציא אומר לך שאינך הראשון ששואל זאת. כל מי ששאל אותי את זה, ללא יוצר מהכלל, קיבל המלצה להוציא ישר A1. היו כמה שלא הקשיבו והלכו על הפשטות והמחיר של הרשיון הקטן וכולם ללא יוצא מהכלל התחרטו על זה אחר כך. תוציא את הרשיון הכי גדול שתוכל, גם 250 זה אחלה להתחלה (אפילו יותר מ-125).

    בהצלחה.



  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    כמובן שבמצב רגיל עדיף בהרבה להוציא ישר A1 אולם במקרה שלך שיש חשש שתתקע בדרך אז כנראה באמת עדיף להוציא A2 קודם, במיוחד שצריך רק מבחן שליטה במגרש ולא טסטים חיצוניים ושיעורים וכו'.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    בתור אחד שעשה a2 בתחילת דרכי הסטודנטיאלית (עם מסגרת תקציב יותר צפופה משלך ), לימים הצטערתי על שהתקמצנתי על עוד כמה שקלים (מאות) ולא עשיתי a1.
    נוריד שניה את המובן מאליו שהוא הזמן הזמין ללימודי הרכיבה כסטודנט לעומת בנאדם עם משפחה ילדים ועבודה, ואת התקציב למימון השיעורים. לאחר הוצאת הרישיון רכבתי במשך כמה שנים על קטנועי 50 סמ''ק (מגבלת הרישיון דאז) אך העבודה לא היתה קשורה במאום לרכיבה. עם הזמן השתרשו אצלי הרגלי רכיבה לקויים (שקשורים לרכיבה על קטנוע מחד ולאי הלימוד מאידך), שהקשו עלי מאוד בלמידה ל a1 (כמעט 13 שנים אחרי).
    כמו uriar, ממליץ לך ללכת ישירות על a1 ומקסימום לקנות קטנוע/אופנוע קטן וכך לשמר את מיומנות הרכיבה.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2017
    הודעות
    30
    אין שום הצדקה כלכלית לעשות רישיון קטן יותר מהמקסימום שאתה יכול לעשות (a1).
    בתור רוכב מתחיל (ובכלל) שרק לומד את כישורי התפעול לצורך קבלת רישיון הפער בין ללמוד על a2 ל a1 הוא אפסי, והצורך בשדרוג עתידי לרישיון יהיה כפל הוצאה.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    8
    תודה חברים.

    לאחר שיקלול סך העצות והפרוצדורות, אתחיל ללמוד על A1.

    אשמח אם ננצל את הבמה ותשתפו אותי בחוויות הכניסה שלכם לעולם הרכיבה.
    קשיים, אתגרים, רגעים יפים.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי MenFred צפיה בהודעה
    תודה חברים.

    לאחר שיקלול סך העצות והפרוצדורות, אתחיל ללמוד על A1.

    אשמח אם ננצל את הבמה ותשתפו אותי בחוויות הכניסה שלכם לעולם הרכיבה.
    קשיים, אתגרים, רגעים יפים.
    קשיי כניסה: ללמוד לשרוד את הג'ונגל כשאתה הכי חלש בכביש, אישית חוויתי החלקה קלה ולשמחתי זה לא הרתיע אותי והמשכתי לרכב, צריך להתרגל לחום וללחות בקיץ ולקור ולגשם בחורף-בתור מי שרוכב בכל מזג אוויר כי זה כלי התחבורה היחיד, עלויות ביטוח ומיגון גבוהות.
    הרגעים היפים: צריכת דלק מגוחכת, בטח בקטנוע 125, ניידות, פרקטיות, יכולת להגיע לכל מקום מהר ובזמן ללא פקקים, החופש מחיפוש חנייה, האוויר כשפותחים את המשקף בקסדה ובעיקר שוב, החופש!

    בהצלחה
    Tracer 900

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    רק בשביל שיהיה כאן גם את הצד השני של המטבע:
    יש לי רישיון על פחית הרבה שנים אז אני הלכתי על ה- "מסלול המקוצר" של הוצאת רשיון A2.
    מספר השיעורים היה קצר.
    מבחן השליטה (בלבד) היה לא רע ופחות "מפחיד".

    מיד עם קנית הדו"ג הראשון ניגשתי לקורס רכיבה של פרו ריד.

    יד על הלב - לא מצטער בכלל שזה המסלול שבחרתי, מסלול שמאפשר לצבור נסיון וביטחון עצמי.

    יש שיגידו שמדובר באופי, טמבל שמתפרע וחושב שכלום לא יקרה לו יהיה כזה בין אם הוא מתחיל לרכב על 125, 250 או יותר סמ"ק...

    אגב, יש כאלה שמוציאים A2, נכון הם כנראה לא כאן בפורום, שלא מרגישים צורך "לשדרג" את הרשיון, נחמד להם, טוב להם ופרקטי להם במדרגה הזו...

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    רק בשביל שיהיה כאן גם את הצד השני של המטבע:
    יש לי רישיון על פחית הרבה שנים אז אני הלכתי על ה- "מסלול המקוצר" של הוצאת רשיון A2.
    מספר השיעורים היה קצר.
    מבחן השליטה (בלבד) היה לא רע ופחות "מפחיד".

    מיד עם קנית הדו"ג הראשון ניגשתי לקורס רכיבה של פרו ריד.

    יד על הלב - לא מצטער בכלל שזה המסלול שבחרתי, מסלול שמאפשר לצבור נסיון וביטחון עצמי.

    יש שיגידו שמדובר באופי, טמבל שמתפרע וחושב שכלום לא יקרה לו יהיה כזה בין אם הוא מתחיל לרכב על 125, 250 או יותר סמ"ק...

    אגב, יש כאלה שמוציאים A2, נכון הם כנראה לא כאן בפורום, שלא מרגישים צורך "לשדרג" את הרשיון, נחמד להם, טוב להם ופרקטי להם במדרגה הזו...
    ברור שלרבים 125 סמ"ק יכול להספיק בעירוני, העניין הוא שקטנועי 250 הם בעלי כמעט אותה עלות אחזקה מבחינת דלק, טיפולים וביטוח זהה והם חזקים משמעותית ברכיבה לבד ובטח שבהרכבה.
    Tracer 900

  10. #10
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    רק בשביל שיהיה כאן גם את הצד השני של המטבע:
    יש לי רישיון על פחית הרבה שנים אז אני הלכתי על ה- "מסלול המקוצר" של הוצאת רשיון A2.
    מספר השיעורים היה קצר.
    מבחן השליטה (בלבד) היה לא רע ופחות "מפחיד".

    מיד עם קנית הדו"ג הראשון ניגשתי לקורס רכיבה של פרו ריד.

    יד על הלב - לא מצטער בכלל שזה המסלול שבחרתי, מסלול שמאפשר לצבור נסיון וביטחון עצמי.

    יש שיגידו שמדובר באופי, טמבל שמתפרע וחושב שכלום לא יקרה לו יהיה כזה בין אם הוא מתחיל לרכב על 125, 250 או יותר סמ"ק...

    אגב, יש כאלה שמוציאים A2, נכון הם כנראה לא כאן בפורום, שלא מרגישים צורך "לשדרג" את הרשיון, נחמד להם, טוב להם ופרקטי להם במדרגה הזו...
    לפני כמה זמן זה היה? כי לרוב אחרי חצי שנה רצים לשדרג...



  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי Paz צפיה בהודעה
    ברור שלרבים 125 סמ"ק יכול להספיק בעירוני, העניין הוא שקטנועי 250 הם בעלי כמעט אותה עלות אחזקה מבחינת דלק, טיפולים וביטוח זהה והם חזקים משמעותית ברכיבה לבד ובטח שבהרכבה.
    צודק לחלוטין בעניין דלק/טיפולים/ביטוח.

    אף אחד במעגל הקרוב שלי לא רכב על דו גלגלי ככה שאני הגעתי לתחום בלי ידע, בלי נסיון קודם, בלי ביטחון ברכיבה - רק הניסיון הכללי על רכב.

    מבחינתי היתרון היה כזה - 125 ברמה הפסיכולגית היה פחות "מאיים", קל יותר לשליטה והמסלול המקוצר קרץ.
    קריאה בפולגז (הישן לפני, במהלך ואחרי הוצאת הרשיו,ן וכמו שכתבתי הקורס בפרו רייד בנו את היסודות לרכיבה נכונה ובהמשך את הביטחון העצמי.

    היתרון השני במסלול הזה של "A2 תחילה", הוא שהגדלת הרשיו תהיהן פחות מאיימת, פרקטיקת הרכיבה הופכת בזמן הזה לטבע שני (למשל הפניית מבטים) ומכאן גם סיכויי ההצלחה גדלים.

    לשזה אני אוסיף שוב מה שרשמתי קודם, , יש כאלה שמוציאים A2, נכון הם כנראה לא כאן בפורום, שלא מרגישים צורך "לשדרג" את הרשיון, נחמד להם, טוב להם ופרקטי להם במדרגה הזו...

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    לפני כמה זמן זה היה? כי לרוב אחרי חצי שנה רצים לשדרג...
    2012

    אגב רוצים זה משהו אחד, עושים זה משהו אחר...
    וגם ב- "רוצים" יש רוצים כי זה יהיה מגניב, או רוצים אבל זה רק NICE TO HAVE, או רוצים בשביל שיהיה...

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    אם יש לך פנאי ואתה לא לחוץ או חייב לעלות כרגע על הכביש אז תעשה A1 ותעבוד בעבודה מספקת שגם תשתכר ממנה. כשיהיה לך קצת פלוס, תרכוש דו״ג.

    ללכת לעבוד בשליחויות בשביל ללמוד לרכב זו מחשבה שגויה מאחר שרוב הסיכויים שתתקע עם קטנוע קקמייקה, לא מתוחזק, ציוד רכיבה מינימאלי ועם לו״ז צפוף שיגרום לך לרכב כמו אידיוט.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    אם יש לך פנאי ואתה לא לחוץ או חייב לעלות כרגע על הכביש אז תעשה A1 ותעבוד בעבודה מספקת שגם תשתכר ממנה. כשיהיה לך קצת פלוס, תרכוש דו״ג.

    ללכת לעבוד בשליחויות בשביל ללמוד לרכב זו מחשבה שגויה מאחר שרוב הסיכויים שתתקע עם קטנוע קקמייקה, לא מתוחזק, ציוד רכיבה מינימאלי ועם לו״ז צפוף שיגרום לך לרכב כמו אידיוט.
    שלא לדבר שלעבוד בשליחויות על קטנוע ללא נסיון רכיבה זה התאבדות עם כ"כ הרבה שעות על הכביש...
    Tracer 900

  15. #15
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    2012

    אגב רוצים זה משהו אחד, עושים זה משהו אחר...
    וגם ב- "רוצים" יש רוצים כי זה יהיה מגניב, או רוצים אבל זה רק NICE TO HAVE, או רוצים בשביל שיהיה...
    אתה היוצא מן הכלל.



אשכולות דומים

  1. האם כדאי לקנות מסוכנות שהיא מוסך?
    על ידי mastery בפורום כללי
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 10-09-2017, 10:52
  2. איך קושרים קסדה לאופנוע בלי שהיא תיגנב?
    על ידי Track בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 11-01-2016, 02:46
  3. נסיעה ארוכה
    על ידי לחםלבן בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 18-12-2015, 20:46
  4. אזעקה דרוכה ולא מצפצפת cbr250
    על ידי natangin בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 17-11-2015, 22:06
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 04-08-2015, 15:06

תגיות עבור אשכול הזה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO