רילוקיישן
הנושא אולי מיצה את עצמו ואולי לא, אבל זה לא פוסט התלוננות אלא בקשת מידע/הסברים.
אני מסתכל על מחירים של אופנועים מסויימים בארץ ואני מסתכל על המחיר שלהם בחו"ל - באמצעות המרה עדכנית המחיר בארץ הוא פי 2 או 3 יותר יקר.
השאלה הראשונה שלי היא איך להשוות והאם בכלל?
בכול ארץ יש את הרמת מחייה/משכורת וכו' שלה, האם זה בכלל רלוונטי להשוות בין המחירים פה למקומות אחרים ואם כן אילו פרמטרים לקחת בחשבון על מנת לערוך השוואה הוגנת? (שכר מינימלי, האם הפס ייצור של אותה חברה נמצא באותה ארץ וכו' וכו')
עם כול שוני שאני מוצא אי אפשר שלא לשאול למה?
האם הייבואן קובע את המחיר בארץ או האם החברת אם מכתיבה לו בכמה למכור את הכלים בארץ? אם הייבואן הוא זה שקובע האם יש הסבר הגיוני לפער המחירים כגון עלות הכלי עבורו והשילוח ארצה או האם פשוט מפני שהוא הייבואן היחידי הוא בעצם משחק מונופול וקובע מחיר ו"שייתמודדו" על מנת לעשות מאות אחוזים?
אני לא הכי בקיא באיך הסוכנויות/יבואנים עובדים ואילו מיסים כאלה ואחרים הם צריכים לשלם וכיצד זה מתבטא במחיר הסופי של הכלי בארץ אך הייתי רוצה להבין מה בעצם מונע ממני לקנות את החלום שלי, אם זה החמדנות היבואנים או המיסים/כללים/תקנים של ממשלתינו שמעקמת ליבואנים את היד מאחוריי הגב?
ולשאלתי האחרונה:
מה נותר לנו לעשות והאם יש לנו סיכוי לשנות משהו?
רילוקיישן
אכן זאת התשובה הפשוטה והיעילה ביותר בנושא.
בדיוק כמו התשובה לשאלה 'למה כלב מלקק לעצמו את הביצים' כך גם בנושא מחירי האופנועים בארץ. בגדול מאוד, כל מי שיכול לעשוק/לגזור קופון/לקחת מעשר/''להרוויח בכבוד'' עושה את זה: המדינה גוזרת קופון שמן על מחירי האופנועים (אם אני לא טועה משהו בסביבות ה 100%...!). היבואן הוא יבואן בלעדי ולכן גובה סכום שיכסה את כל העלויות הישירות וההיקפיות, כולל חופשת סקי פעם ברבעון. זה גורם למחירי אופנועים מופרזים (לדעתי זה לא כ''כ שונה גם ברכבים, לפחות מבחינת החלק של המדינה). בלי קשר, נדמה שלמדינה אין אינטרס אמיתי לטפח דו''גים, ולכן מעבר למחיר הכלי, ישנם עוד כל מיני קנסות חובה שהמדינה דואגת לפנק.
אופציה ''זולה'' נוספת היא ירידה מהארץ וחזרה אחרי מספר שנים כתושב חוזר (או כעולה) ואז אם אני לא טועה אתה זכאי להביא איתך כלי רכב.
אם באמת חפצה נפשך בתשובה, היית מתחיל להשקיע בלקרוא ולא בלכתוב. אז גם לא היית פותח את ההודעה שלך ב"אולי הנושא מיצה את עצמו ואולי לא", אלא היית קורא שרשורים ישנים באורך הגלות שטחנו את הנושא מכל כיוון אפשרי, ומבין את התשובות לכל השאלות שלך לבד.
אבל לא השקעת את הנדרש ע"מ להבין, אלא כתבת הודעה בפונטים גדולים ומשתנים שנועדה להגיד "שימו לי את זה כאן ועכשיו", ו\או קריאה של צומי. זאת הבעיה של חלק נכבד מהדור הצעירים הנוכחי. ואז מאוד מתבקש לענות על ההודעה שלך בזה:
https://waitbutwhy.com/2013/09/why-g...e-unhappy.html
המחירים כנראה לא ירדו, כי הם מרכיבים בעיקר את המס הממשלתי, ואם הם ירדו - את הכנסות המדינה יצטרכו להשלים מכיוון אחר ותשלם את אותו הכסף עבור שירותי מדינה אחרים. אז לא תבכה על יוקר האופנועים, אלא תבכה על יוקר הדלק, או מס ההכנסה, או עוד משהו.
אפשר להוריד אותם קצת, אם יפתחו תחרות אמיתית בין יבואנים וייבוא מקביל. זה כבר סיפור אחר, ועל זה תקרא לבד.
ומי שחלומותיו מסתכמים בבית גדול ככל האפשר \ רכב גדול ככל האפשר \ אופנוע גדול ככל האפשר \ כל הרכב מהנ"ל בהכי מעט כסף שאפשר - בארץ זה לא יקרה.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 19-03-2018 בשעה 18:21.
למי שחולם על רילוקיישן צריך לזכור שזה אמנם פותח דלת אחת לעולם האופנוענים, אבל הוא שונה ממה שאתם מכירים
ויודעים מהארץ, וסוגר המון דלתות אחרות.
רכיבה באירופה מוגבלת לכמה חודשים בלבד, בארצות רבות מדובר בכלל על רכיבות פאן של סופ"ש בנוסף על החזקת רכב
או שימוש מושכל בתחבורה ציבורית.
כנ"ל לגבי ארה"ב תרבות רכיבה שונה.
בארץ עושים עם האופנוע הכל 365 יום בשנה ניצול מלא עד שהוא נופל מהגלגלים.
ניתן להביא לארץ רכב חדש עד שנתיים מיום יצורו, בפועל אתה יכול לטוס לאירופה
לרכוש אופנוע יד שנייה כמו חדש ולהכניסו לארץ, כמה תחסוך?
בגלל המיסים אולי את הטיול שעשית ודמי ההשכרה של אופנוע דומה אם היית מטייל
עם אופנוע שכור. ואתה לא ייבואן שגוזר קופון על עצמך.
בקיצור שיטת מיסוי רכב חדש מקפיצה מאד את מחיר הקניה של האופנוע, וזה לפני רווחי
היבואנים, שאינם מתמודדים עם תחרות אמתית בשוק.
פתיחת השוק ליבוא מקביל, הצבת דילרים עצמאיים אמתיים, והורדת מס על יבוא אישי של אופנועים
תפתח את השוק להתמודדות אמתית והורדת מחירים.
בהצלחה עם זה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בוודאי שאני מצליח לראות את הטון המתנשא שלי, הוא נמצא שם בכוונה תחילה, כמו גם התשובה שלי במקום נעילת השרשור. "גם כן מנהל פורום" יודע מניסיון עבר לא מועט, שלהעביר "שטיפה" כזאת פעם אחת בד"כ מספיק כדי למנוע שרשורי סרק מהאותו המשתמש בהמשך (למעט בודדים שרק באן עוזר להם). וכן, יש שרשורים ויש שרשורי סרק. הפורום לא יהיה מועיל במיוחד אם כל הזמן יטחנו את אותם הנושאים שוב ושוב.
הייתי משנה את הכותרת מ"מחירי דו גלגלי בארץ בהשוואה לחו"ל" ל"מחירי רכב בארץ בהשוואה לחו"ל" כי המכס עצום לכל סוג רכב (ודווקא יחסית ל קטנועים קטנים הוא הכי סביר).
לגבי ה"מה עושים?" מתחילים קריירה פוליטית, מפתחים קשרים ומנסים לשנות את החקיקה בנושא.
ישראל היא שוק קטן וריכוזי אשר פועלים בו למעלה מ 100 מונופולים בתחומים שונים, לכן יוקר המחיה הוא מהגבוהים בעולם. העדר התחרות היא הסיבה העיקרית והסיבה המשנית היא המיסוי. אנחנו יכולים לחלום על שוק שבו דילרים רוכשים מהיבואנים ומתחרים ביניהם על הכיס שלנו.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
הכל מתחיל בביקוש והיצע , כאשר יבואן נלחץ כי נשארו לו כלים שלא מכר, המחיר יורד במבצעים כאלה או אחרים,
ואני מניח שהוא עדיין לא מפסיד, רווח והפסד של יבואן לא נמדד לפי מחיר של כמה כלים שמכר במחיר נמוך.
הבעיה שהלקוחות משלמים לא רק עבור האופנוע, אלה משלמים את מחיר הוצאות היבואן של שכר דירה, משכורות עובדים
אחסון, ומערך הלוגיסטיקה.
דילר טוב יכול לשבת במחסן במצפה רימון או עיירה אחרת שכוחת אל (פתח תקווה?) לשלם אגורות שכר דירה ושאר ירקות
ולספק את אותה סחורה במחיר נמוך יותר.
העניין זה החסמים שיוצרים הענקים, בדיוק כמו ביבוא צמיגים שיש כמה שחקנים גדולים שחוסמים את השוק בפני אלה שיכולים
להביא את אותה הסחורה בזול. משחק מלוכלך אבל חוקי.
אני מוכן להתערב, אם במשך שנה לא יכנס אף אחד לסוכנויות לקנות אופנועים, שהמחיר ירדו באופן "מפתיע" לרמה אחרת.
אבל הרוכב הישראלי בטוח שהוא לא הפראייר שהוא!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתה צודק, אך יש להזכיר גם עודף חוקים תקנות ורגולציה. אפשר לספור גם את ההסתדרות בסיפור (ע"ע חוק פחות שעת עבודה בשבוע הפופוליסטי).
רוצה לתקן? תמוך בהפחתת חוקים, הפחתת מיסים, צמצום גודל מוסדות ממשל הפחתת הוצאות ממשלה, כתוב לפוליטיקאים שהצבעת להם שזה מה שאתה רוצה או תצביע לאחרים שמקדמים כלכלה ליברלית ולא סוציאליסטית.
אם התיקון שלך הוא דרך רילוקיישן - לך על זה. לגיטימי לרצות לשפר את מצבך האישי.
אם תרצה להעמיק יש בלוגים כלכליים נהדרים בעברית.
בברכת סופרספורט לכל פועל![]()
אופנוען אירופאי אמר לי פעם שאצלנו אמנם המחירים כפולים אבל אם מחשבים פר יום רכיבה, המחיר דומה ואולי אפילו זו יותר כי יש אזורים באירופה שהרכיבה מוגבלת לכמה חודשים בשנה.