יצאתי עם רופוס הקטנוע ( למה רופוס תבינו בהמשך) לכיוון מרכז.
עד כביש היציאה מירושלים ההתנהלות טובה ,הכלי חזק דיו לזנק בלי שידרסו אותך כלי רכב וכמובן יכולת התפתלות בין כלי הרכב בפקק בצויינת.
על כביש היציאה מהעיר העניינים הופכים להיות לא ממש נעימים.
קצב מהיר בשילוב תנועה מסביב, ברקסים ספוגיים ומתלים שנראים כתוצאה מאונס קבוצתי של שברולטים על פיאט אונו אומללה שבסופם נוצר מתלה רך שמתרסק במהמורות.
מלפנים זוועה, מאחור זיפת.
את העלייה לכיוון מבשרת הקטנוע רץ בקצב סביר, כך גם העלייה למעלה אדומים וחזרה לירושלים, למרות שפה כבר התגלגלנו על כ90 קמ"ש פחות או יותר..
מד חום המנוע יושב נמוך בסכלה ולא מראה כל סימן להתחממות. כך היה גם ברכיבה למעלה אדומים וחזרה בחמסין של היום.
המושב נוח למדי וידע לתת נוחות סבירה והאמת שכל עוד אין קפלים באספלט או ברות הקטנוע מתנדנד כמו יאכטה על הגלים.
אם להודות באמת זה נחמד, כמובן שקפל או כביש מרוסק מחזיר אותך מהחופשה בקריביים חזרה לצבע אדום.
במסגרת תפקידי הגעתי לבית שמש ובסיום העבודה באורך פלא הוויז הצביע על ציר נס הרים כדרך המועדפת לשוב הבייתה.
אם הוויז אומר מי אני שאתנגד ועוד לדרך כזאת יפה.
יצאתי מבית שמש וחיש קל עליתי על הציר.
הקטנוע מבחינת מנוע מושך יפה (כמו שהזקנים אומרים סוחב בעלייה) ומאחר והציר יחסית פנוי ניתן היה קצת להשתובב.
על בלימה בסיבוב תחת עומס אין בכלל מה לדבר אבל עם תיכנון נכון ורזרבה של גז ניתן להשתובב (קצת אל תתבלבלו ).
הבלמים כצפוי לא שווים הרבה ועוד יש איזו חריקה מעצבנת ואני אפנה אותו לרופא ועל הדרך שיבדוק למה הוא מושך ימינה.
הגעתי למשרד עם הבנה שזה כמו אוטובוס סיני - נוצץ נותן תחושה של פאסון סאלון אבל בלי כיסוי.
מבחינת מנוע הוא לא רע ולטעמי אפילו הפתיע לטובה ולו היו מתלים נורמלים בהחלט היה להם מוצר מעניין ( אני לא יודע לומר לגבי איכות ואמינות - התחושה בינונית)
ככלי עירוני יש על מה לדבר לאור מחירו הנמוך.
ככלי פרוורים כל עוד אתה על כביש ישר סביר ומה שבאמת מסרס אותו הם מתלים .
לטיולים בזוג כמובן שלא הייתי ממליץ בטח לא על הכביש המהיר.
+סים - נוחות סבירה מנוע שלהבנתי די חזק מאובזר תא מטען מתחת למושב.
-סים - ברקסים ספוגיים ונוטים להתחמם איכות בינונית תאורה שלתחושתי היא חלשה
סיכום לקטנועיסט העירוני.
![]()




ציטוט ההודעה בתגובה