תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: איך לדעת מה דרגת/רמת השרשרת?

  1. #1
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406

    איך לדעת מה דרגת/רמת השרשרת?

    בקרוב אצטרך להחליף את השרשרת, והחלטתי להזמין בעצמי את הערכה (שרשרת וגלג"שים)
    אני יודע את המידות של הכל, אבל לא יודע איפה כתובה רמת/דרגת השרשרת.
    להבנתי יש 3 רמות; 1, 2 ו-3. כיום מותקנת אצלי רמה 2 של חברת EK.
    אחלה שרשרת שמחזיקה טוב. כבר עכשיו עשתה 6 ק"מ יותר מהמקורית ועוד יש דרך (למרות שכתבתי בתחילת האשכול שאצטרך להחליף בקרוב).
    בדקתי בrevzilla, אין מידע. נכנסתי לקטלוגים של היצרנים, אין מידע. בטוח יש, אבל איני יודע לשלוף אותו מהנתונים.

    מישהוא יודע איך מבררים זאת? היכן המידע רשום או איך הוא רשום בנתונים?

    תודה רבה מראש על העזרה.

  2. #2
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    חיפושים מעמיקים יותר בצורת שאלה אחרת, מצאתי את הדבר הבא:

    Tensile Strength

    Tensile strength is perhaps the single most important aspect to consider when chain buying. Tensile strength equals the load weight a chain can bear until it stretches. So, the chain's tensile weight is the amount of force (usually measured in pounds or kilograms) that causes the chain to stretch. The higher the tensile rating the more force the chain can tolerate.And yes, a higher tensile strength equates to a more expensive chain but in terms of safety, it is money well spent. You'll also notice that higher tensile strength chains generally weigh less than a lower strength chain because of better materials used - alloy steel vs. aluminum for example. To determine the best tensile strength for your bike review the following chart:


    Tensile Strength
    200 to 500cc
    600 to 750cc
    850 to 1100cc
    1200cc and Up
    Good
    4,000 to 7,000
    7,000 to 9,000
    10,000 to 12,000
    16,000
    Better
    6,000 to 9,000
    9,000 to 10,000
    12,000 to 16,000
    16,000
    Ultimate
    8,000 to 10,000
    12,000
    14,000 to 16,000
    16,000


    האם זה הדבר? כי הנתון הזה מופיעה במפרטים בקטלוגים.
    למרות שאיני בטוח כי בקטלוג של AFAM, גם בדגם השרשרת הכי "גבוה" שלהם לאופנוע שלי, המתח היה על פחות מ4000.
    בEK מה שאצלי עומד על 8500.

    יש מי שיאמת את הנושא?

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    הסיבה לשוני בנתונים הוא יחידות המידה, AFAM משתמשים ב daN וEK ב lbs.
    9000lbs = 4003daN

  4. #4
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    לא שמתי לב לזה. תודה על המידע.

    מה ששמתי (הטבלה) זה מה שמתייחס לרמות 1, 2,3? והטבלה אמינה?

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי oradul צפיה בהודעה
    לא שמתי לב לזה. תודה על המידע.

    מה ששמתי (הטבלה) זה מה שמתייחס לרמות 1, 2,3? והטבלה אמינה?
    נראה שזה מתייחס לרמות בצורה כוללנית, הבעיה שהוא לא צירף יחידות מידה.
    בקשר להאם היא אמינה - זה תלוי מהיכן לקח את המידע. אישית מעדיף יותר להתאים את השרשרת עפ"י הדרישות (עלות,הבדל באורך חיים) והיעוד(שימוש ספורטיבי,שטח,מינהלי).
    לבנתיים לא ידוע לי (גם לא חיפשתי) על מחקר שבדק על אותו אופנוע "רמות" של חוזק של שרשראות ומה היו התוצאות מבחינת אורך חיים\עלות, אם ההבדל לא רציני במחיר לך על הכי טוב.

  6. #6
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    zx2r תודה על התגובות.
    ביחס ליחידות המידה, זה מאתר אמריקאי, אז בטוח LB (גם לפי המספרים מתאים).
    קניתי RK GR520GXW. טבעת XW ונתוני מתיחות של 8800lb\f.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    בכיף, דווח על תוצאות

  8. #8
    Member הסמל האישי של oradul
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    32°06'57.7"N 34°56'20.5"E
    הודעות
    406
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    בכיף, דווח על תוצאות
    ביקשת עדכון, אז הנה:
    קודם כל, שרשרת חדשה תמיד מרגישה מצוין. מרגישה חדשה וחזקה.
    עם זאת, יש הרגשה שונה. השרשרת המקורית היא הכי פשוטה (רמה 1) והייתה סבבה בזמן ההתלמדות על האופנוע.
    אחרי שהוחלפה השרשרת פעם ראשונה, רכשתי רמה 2. היא הרגישה טוב מהיותה חדשה, אבל לא הרגשתי משהוא מיוחד (אולי פשוט לא זוכר אחרי הזמן שעבר).
    השרשרת עכשיו (רמה 3), מרגישה שונה. מלבד היותה חדשה, החוליות יותר עבות ונראות "רציניות" (ביחס לקודמות שהריצו דאחקות כל הנסיעה. לפעמים גלשו לגזענות ופה עצרתי אותן). השרשרת מעבירה טוב יותר את תחושת המנוע והגלגל. יש שלא יאהבו את זה, אני דווקא כן אוהב את זה. יכול להיות בגלל שהיא מיועדת למירוצים ושם זה מאוד חשוב?! זה בכלל משהו שיכול להיות?!
    שורה תחתונה אני מרוצה ממנה עד כה, עשיתי איתה 1000 ק"מ ומרגיש לי אחלה.

    הערה לגבי השרשרת שהוחלפה (רמה 2 אשר הייתה מורכבת):
    בהחלפת השרשרת נגלתה הסיבה למה הייתה מתיחה של 2 חוליות אשר הכריחה להחליפה. כאשר הרכיבו את השרשרת ונעלו את הmaster link, אחת הגומיות נפלה מהמרכז ונגזרה מלחץ הסגירה. זה יצר חופש וחוסר איטום אשר מתח את החוליות באיזור. אם הנעילה הייתה מתבצעת כראוי, השרשרת יכלה להחזיק עוד כמה אלפי קילומטרים.
    שרשרת זו לא הורכבה במוסך בו אני מטפל בדרך כלל. יכולה להיות טעות חד פעמית של חוסר תשומת לב.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    תודה!
    עכשיו נחכה לתוצאות בדיקה ארוכות טווח

    מניסיוני אחרי 2 סטים וכולם אאל"ט היו של RK XSO (רמה 2 מתוך 4) על XT600:
    - בשניהם נדרשה החלפה עקב גג"ש שנאכלו אחרי בערך 10-12K.
    - לא בדקתי התארכות בשרשרת ואני משער שהמתיחה ברובה נעשה עקב המרווחים בין השינים בגג"שים. חושב שהאחרונה עדיין איפשהו ואוכל למדוד בהשוואה למה שיש לי כרגע.
    -חוסר של מותחן שרשרת (נאכל) הוביל לצליפת\גרירת שרשרת על\בציר המותחן וככל הנראה תרם גם לבלאי מואץ בסט השני.
    -שימנתי בעבר בשמן מנוע, ספרי שרשראות וגריז שרשראות לעיתים ללא ניקוי רציני לשרשרת.
    -הרכיבה כללה גם כביש וגם שטח, לא תמיד עם הקפדה לניקוי רציני (שגם טרם לקיצור אורך החיים של המערכת).
    -בין כל שלושת הסטים (הישנים והנוכחי) יש הבדל רק באחד מהם שהגיע עם גלגל שיניים מחברה אחרת, כל השאר אותה חברה. ייתכן שזה גם תרם לבלאי עקב איכות חומרים שונה.

    כיום עם סט שלישי (אותם יחסים) + מותחן (מאוקולון), 12K, עברה מתיחה אחת (באיזור ה 5K נדמה לי אבל לא סגור על זה) קצת אח"כ התחלתי להשתמש בספריי של פוליטרון (ידוע גם כ-פולידיין) בכדי לשמן את השרשרת ומאז לא היתה נדרשת מתיחה.
    קשה לי לומר באם יש לספריי יד בעיניין או לא, בגדול נראה שהוא עושה את מה שהוא אמור לעשות אם כי אין לי כרגע נתונים לגבות את זה. אנסה לקחת מידות של השרשרת וגלגלי השיניים ולהשוות לאורך זמן.
    נערך לאחרונה על ידי zx2r; 12-04-2018 בשעה 13:41.

אשכולות דומים

  1. קניית נפט לניקוי השרשרת
    על ידי shlomi2k בפורום פורום טכני
    תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 19-06-2017, 22:17
  2. חלודה על השרשרת
    על ידי 1122 בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 17-10-2016, 23:07
  3. השרשרת נקרעה בנסיעה
    על ידי Barcafan בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 16-10-2016, 01:13
  4. מבחן השוואתי: לתת בראש!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 03-05-2016, 14:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO