עם עליה בסמ״ק אתה מקבל גם שלדה, מתלים ומכלולים טובים יותר.
זה לא רק עניין של כמה מהר אתה נוסע אלא גם כמה יציב אתה בהטיה וכמה מהר אתה בולם.
אין מה להשוות בכלל בין ה-650 סמ״ק המוגבלים שהורכבו ביפן לבין 250-400 סמ״ק הודי.
לדעתי אין שום בעיה להתחיל בכל כלי שתואם A1. אפשר לעשות שטויות גם על 250 ו-125 סמ״ק.
החלטת לעלות על דו גלגלי? קח אחראיות ותרכב בזהירות.
לפי דעתי האישית אם אתה מתכוון להשאר עם האופנוע למספר שנים ולא ממהר להחליף אני הייתי הולך על 500 סמ"ק מהסיבה הפשוטה שהבלאי שלו איטי יותר בד"כ והוא מרגיש יותר נינוח על כביש מהיר בניגוד ל-250/300 (שישייטו בכביש מהיר אבל בסל"ד יחסית גבוהה).
כאחד שכבר שנתיים עם 500 סמ"ק - באמת שבמידה ואתה לא תופר קילומטראז' יומי ועיקר הנסיעות הארוכות יהיו בסופי שבוע, זה יותר ממספיק לארץ הקטנה שלנו.
הרבה רוכבים שחשבו כמוך הגיעו לבית לוינשטיין או תפסו נפח מהאדמה.
אין דבר כזה "חסר לך כוח". אני יכול בקטע כביש צפוף עם כיכרות בתוך העיר להשכיב את הצורה למובי 125 ועדיין להרגיש ריגוש "מירוצים".
הכביש זה לא מסלול מירוצים. זה מסלול עם מאות סכנות שלוקח הרבה זמן להכיר ולזהות אותן שיכול לשלוח אותך לבית החולים הקרוב. אופנוע עם 125 סמ"ק יגביל אותך ויסלח לך על הטעויות שכל רוכב מתחיל עושה. אין דבר כזה רוכב ש"לא טועה" לעולם בשיפוט שלו על הכביש גם עם 300 אלף ק"מ ניסיון פעם ב...
התשובה הינה חד משמעית: על דו גלגלי מתחילים עם 125 סמ"ק.
לא סתם רוכבי מירוץ זוכים באליפות עולם במוטו 3. עוברים למוטו 2 זוכים שוב. ואז עוברים לביג בויס. היגיון.