כי הם רוצים לשמור לעצמם את ההנחה, simple as that.
בשורה התחתונה היבואנים בלעו את רוב ההנחה כדי להגדיל רווח וגלגלו אחוז קטן ממנה אל הלקוחות, וגם האחוז הקטן הזה גולגל לדגמים היותר בעיתיים מכירתית שלא נמכרים בכמויות אצל היבואנים גם ככה. דוגמה דיי מובהקת לזה אפשר למצוא באחת ההנחות הכי גדולות שמטרו "העניקה" במסגרת המס המחודש - ימאהה WR450 (צהוב) - כלי שבשנה אולי נמכרים ממנו 2-3 יחידות בלחץ וגם זה בשנה טובה מאוד.
בדגמים חזקים מכירתית ההנחות קטנטנות או לא קיימות ובחלק מהמקרים כמו בטימקס למשל המחירים אפילו עלו.
כל יבואן שיחק עם ההנחות איך שבא לו עם החשבים שהוא מעסיק וזה בדיוק התפקיד שלהם, לשחק עם המחירים תוך כדי שמירה על הרווח ואפילו הגדלה שלו והצגה של תמונה שונה ללקוח. כולם ללא יוצא דופן בלעו את רוב הנחות המס החדש, ובקיצור כמו כל דבר פה הכל עבודה בעניים ו"ההנחה" הזו היא למעשה צ'ופר שהיבואנים קיבלו.