יש מנגנון צ'וק אוטומטי ברוב הקטנועים, הייתי מתחיל מלבדוק אותו
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
שלום לכולם .
לפני כחודשיים וחצי קניתי ג׳וי מקס 250 שנת 2013 יד ראשונה עם 26k
הטיפול האחרון שהוא עבר הוא עבר במוסך ב 24k טיפול גדול הכלל כיוון שסתומים(יש קבלות על הכל).
החלטתי שאני מטפל לבד מעכשיו בקטנוע וב27 בוצע החלפת שמן מנוע .
היום הקטנוע עומד על 29 k ולפני כ1k התחילה בעיה של אי יציבות בסל״ד ועכשיו אני אפרט .
בהתחלה התקלה הורגשה לאחר נסיעה של כמה קילומטרים בעצירה ברמזור , הקטנוע הוריד סל״ד ל 1200/1300 וחזר ל 1800/2000 או לחלופין יורד ל 1200 ומה להפחד שיכבה הייתי משחק עם הגז , כך בכל עצירה .בשבועות האחרונים כשהמנוע קר מיד לאחר הנעה הקטנוע עולה ל 1800/2000 ותוך דקה לערך יורד עד 1200/1100 ועולה שוב , כאשר אני מתחיל לסוע מהמצב הזה עם טיפה גז ואז עוזב הסלד נופל והקטנוע נכבה . אם אני מנסה להניע ישר הוא לא מניע .לאחר כיבוי סוויץ המתנה של דקה עם טיפה עזרה של גז הקטנוע מניע והסל״ד שוב לא יציב אני מתחיל נסיעה אך הקטנוע לא נכבה יותר . כמובן שעצירות מלאות בנסיעה הסלד שוב נמוך 1200/1100 גם לאחר שהטמפרטורת עבודה יציבה . לאחר התייעצות עם חבר שהוא מכונאי רכב הוא המליץ על ניקוי מצערת , החבר עזר לי לבצע את העבודה כמובן שהשתמשנו עם ספרי לניקוי מצערת ולא ספריי קרבורטור . הכל חזר למקום אך הבעיה לא נפתרה . נבדקו סלילים ומצבר במאמץ ושניהם תקינים .
האם למישהו יש כיוון נוסף מה אפשר לבדוק ?
או מישהו שחווה את התקלה בעבר ופתר אותה ?
אשמח לעצות המלצות וכל דעה אפשרית לפני שאני מכניס אותו למוסך לנסות לפתור בעצמי את התקלה .
יש מנגנון צ'וק אוטומטי ברוב הקטנועים, הייתי מתחיל מלבדוק אותו
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תקן אותי אם אני טועה , צוק אוטומטי נמצא בקטנועים עם קרבורטור ולא הזרקת דלק ?!?!
אתה לא טועה, אני התבלבלתי.
אם אתה לא חושד בהצתה או בדלק נראה לי שהצעד הבא שלך הוא לוודא שהשסתומים באמת בטווח.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אם יש לך מנוע צעדים במע' ההזרקה שלך - הייתי מתחיל מלבדוק אותו ואת החיווט שמגיע אליו.
אם אין - הייתי מהמר שהבעיה היא לא בשסתומים, אם כי לא מזיק לבדוק אותם, אלא מע' ההזרקה. הקטנוע לא מושך כשאתה עוצר? אם כן - יכול להיות שקפיצי הקלאץ' התעייפו. אם לא - זה כנראה בהזרקה, ולאתר את התקלה יצריך סורק תקלות ו\או הצלבה של כל מיני חיישנים - משהו שבעייתי לעשות בתנאי בית ללא היכרות עם המערכת הספציפית.
בעיה מוכרת מהגוירייד 125 קרבורטור - בסופו של דבר נפתר על ידי כיוון שסתומים