לאופנוע ראשון? CB500X יעלה לך על כל הצרכים ויהיה אחלה בית ספר לרכיבה.
מתאים לשימוש עירוני ובין עירוני כאחד, פחות לשטח אבל זה תלוי ביצר ההרפתקאני שלך![]()
שלום חברים,
אז ככה אני רוכבת חדשה עם רישיון A1 שמחפשת אופנוע שישמש לנסיעות ארוכות וגם נסיעות בעיר ואלי קצת לשטחים לא סלולים אבל זה ממש בסימן שאלה.
התקציב שלי עומד על 80,000 ש"ח כאשר אין לי חברה מועדפת אבל מתלבטת בין כמה...
הדגמים שעומדים על הפרק שחשבתי שיתאימו הם:
TRACER700
CB500X
אם יש לכם דגמים נוספים להצעות אשמח וכמובן גם טיפים למתחילים
תודה מראש חברים!![]()
לאופנוע ראשון? CB500X יעלה לך על כל הצרכים ויהיה אחלה בית ספר לרכיבה.
מתאים לשימוש עירוני ובין עירוני כאחד, פחות לשטח אבל זה תלוי ביצר ההרפתקאני שלך![]()
אם מעולם לא רכבת על דו גלגלי בכבישי ישראל, ממליץ לך להתחיל מקטנוע 250 סמ"ק, עד שתתרגלי לדו גלגלי (פקקים, פניות חדות, אנשים שקופצים לכביש, שלוליות וחול על הכביש וכו). אחרי שנה שיהיה לך את הנסיון והידע, תעברי למשהו כבד יותר.
זאת טעות נפוצה לרוכבים מתחילים לקנות כלי כבד "כי זה מגניב" ואז רואים אותם מנפצים מראות לרכבים או שוכבים מרוחים בצד הכביש עם האופנוע השבור שלהם לצידם
דווקא לא הייתי מתחיל עם קטנוע. אופנועים וקטנועים אלו חיות שונות לגמרי.
לדעתי הכי נוח להתחיל לרכוב על אופנוע קל משקל עם ישיבה זקופה וגובה מושב שמאפשר להגיע עם שתי הרגליים לקרקע.
השנקל שלי - לדעתי אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת הכלי הוא התאמה למימדי הגוף שלך - גובה, משקל, אורך זרועות ורגליים. מעבר לנוחות בנסיעות ארוכות, יש גם חשיבות ליכולת השליטה שלך בכלי בג׳ונגל העירוני. אני למשל 1.87מ׳ אבל ה CBX הרגיש לי קצת מאיים כאופנוע ראשון, בגלל החלק השמנמן בחזית מיכל הדלק.
באתר הזה תוכלי לבדוק תנוחת ישיבה על מגוון דגמים נפוצים ולצמצם קצת אפשרויות, או למצוא אפשרויות חדשות שלא חשבת עליהן.
לגבי בחירת דגם, נראה שבתקציב שלך נכנס כל אופנוע ״כניסה״ של יצרן מוכר ואמין כל שאין לך באמת מגבלה בבחירה. שתי אופציות נוספות שמתאימות יותר לרכיבה עירונית/בין-עירונית ללא שבילים - הונדה רבל (הנוכחי שלי - מאוד אוהב כאופנוע ראשון) וגוצי V7. בגלל המשקל, גובה המושב ותנוחת הרכיבה, הם לדעתי מתאימים מאוד כאופנועי כניסה, כמובן אם את מתחברת לסגנון.
וכמובן, אי אפשר בלי ההמלצה המסורתית על ביג-בויז טויז (מפיץ מורשה של הונדה) במידה ואת בוחרת בהונדה כלשהו.
It's not about the speed. It's about the ride!
אולי בקישור הזה תוכלי למצוא מספר כיוונים. תעשי מדידה של אורך הרגל הפנימי - כף-רגל עד מפשעה, ואז תוכלי לקבל אינדיקציה לגבי התאמה לפי גובה המושב של הכלי. הרעיון כאן הוא להבין האם תוכלי להגיע עם הרגליים לקרקע בעמידה. זה כמובן בסדר גמור אם לא תוכלי, במידה ומצאת כלי שמתאים לך משאר הבחינות, אבל זה בהחלט יעזור בסינון מועמדים.
יכול להיות שכמו שהציעו לפני, הדרך הכי טובה היא לקפוץ למשולש שוקן ולהיכנס לעופר אבניר, מטרו, ביג-בויז, ד.ל.ב ולשבת על מגוון כלים שמעניינים אותך. בגלל שכמובן ינסו למכור לך, הייתי מציע לך להגיע במטרה מוצהרת שאת לא קונה כלום - רק בודקת. זה יאפשר להוריד לחץ ולהגיע להחלטה שקולה לאחר שבחנת מגוון כלים.
It's not about the speed. It's about the ride!
תודה רבה! ללא ספק טיפים חשובים ורואים שאתם מבינים עניין!
רוכבת שלחתי לך הודעה בפרטי
עדכני בסוף מה בחרת ומה היו השיקולים (ואם אפשר אז גם תמונות)
It's not about the speed. It's about the ride!
מצטרף להמלצה על cb500x, גם אצלי הוא האופנוע הראשון שקניתי מיד אחרי הוצאת הרישיון ,תכף אני סוגר איתו שנה ,מבסוט ומאושר ולכן יכול להגיד לך בלב שלם שללא ספק הוא אחלה כלי בין אם זה כלי ראשון או לא.
רק עוד משהו ככה לרוכבת חדשה, מאוד מאוד ממליץ לך להירשם לקורס רכיבה מתקדמת , מאוד מאוד משפר ועוזר, לדעתי אין צורך לחכות תקופה מסויימת אלא ללכת ולעשות כמה שיותר מהר(אני עשיתי אחרי שבוע וחצי).