הפוסט מתאים בול.
אין שום דבר בזה שמחייב מוסך. אם המסמר היה באחד החורים של הדיסק על השטח הפעיל של הדיסק - כנראה קצוות החור התעוותו מהפעלת הכח בתנועות קדימה-אחורה, לכן אתה שומע שפשוף. ייעלם מעצמו אחרי כמה בלימות טובות.
שלום לכום,
היום הגעתי עם האופנוע cb500x 2014, לאירוע מדורות של הבת. החנתי את האופנוע בצד ולא נעלתי אותו, אבל חלק לא מבוטל של הזמן הייתי לידו (הבן ממש אוהב לשבת עליו). כנראה שבזמן שלא הייתי לייד האופנוע איזה חלאה אנושית החליט שזה מגניב לשים לי מסמר באחד החורים של הדיסק בלם הקדמי. המסמר היה מכופף, בתקווה לפניכן אבל יתכן שאותו תמצית זבל החליט לכופף את המסמר עם הדיסק. כמובן שלא ראיתי את המסמר כשעליתי על האופנוע, וכמובן שהמסמר תפקד כמו מנעול דיסק (מסמר 10 קוסומו!). לקח לי קצת זמן לקלוט את המסמר, תוך כדי שאני מנסה להזיז את האופנוע קדימה ואחורה (זז קצת עד שנתקע). בזמן הזה עברו לי כל מיני תקלות אפשריות, רק לא מסמר בדיסק. אחרי שקלטתי את המסמר והעפתי אותו (ביחד עם לקסיקון קללות של נהג משאית) הבחנתי ברעש שפשוף שמגיע מהדיסק, כנראה בכל פעם שהמקום בדיסק שהמסמר היה בו עבר בקליפר.
כשנסעתי עם האופנוע הביתה הבחנתי ברעש הזה במהירות נמוכה אך לא בגבוהה (מהירות של הילוך שני גג 40 קמ"ש). מבדיקה זריזה שעשיתי לא הבחנתי בעיקום בדיסק, או בשפשוף או שריטה. אני מתכנן עוד מעט לצאת שוב את האופנוע ולבדוק בעיון יתר.
רציתי לשאול כאן מה יכול לגרום לרעש כזה?
האם זה בעיה שמחייבת מוסך במיידי, או שאפשר להחליק אותה עד לטיפול הקרוב (שיהיה בקרוב מאוד בלי קשר)?
האם בדיקה טובה לדיסק מחייבת פירוק שלו? או שניתן עם פנס וכלים ביתיים למצוא את המקור?
(ג'ק או שאר המנהלים, אם הפוסט לא מתאים לפורום הזה, אנא תנעלו אותו ואני אפרסם בהתאם בפורום אחר, תודה).
תודה לעונים
הפוסט מתאים בול.
אין שום דבר בזה שמחייב מוסך. אם המסמר היה באחד החורים של הדיסק על השטח הפעיל של הדיסק - כנראה קצוות החור התעוותו מהפעלת הכח בתנועות קדימה-אחורה, לכן אתה שומע שפשוף. ייעלם מעצמו אחרי כמה בלימות טובות.
בדקתי עכשיו את האופנוע בתנאים רגועים יותר (בחניה עם אור ובירה ולא בלחץ ועצבים ברחוב החשוך, עם מעיל וקסדה אחרי מדורה), והרעש אכן נעלם.
תודה רבה על התגובה ג'ק.