תקפיד להוריד את שתי הרגליים, זה עניין של ניסיון ושליטה על הכלי.
אני חייב להקדים ולהגיד שאת את הלימודי רכיבה על האופנוע היה לצורך לימוד כדי לעבור טסט ולא ממש למדתי רכיבה נכונה ובטיחותית במילים האחרות הרגשתי שכונה, ראיתי סרטונים ביוטיוב על נהיגה נכונה ולמדתי הרבה דברים שלא חשבו ללמד אותי, אז התחדשתי ב cbr500r מאוד מרוצה אני מרגיש עליו יציב כאילו בנו אותו בשבילי, קרה לי פעמיים שנפלתי (לא בזמן נסיעה) פעם אחת עצרתי לפני מעבר חציה והיה לי תיק צד עם מחשב ואיבדתי איזון לא הצלחתי להחזיק את האופנוע בזמן הנפילה, הרגשתי נבוך בנוסף קצת כעסתי כי אלה שעצרתי להם במעבר חציה ראו אותי נופל והם המשיכו בהליכה כאילו לא היה כלום עד שבאו עוברים ושבים ועזרו לי להרים את האופנוע.. פעם שניה היה במדרכה קצת צפופה רציתי להסתובב ושוב האופנוע נפל, עד עכשיו הבנתי שאם אני מתחיל לאבד איזון והאופנוע מתחיל בנפילה ממש אין לי שום סיכוי ליישר אותו, השאלה זה איך להמנע מנפילות או אולי יש טכניקה לתפוס את האופנוע לפני נפילה,
ובלי קשר אשמח לקבל המלצה לדיבורית שמתחברת לקסדה
תודה רבה על העזרה ושבת שלום
תקפיד להוריד את שתי הרגליים, זה עניין של ניסיון ושליטה על הכלי.
Tracer 900
בזמן פנייה אתה צריך להיות עם גז פתוח או ללחוץ ברקס. זה מה שמאזן את האופנוע
רק הוצאת רישיון והתחדשת ב500r שאתה מרגיש עליו כל כך יציב שכבר נפלת פעמיים לא תוך כדי נסיעה, עם תיק צד.. בקיצור בוא תחסוך לכולנו את העלייה בביטוח ורד מהכלי..
Sent from my T5 using Tapatalk
אלה לא אופניים, אתה לא אמור להשעין את האופנוע במהירות אפסית.
כמו שאחרים אמרו לפני, בלימה איטית בקו ישר ולסיים עם שתי הרגליים על הקרקע.
נפילות טיפשיות קורות ולדעתי זה בסדר גמור.
אם יש לך קצת זמן פנוי, בדיוק בשביל הדברים הללו יש קורס לרכיבה מתקדמת.
הקורס יתן לך גם מקום לשאול שאלות ולקבל הדרכה וגם יכשיר אותך הרבה יותר טוב כרוכב.
תודה רבה לכל מי שעזר
מה הגובה והמשקל שלך?
האופנוע שוקל כמעט 200 קילו, אם הוא נופל מעבר לזוית הטיה מסוימת במהירות אפסית, נדרש הרבה כוח כדי להרים אותו בחזרה. תלמד לעגון את עצמך על האופנוע עם הרגליים בלי להפעיל שום כוח על הכידון. מעבר לחשיבות הבסיסית לרכיבה, זה יתן לך תמיכה טובה עם האופנוע כנגד הרצפה במקרה של כמעט נפילה כזו בעתיד.
אם זה אופנוע ראשון קח את הזמן שלך, תתרכז ברכיבה שלך, תרגיש את האופנוע. תעשה קורס רכיבה(כתבת שאתה מאילת אז אני לא יודע איך). בשיעורי נהיגה מלמדים תפעול בסיסי של האופנוע ואיך לעבור טסט, לא איך לרכוב באמת.
1000RR
לכל אלו שממליצים לו לרדת מהתחום - תעשו לו טובה ואל תגיבו. 500 סמ"ק זה נפח מצויין להתחיל איתו (מספיק ללכת 15 שנה אחורה לימי רשיון ה"עד 500" הישן), וכל אחד מפיל את הכלי שלו בשלב כזה או אחר, חלק בהתחלה מחוסר הכירות עם המשקל, חלק אחרי שנים של רכיבה מפישול כמו לשכוח לפתוח רגלית צד, לא צריך לשפוט.
לפותח האשכול - קודם כל אם לא התקנת סליידרים על האופנוע אני ממליץ בחום. דבר שני - 2 רגליים על הקרקע כשמתמרנים אופנוע, ובמהירות איטית - תתייחס לזה כמו ללהחנות רכב, אתה לא צריך להטות את הכלי אפילו לא בזווית קטנה כי תוכל תאבד את שיווי המשקל מהר ולמצוא את עצמך בסיטואציה לא נעימה.
סליידרים כבר הוזמנו
תודה רבה חבר למדתי עוד משהו..![]()
בכיף.
כמה המלצות ידידותיות - בתנועה איטית (בין רכבים לדוג') תשתמש בעדינות בבלם האחורי, הוא יתן לך יציבות נוספת (ממליץ עד מאוד להתאמן בחניה קודם).
סע למגרש חניה, רצוי אחד עם סימונים כמו שבו עשית את הטסט אם יש לך אפשרות, ותתמרן שמיניות ותמרונים איטיים עם האופנוע להיכרות עם המשקל. תתחיל להסתובב בצורה מעגלית וללמוד להטות את האופנוע וככל שהזמן יעבור תצבור יותר בטחון בהטיות והזווית תגדל.
ואגב - כשאתה רוצה להזיז את האופנוע, הרבה יותר עדיף (לדעתי לפחות) להתיישב עליו ולתמרן אותו קדימה ואחורה מאשר להחזיק בכידון וללכת איתו כמו עם אופניים מפונצ'רות. הסיכוי שתאבד את שיווי המשקל נמוך משמעותית.
וכמו שהמליצו מעליי - קורס רכיבה רק יועיל.
רכיבות בטוחות והמון בהצלחה!
טיפ קטן. להרים את האופנוע כשאתה עם הגב אליו ולהשתמש בכח הרגליים בכדי לא להרוס את הגב. ומי שאומר לך שהאופנוע לא נופל לו פעם ב... פשוט לא רוכב עליו
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
כשאתה מטה את האופנוע במקום - יש "נקודת אל חזור", שממנה כבר לא תצליח להרים אותו. ככל שהאופנוע גבוה וכבד יותר, ואתה חלש/נמוך יותר - הנקודה הזאת תגיע בשלב יותר מוקדם. לכן, תראה שרוב הרוכבים המנוסים כמעט ולא מטים את האופנוע במהירויות אפסיות. עם זאת - יש מצב שהנקודה שממנה האופנוע יכול רק לרדת למטה רחוקה יותר ממה שאתה חושב, ואם אתה בחור חזק - אתה יכול להרים את האופנוע גם במצב של נטיה חזקה הצידה.
לגבי שיטת ה-2 רגליים על הרצפה - קצת קשה לי להסכים ב 100%.
מצד אחד, זה אולי ייתן לך עוד בטחון בטווח הקצר.
מצד שני, בעיניי שליטה גבוהה באופנוע - זה בין היתר, היכולת לעמוד איתו במקום או לזחול בתוך תנועה צפופה, בלי להוריד רגליים (ובטח שבלי לגרור אותן בנסיעה). שואפים לשמור על תנוחת ישיבה "לפי הספר", עם ברכיים נעולות וידיים רפויות - גם אם מדובר בזחילה על 2 קמ"ש או עצירה בעצור. את המיומנות הזאת צריך לתרגל, וגרירה של 2 הרגליים כל פעם שהאופנוע זוחל לא תעזור.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה רבה חברים על כל הטיפים אני בהחלט איישם![]()