שלום לכולם.
מזה כ8 שנים אני רוכב על קטנועים (החל מ50 סמ"ק ועד ל400). אני מאוד אוהב ומחובר לנוחיות של הקטנוע.
חוץ משיעורי הנהיגה שעשיתי על אופנוע עם הילוכים, לא רכבתי על אופנוע, למעט נסיעת מבחן על cbx500 של הונדה. במהלך נסיעת המבחן לא הרגיש לי כ"כ נוח כל ההתעסקות עם ההילוכים. אגב, אציין שהרכב שלי הוא ידני מבחירה ואני מאוד נהנה ממנו (חוץ מפקקים..), אבל באופנוע הסיפור הוא אחר. הרגשתי שאני פחות מרוכז במה שקורה על הכביש, אלא יותר בהפעלת הכלי. ברור לי שזה עניין של מיומנות וזמן ובכל זאת התלבטות.
כרגע מה שעומד על הפרק זה הv strom 250 של סוזוקי. המליצו לי עליו בגלל הסיבות שציינתי. הנסיעות שלי הן פעמיים בשבוע מרחק של 50 קילומטרים לצד. אין לי בעיה להסתדר עם הנפח. לא משנה על איזה קטנוע רכבתי, תמיד אני סביב ה110 קמ"ש. מרגיש לי הכי טוב ונכון בשבילי. כך שמבחינת כוח, הוא יעשה לי את העבודה. השאלה שלי היא:
1. האם לנסות בכלל ולעבור לעולם האופנועים, או להשאר במוכר ובסה"כ טוב, או כדאי להפתח לעולם חדש?
2. האם משהו כאן מכיר את האופנוע הנ"ל, ויכול לתת חוות דעת עליו?
תודה ושבוע טוב
מה כ"כ מוזר לך?? אני רוצה לשמוע חוות דעת של אנשים שעשו את המעבר הזה.. וכן האם לאופנוע ישנם יתרונות מיוחדים על פני קטנוע וכד'..
היתרונות: פאן, מהירות סופית.
חסרונות: מקום איחסון.
לגבי תפעול האופנוע אתה תתרגל כמו שהתרגלתה ברכב
האופנוע האוטונומי נמצא כרגע בשלב הבטא טסטינג כך שתאלץ להמתין וסליחה על אי הנוחות.
וברצינות - המעבר בין הרגישות של סיבוב המצערת לשלב את הווריאטור ובין לשחרר את ידית הקלאץ' זו הבעיה שלך?
או שאתה שואל על ויצטום 250
בכל מקרה קח סיבוב עליו
השאלה שלך לא לגמרי ברורה מאחר והמניעים הם לאו דווקא ברורים.
לאופנועים יש בדרך כלל יתרונות מבחינת יציבות, שליטה ונוחות במהירויות גבוהות, צמיגים גדולים יותר מבחינת כבישים משובשים, גובה ומרחב ראיה, לא פעם מכללים מושקעים יותר, בטיחות אקטיבית טובה יותר, מרווחי טיפולים ארוכים יותר, עיצוב ופאן (לגבי כלל האמור ביחד לכל דו״ג תמיד יש חריגים וכל כלי לגופו).
במידה ונוח לך עם קטנוע תמשיך עמו אלא שרצוי שבשל הנסועה הבין עירונית תבחר בקטנוע נוח (רצוי 350+ סמ״ק), עם מיגון רוח ראוי ומרווח טיפולים סביל.
לעניות דעתי, הויסטרוס 250 לא יהיה כלי ראוי ככלי עיקרי בבין עירוני ואתה לא תפיק ממנו את המיטב כמו אחיו הגדולים ואתה אף עשוי למצוא עצמך משייט בפועל במהירויות נמוכות משל קטנוע 250...
יתכן שכדאי לחשוב בכיוון כגון הונדה אינטגרה או משהו שיעניק לך קצת שוני מהקיים.
מה בעצם הסיבות שבגללן אתה עצמך חשבת לעבור לאופנוע ומתעניין בויסטרום 250? (לא, זה לא ברור מהודעת הפתיחה שלך).
בעיקר כי אני רוצה קצת לגוון. בנוסף כפי שהבנתי שבגדול עלות טיפולים של אופנוע זול יותר מקטנוע.
חשבתי על ה סוזוקי כי הוא כרגע במבצע וגם קיבלתי המלצה מחבר עליו, לא יותר מזה..
אגב, למישהו יש ניסיון איתו?
כאחד שרכב בעבר על קטנוע 400 ועבר לcb500x. בעיר כמובן שהקטנוע מנצח בנוחות למרות שמבחינת כושר השתחלות לדעתי הcb טוב יותר (גבוה וצר וכידון גבוה מהמראות) וכנל יכולת לעלות מדרכות, מחוץ לעיר קטנוע נחות משמעותית בכל פרמטר. אופנוע מרווחי טיפולים טובים יותר אחיזה יותר כושר בלימה יותר יציבות וספיגת מהמורות (שגם בעיר לא חסר) . את נושא האיכסון פתרתי בקלות ע"י ארגז 58 ליטר שמכיל 2 קסדות מלאות ועוד קצת. לגבי ההילוכים מתרגלים לזה בקלות אחרי יומיים. ובמיוחד בcb מדובר עם המנוע המאוד גמיש שלו. ההצלצה שלי אופנוע... By far
Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
תקנו אותי אם אני טועה אבל הוא יכול (בהנחה ויש לו תקציב, הוא לא כתב כמה) ללכת על NC750 (מוגבל) של הונדה לא?
אופנוע אוטומט יכול לפתור את ההתלבטויות...
NC750 רעיון טוב. הבעיה הגובה והמשקל.
כאחד עם cb500x וארגז אחורי, מזוודות צד יהוו כנראה פתרון טוב, נוח, ויפה יותר. החיסרון העיקרי שלהם אל מול ארגז (מבחינתי כמובן) הוא מחיר הקניה. 3000+ לעומת 800 זה הבדל משמעותי מאוד.
יחד עם זאת, אני כבר זמן מה מפלרטט עם הרעיון להוסיף מזוודות צד ולהשתמש בארגז רק כשצריך.
אני באמת לא מבין למה כולם מתרכזים בעובדה שפותח השרשור אינו סגור על עצמו, האם זה לא בדיוק המקום לשאול ולהתעניין??
הקטנוען, אישית עבורי אופנוע בהרבה יותר מרגש מקטנוע ולכן שווה לך לחשוף את עצמך ועוד איך לעולם של הילוכים/קלאץ' ולרכב על כלי בין הרגליים במיוחד שיש בך את הכמיהה למשהו חדש.
בנוגע להמלצות על הויסטרום 250, הייתי במקומך הולך על נפח שווה או גבוה יותר מ-400 כמו שציינו.
שלא כמו קטנועים יש לך מגוון יותר רחב של סגמנטים לבחור ועליו לחשוב לעשות קצת סקר ומחקר ולראות איזה אופנוע מתאים לצרכים שלך, וזה חלק מהכיף.
בהצלחה!
זה בהחלט המקום לשאול ולהתעניין... אלא שלעודד מישהו להיפתח לכיוון של אופנוע עם הילוכים מטעמים אחרים שלאו דווקא מהותיים כשמצטייר שמטרת המעבר היא בעיקר בשל קילומטראג׳ רב מהקיים תוך חיסכון בהוצאות, זה לאו צעד נכון (מנקודת המבט שלי) - בוודאי כשיש חלופות או אפשרויות ביניים שיתאימו לפות״ש מבלי שיאלץ לותר על מה שטוב לו עבור יתרונות אחרים שלאו דווקא מהותיים עבורו.
כך גם, מהודעת הפות״ש עולה שהוא לא מודע ליתרונות / חסרונות באופנוע על פני קטנוע, כך שהוא חייב קודם לעשות שיעורי בית ולבצע תיעדוף לפני שהוא בכלל שוקל לעבור לאופנוע כלשהו.