בדקת לחץ אוויר והאם הוא מתאים להוראות יצרן\עומס על הכלי?
לאחרונה אני קניתי אופנוע חדש, מחכה שהוא יגיעה
בינתיים אני רוכב על קטנוע 250 סמ"ק והחלטתי לחדד קצת את יכולות הפניה שלי
יש לי נטייה להאט בפניות כי אני מפחד להשכיב אז עכשיו אני מתאמן בעזרת הדרכות מסרטונים ביוטיוב ועל הכביש.
ההדרכות מצוינות, ומכסות מידע תאורתי ופרקטי שאני מיישם על הכביש,
אבל יש לי בעיה, כאשר אני נכנס לצומת, לפניה ימינה או שמאלה, במהירות של כ 40 קמ"ש, אני נותן לכלי לעשות את העבודה בפניה ולא מתנגד לו, לא משתמש בבלמים ושומר על מצערת נעולה, הכלי יורד לזווית פניה, אני מרגיש מאוד בנוח, אבל אז אני פתאום מרגיש שהכלי מאבד אחיזה וגולש קצת, הגלגל האחורי מחליק כמה סנטימטרים עד שהוא נתפס מחדש. אני תוהה למה זה יכול להיות?
הצמיגים בני פחות משנה, צמיגים איכותיים, אז אני בספק שזה הצמיגים
הכביש בפניה שבה אני מאבד אחיזה זה לא אסבלט, חשבתי אולי זאת הסיבה לבעיה, מדובר בבלטות, כמו מדרחוב כזה, יכול להיות שבלטות לא כלכך טובות לאחיזה? ולסיכום אולי הבולמי זעזועים שלי לא טובים? למרות שאני בספק כי עובדה שאחרי שאני מאבד אחיזה, אני מקבל אותה חזרה כמאת באופן מיידי
בעיקרון מה שאני רוצה לשאול זה איזה סימפטומים הכלי משדר במקרה ויש בעיה עם הצמיגים או הבולמי זעזועים?
בדקת לחץ אוויר והאם הוא מתאים להוראות יצרן\עומס על הכלי?
שחרר כידון חביבי, ואיך עושים את זה נכון? יותר קל ללמוד בקורס רכיבה
Grasshopper AT 2016
Vstrom 650 2011
CB250R 2011
http://www.mcrider.com/?s=cornering
ערוץ שלמדתי ממנו הרבה
אבל זה עדיין לא תחליף לקורס מעשי ופרקטיקה
בועז
האחיזה משתנה בין כביש לכביש מכיוון שלא כולם נעשו באותו הזמן ולא בכולם עוברת אותה כמות של רכבים.
לכן בין כבישים יש שחיקה שונה (למשל בפניות האספלט לרוב יהיה יותר חלק מאשר בכביש ישר).
כמו כן בין אספלט לבלטות או בטון וכדומה יש הבדל באחיזה.