אם אפשרי להעביר את השרשור לפורום "לרוכב המתחיל" נראה לי שזה יותר מתאים לשם.
רציתי לשאול כמה שאלות בקשר לשימון וניקוי השרשרת.
קודם כל כמה זמן מומלץ לשמן את השרשרת?
כי שמעתי המון דעות, שמעתי חלק שאומרים כל 200 ק"מ, חלק שאומרים כל 400-500 ק"מ, וחלק שאומרים כל שבוע..
השאלה השנייה היא האם יש לנקות את השרשרת בכל פעם שמשמנים אותה?
גם כאן בהתחלה הבנתי שכן ולאחר מכן שמעתי ממישהו שרוכב די הרבה זמן על אופנועים שניקוי עושים אחת לחצי שנה(שזה נשמע לי קצת לא הגיוני), מה אתם אומרים?
ושאלה אחרונה לגביי חומרים מומלצים לשימוש -
חומרים לניקוי:
מה אתם אומרים על WD40? (להשתמש בו בתור חומר לניקוי ולא לשימון)
או על ספריי של חברת Liqui Moly? גם כן לניקוי שרשרת.
חומרים לשימון - על איזה חומרים אתם ממליצים?
והאם עדיף לשמן עם ספריי שימון או עם משחת שימון?
תודה לכל העוזרים![]()
אם אפשרי להעביר את השרשור לפורום "לרוכב המתחיל" נראה לי שזה יותר מתאים לשם.
כל מה שצריך זה טיפה שמן על הגומיות.
קח כוסית קטנה, מעט שמן גיר 80/90 ומברשת שיניים רכה. תעבור עם המברשת על השרשרת כל פעם שהגומיות מתייבשות (300-200 ק''מ) וזהו.
הרבה מזה הוא העדפה אישית אשר מוגבלת ע"י הוראות.
יש שישמנו כל 500 (אני אחד מהם), יש שישמנו כל 1000.
יש שישמנו פחות בקיץ ויותר בחורף בגלל הגשם.
לגבי ניקוי לפני כל שימון גם הינו העדפה אישית מוגבלת.
ניקוי לפני כל שימון תיאורתית יהיה טוב יותר, אבל אם לא עבר על השרשרת משהו אשר זיהם אותה עם לגמרי כמו בוץ, הצטברות לכלוך לאחר הזנחה רבה של הניקוי, או משהו בסגנון, אפשר לותר על זה מדי פעם ורק לשמן.
שים לב לא לשמן מיד לאחר ניקוי השרשרת. תן לה להתייבש, אחרת השימון ירד יחד עם שאריות הניקוי ואז השימון פחות אפקטיבי.
לא הייתי הולך על חומרים שאינם מיועדים לשרשרת הנעה. יכול להיות שיש חומרי סיכה שמתאימים אך לא יועדו לזה, אישית מעדיף לא לקחת סיכון.
מבחינת מותג, להחלטתך. השתמשתי בפולדיין, ליקווי מולי וקאסטרול. הכי אהבתי את קאסטרול ומאז נשארתי איתם גם לניקוי וגם לשימון.
השימון של ליקווי מולי הרגיש לי דביק וצמיגי מידי. גם יצר הרבה ליכלוך ונדבק אליו הרבה אבק וחול (דביק).
לא יודע לגבי עדיפות של שמן על פני גריז. יש שיעדיפו את זה ויש שאת האחר.
חשבתי מספר פעמים לעבור לגריז, אבל עדיין בספריי. חבר משתמש בגריז. שניהם עובדים.
המלצת יצרן בחלק מהכלים היא להשתמש בשמן 80w90.
גם אם תנקה ותשמן את השרשרת בצורה דתית פעם בשבוע אותו יום אותה שעה עם מיטב השמנים והגריזים סופה יהיה לקרוס בשלב מסוים. הסיפור של השרשרת קצת מוגזם, נקה עם wd40 פעם בחודש או אחרי סופת חול מטונפת כמו שהיתה שבוע שעבר, תן שפריץ גריז סיליקון שקונים ב100 שקל ומספיק לחצי שנה פעם בשבוע וזה הכל.
Sent from my T5 using Tapatalk
Wd40 אסור לשימוש
הוא פוגע בגומיות.
תנקה עם נפט/סולר או ספרי יעודי.
שימון ע"י שמן או ספרי שימון יעודי.
חשוב: תשמן רק את הגומיות ותנקה את השאריות. אחרת הליכלוך יתפס וישחוק את השרשרת והגגשים (כמו נייר לטש)
Grasshopper AT 2016
Vstrom 650 2011
CB250R 2011
מצטרף... כל תרסיסי הניקוי מכילים בדר״כ קרוסין (המרכיב העיקרי בwd40) כך שלא ברור מאיפה התחילה השמועה הזאת אבל wd40 הוא אחלה מנקה.
העניין הוא שכשתמשים בו בגלל שהוא באמת יסיר את כל הגריז, יש ממש לשמן בצורה יעליה בצד הפנימי והחיצוני, לכן הייתי מתחיל עם משהו פחות חזק לשימונים הראשונים - כדי שאם לא שימנת כמו שצריך, שהפגיעה תהייה פחות קשה
אני אישית לאחר בדיקה של כמה שמנים, משתמש בפוטוליין שהוא דיי באמצע של סקאלת המחירים ולדעתי אחלה שמן, זה שהוא קצת דביק יותר לדעתי - יתרון, מהסיבה שהוא לא משפריץ על חלקים אחרים באופנוע לאחר השימון במידה ולחצתי קצת יותר מידי חזק על התרסיס.
לסיכום, לדעתי האישית אם אתה עושה עם האופנוע שטח ו/או נוסע איתו באזורים עם הרבה חול ולחות - הייתי משמן אחת ל-500-1000 כאשר ניקוי הייתי עושה אחת ל3 שימונים בערך.
אם אתה באזור עירוני והאופנוע במקום מוגן, אתה יוכל לוותר על כמה שימונים ולשמן כל תקופה שנראה לך שהשרשרת צריכה את השימון, אבל עדיין לשמור על הרגל מסוים של x קילומטרים כדי לא לשכוח.
במקרה של שרשרת מלוכלכת - WD עושה עבודה לא רעה בניקוי, ולא גורם נזק.
לשימון אני משתמש בשמן גיר בצמיגות 80W-90 (25 ש"ח לליטר), משמן אחת ל 300-500 ק"מ עם מברשת שיניים.
היתרונות:
לא צריך לנקות את השרשרת - היא תמיד נקיה ומבריקה.
השרשראות מחזיקות יפה.
הפתרון מאוד זול, וחוסך מאות שקלים בשנה בהשוואה לתרסיסים יעודיים.
החסרונות:
השמן לא נדבק, ולכן הוא מלכלך את כל אזור הזרוע האחורית. האופנוע יהיה מטונף.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
גם אצלי זה היה מלכלך עד שצמצמתי את כמות השמן שאני מורח. הדברים שמתלכלים מעט הם ג'אנט (בצבע שחור בכל מקרה), מגן שרשרת (גם הוא שחור) ומגן גחון.