עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: מעבר מקטנוע לאופנוע

  1. #1

    מעבר מקטנוע לאופנוע

    שלום לכולם.
    מזה כ8 שנים אני רוכב על קטנועים (החל מ50 סמ"ק ועד ל400). אני מאוד אוהב ומחובר לנוחיות של הקטנוע.
    חוץ משיעורי הנהיגה שעשיתי על אופנוע עם הילוכים, לא רכבתי על אופנוע, למעט נסיעת מבחן על cbx500 של הונדה. במהלך נסיעת המבחן לא הרגיש לי כ"כ נוח כל ההתעסקות עם ההילוכים. אגב, אציין שהרכב שלי הוא ידני מבחירה ואני מאוד נהנה ממנו (חוץ מפקקים..), אבל באופנוע הסיפור הוא אחר. הרגשתי שאני פחות מרוכז במה שקורה על הכביש, אלא יותר בהפעלת הכלי. ברור לי שזה עניין של מיומנות וזמן ובכל זאת התלבטות.
    כרגע מה שעומד על הפרק זה הv strom 250 של סוזוקי. המליצו לי עליו בגלל הסיבות שציינתי. הנסיעות שלי הן פעמיים בשבוע מרחק של 50 קילומטרים לצד. אין לי בעיה להסתדר עם הנפח. לא משנה על איזה קטנוע רכבתי, תמיד אני סביב ה110 קמ"ש. מרגיש לי הכי טוב ונכון בשבילי. כך שמבחינת כוח, הוא יעשה לי את העבודה. השאלה שלי היא:
    1. האם לנסות בכלל ולעבור לעולם האופנועים, או להשאר במוכר ובסה"כ טוב, או כדאי להפתח לעולם חדש?
    2. האם משהו כאן מכיר את האופנוע הנ"ל, ויכול לתת חוות דעת עליו?
    תודה ושבוע טוב

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של ees
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    565
    ציטוט נכתב במקור על ידי הקטנוען צפיה בהודעה
    1. האם לנסות בכלל ולעבור לעולם האופנועים, או להשאר במוכר ובסה"כ טוב, או כדאי להפתח לעולם חדש?
    איזו תשובה אתה רוצה לשמוע? האמת שאלה קצת מוזרה.
    זה או שאתה רוצה או שלא, תלוי רק בך, זה לא משהו שיכולים להמליץ לך כן או לא.
    Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE

  3. #3
    מה כ"כ מוזר לך?? אני רוצה לשמוע חוות דעת של אנשים שעשו את המעבר הזה.. וכן האם לאופנוע ישנם יתרונות מיוחדים על פני קטנוע וכד'..

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    היתרונות: פאן, מהירות סופית.
    חסרונות: מקום איחסון.

    לגבי תפעול האופנוע אתה תתרגל כמו שהתרגלתה ברכב

  5. #5
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    האופנוע האוטונומי נמצא כרגע בשלב הבטא טסטינג כך שתאלץ להמתין וסליחה על אי הנוחות.
    וברצינות - המעבר בין הרגישות של סיבוב המצערת לשלב את הווריאטור ובין לשחרר את ידית הקלאץ' זו הבעיה שלך?
    או שאתה שואל על ויצטום 250
    בכל מקרה קח סיבוב עליו

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    השאלה שלך לא לגמרי ברורה מאחר והמניעים הם לאו דווקא ברורים.

    לאופנועים יש בדרך כלל יתרונות מבחינת יציבות, שליטה ונוחות במהירויות גבוהות, צמיגים גדולים יותר מבחינת כבישים משובשים, גובה ומרחב ראיה, לא פעם מכללים מושקעים יותר, בטיחות אקטיבית טובה יותר, מרווחי טיפולים ארוכים יותר, עיצוב ופאן (לגבי כלל האמור ביחד לכל דו״ג תמיד יש חריגים וכל כלי לגופו).

    במידה ונוח לך עם קטנוע תמשיך עמו אלא שרצוי שבשל הנסועה הבין עירונית תבחר בקטנוע נוח (רצוי 350+ סמ״ק), עם מיגון רוח ראוי ומרווח טיפולים סביל.

    לעניות דעתי, הויסטרוס 250 לא יהיה כלי ראוי ככלי עיקרי בבין עירוני ואתה לא תפיק ממנו את המיטב כמו אחיו הגדולים ואתה אף עשוי למצוא עצמך משייט בפועל במהירויות נמוכות משל קטנוע 250...

    יתכן שכדאי לחשוב בכיוון כגון הונדה אינטגרה או משהו שיעניק לך קצת שוני מהקיים.

    מה בעצם הסיבות שבגללן אתה עצמך חשבת לעבור לאופנוע ומתעניין בויסטרום 250? (לא, זה לא ברור מהודעת הפתיחה שלך).

  7. #7
    בעיקר כי אני רוצה קצת לגוון. בנוסף כפי שהבנתי שבגדול עלות טיפולים של אופנוע זול יותר מקטנוע.
    חשבתי על ה סוזוקי כי הוא כרגע במבצע וגם קיבלתי המלצה מחבר עליו, לא יותר מזה..
    אגב, למישהו יש ניסיון איתו?

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    63
    כאחד שרכב בעבר על קטנוע 400 ועבר לcb500x. בעיר כמובן שהקטנוע מנצח בנוחות למרות שמבחינת כושר השתחלות לדעתי הcb טוב יותר (גבוה וצר וכידון גבוה מהמראות) וכנל יכולת לעלות מדרכות, מחוץ לעיר קטנוע נחות משמעותית בכל פרמטר. אופנוע מרווחי טיפולים טובים יותר אחיזה יותר כושר בלימה יותר יציבות וספיגת מהמורות (שגם בעיר לא חסר) . את נושא האיכסון פתרתי בקלות ע"י ארגז 58 ליטר שמכיל 2 קסדות מלאות ועוד קצת. לגבי ההילוכים מתרגלים לזה בקלות אחרי יומיים. ובמיוחד בcb מדובר עם המנוע המאוד גמיש שלו. ההצלצה שלי אופנוע... By far

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    תקנו אותי אם אני טועה אבל הוא יכול (בהנחה ויש לו תקציב, הוא לא כתב כמה) ללכת על NC750 (מוגבל) של הונדה לא?
    אופנוע אוטומט יכול לפתור את ההתלבטויות...

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    תקנו אותי אם אני טועה אבל הוא יכול (בהנחה ויש לו תקציב, הוא לא כתב כמה) ללכת על NC750 (מוגבל) של הונדה לא?
    אופנוע אוטומט יכול לפתור את ההתלבטויות...
    בדיוק מה שחשבתי, אבל הכותב לא סגור על עצמו בכלל.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,002
    NC750 רעיון טוב. הבעיה הגובה והמשקל.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    ציטוט נכתב במקור על ידי dice צפיה בהודעה
    כאחד שרכב בעבר על קטנוע 400 ועבר לcb500x. בעיר כמובן שהקטנוע מנצח בנוחות למרות שמבחינת כושר השתחלות לדעתי הcb טוב יותר (גבוה וצר וכידון גבוה מהמראות) וכנל יכולת לעלות מדרכות, מחוץ לעיר קטנוע נחות משמעותית בכל פרמטר. אופנוע מרווחי טיפולים טובים יותר אחיזה יותר כושר בלימה יותר יציבות וספיגת מהמורות (שגם בעיר לא חסר) . את נושא האיכסון פתרתי בקלות ע"י ארגז 58 ליטר שמכיל 2 קסדות מלאות ועוד קצת. לגבי ההילוכים מתרגלים לזה בקלות אחרי יומיים. ובמיוחד בcb מדובר עם המנוע המאוד גמיש שלו. ההצלצה שלי אופנוע... By far

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    אתה יכול להעלות תמונה?
    מתחילות לי מחשבות להעיף את הקטנוע, והCB500X נראה ממש טוב ובין היחידים שאפשר לשים לו ארגז בלי שהוא יראה גועל נפש.
    למה לא מזוודות צד?

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    כאחד עם cb500x וארגז אחורי, מזוודות צד יהוו כנראה פתרון טוב, נוח, ויפה יותר. החיסרון העיקרי שלהם אל מול ארגז (מבחינתי כמובן) הוא מחיר הקניה. 3000+ לעומת 800 זה הבדל משמעותי מאוד.
    יחד עם זאת, אני כבר זמן מה מפלרטט עם הרעיון להוסיף מזוודות צד ולהשתמש בארגז רק כשצריך.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    אני באמת לא מבין למה כולם מתרכזים בעובדה שפותח השרשור אינו סגור על עצמו, האם זה לא בדיוק המקום לשאול ולהתעניין??

    הקטנוען, אישית עבורי אופנוע בהרבה יותר מרגש מקטנוע ולכן שווה לך לחשוף את עצמך ועוד איך לעולם של הילוכים/קלאץ' ולרכב על כלי בין הרגליים במיוחד שיש בך את הכמיהה למשהו חדש.

    בנוגע להמלצות על הויסטרום 250, הייתי במקומך הולך על נפח שווה או גבוה יותר מ-400 כמו שציינו.
    שלא כמו קטנועים יש לך מגוון יותר רחב של סגמנטים לבחור ועליו לחשוב לעשות קצת סקר ומחקר ולראות איזה אופנוע מתאים לצרכים שלך, וזה חלק מהכיף.

    בהצלחה!

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    זה בהחלט המקום לשאול ולהתעניין... אלא שלעודד מישהו להיפתח לכיוון של אופנוע עם הילוכים מטעמים אחרים שלאו דווקא מהותיים כשמצטייר שמטרת המעבר היא בעיקר בשל קילומטראג׳ רב מהקיים תוך חיסכון בהוצאות, זה לאו צעד נכון (מנקודת המבט שלי) - בוודאי כשיש חלופות או אפשרויות ביניים שיתאימו לפות״ש מבלי שיאלץ לותר על מה שטוב לו עבור יתרונות אחרים שלאו דווקא מהותיים עבורו.

    כך גם, מהודעת הפות״ש עולה שהוא לא מודע ליתרונות / חסרונות באופנוע על פני קטנוע, כך שהוא חייב קודם לעשות שיעורי בית ולבצע תיעדוף לפני שהוא בכלל שוקל לעבור לאופנוע כלשהו.

אשכולות דומים

  1. מעבר מקטנוע לאופנוע
    על ידי גוגומגוג בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-04-2017, 23:02
  2. מעבר והמלצה לאופנוע שטח עד 25 אלף
    על ידי Drflotz בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-12-2016, 16:22
  3. מעבר מאופנוע 250 ל-650 סמ''ק
    על ידי noamw בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 00:21
  4. מעבר מקטנוע לאופנוע - התלבטויות
    על ידי Ser Jorah Mormont בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 21-01-2016, 21:18
  5. כמה שאלות לגבי מעבר (אולי) מקטנוע לאופנוע
    על ידי conundrum בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 13-08-2015, 11:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO