וואלה,
לא הבנתי כלום
אהלן,
בעליים טריים של נינגה 400. ניסיון של שנתיים ברכיבה על CBR125.
עם הסיביאר החמוד והקטן שלי, איפשהו מאז טיפה אחרי שליש מהתקופה שלי איתו, אחת הרפידות אצלו בקלאץ' דפוקה, מה שבעצם גורם
לפתיחה של הקלאץ' בכול פעם שאני מעלה הילוך ל"שטח מת" במהלך של המנוף - אבל למדתי לחיות עם זה ובעצם התרגלתי לזה כבר.
עכשיו כשאני עם אופנוע חדש מהמפעל, הפתיחה של הקלאץ' שלי איתו גם ככה - לא בגלל האופנוע, בגללי. גם בנסיעת מבחן שלי עליו הרגשתי את ההבדל.
וכעת שהאופנוע שלי זה מוציא לי טיפה את החוויה מאופנוע חדש. קשה לי מאוד לפתוח חלק מתוך תקופה של איזה שנה וחצי רכיבה על ה125.
בקיצור, לשאלה שלי, או יותר נכון טיפים איך להתמודד עם הבעיה ואיך ליצור לעצמי הרגל חדש...
יש לציין שכרגע אני רוכב גם עליו וגם על הCBR - בעיקר בשביל להתרגל לנינגה, ואני צפוי לעשות ככה עד שלב מתקדם יחסית של ההרצה - 1600 ק"מ, 800 ראשונים עד 4 אלף סל"ד (מה שבהילוך שישי נותן לי 65.. 70 אם אני מגרד את זה) ו800 ק"מ אחרי זה עד 6 אלף.
אחת הרפידות אצלו בקלאץ' דפוקה, מה שבעצם גורם
לפתיחה של הקלאץ' בכול פעם שאני מעלה הילוך ל"שטח מת" במהלך של המנוףגם אני לא הבנתי כלום.וואלה,
לא הבנתי כלום
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
TL;DR - אני לא פותח את הקלאץ טוב, וההרגל הזה לא הולך ממני גם באופנע החדש. עצות למה לעשות?
שבור את ההרגל, זה לוקח זמן, לחלק יותר לחלק פחות. ככל שתתאמץ יותר ותתרגל יותר בצורה נכונה ככה תשבור אותו יותר מהר.
אין שום דבר מיוחד שצריך לעשות - זכרון שריר.
פשוט תמשיך לרכב ומתי שהוא תקלוט שאתה כבר לא עושה את זה יותר..
לצערי לא הבנתי אותך עד הסוף, מקווה שאני קולע לשאלה,
עקרונית ניתן לכוון את הקלאץ - וידאו הכי טוב שהצלחתי למצוא - https://www.youtube.com/watch?v=3DJyTxX-u_c.
אבל אם זו פעם ראשונה שאתה עושה את זה - הייתי מסתייע במישהו שכבר עשה את זה.
חלק מבעלי המקצוע שאני מכיר יגידו שזה שוחק את הקלאץ (טענה מוכרת בZ800), חלק אחר אומרים שאין קשר, אבל כך או כך הייתי שוקל כמה החיים קשים עם הכיוון הנוכחי ואולי משתדל להתרגל כמו אלה שהגיבו מעליי, מהסיבה שלדעתי האישית בלבד מנהיגה על הנינגה 400 הכל דיי סטנדרטי, אבל זה מאוד תלוי בהרגשה שלך - שזה לדעתי מה שבסוף תמיד קובע.