המנוף מתנהג יותר טוב שלוחצים עליו כמה פעמים ברצף וחוזר למצבו הרגיל אחרי כמה זמן שלא נוגעים בו. זה לא קשור לאוויר?
 
			
			המנוף מתנהג יותר טוב שלוחצים עליו כמה פעמים ברצף וחוזר למצבו הרגיל אחרי כמה זמן שלא נוגעים בו. זה לא קשור לאוויר?
 
			
			אם הרוכב לא התקין בעצמו את החלקים, יכול להיות שנגעו בנוזל ויכול להיות שלא... יש כל מיני תסריטים בהם המכונאי יגע בנוזל בלם גם אם רק מחליף רפידות ודיסקים.
למרות מה שנאמר גם אני בדיעה שאם המערכת היתה תקינה לפני ההחלפה אין שום סיבה שפתאום תהיה תקלה, אבל אם הרוכב מרגיש הבדל בתפקוד כדאי לבדוק את זה בשביל השקט הנפשי.
התאור הספציפי הזה מתאר סימפטום של אויר במערכת. אם אתה בטוח שהבעיה החלה לאחר הביקור במוסך למה שלא תפנה אליו?
 
			
			
למשל כשהרפידות נשחקות מפלס נוזל הבלם בכוסית יורד, נתקלתי כבר במצבים של רוכבים שמממלאים את ה״חוסר״ בעצמם או מבקשים מהמכונאי למלא למרות שאין צורך בכך, ואז כאשר מחליפים את הרפידות יש צורך לרוקן מנוזל הבלם על מנת שהבוכנות בקליפר יחזרו למקום.
או כאשר מחליפים רפידות/דיסקים שאינם בעובי כמו המקוריים, לעיתים גם אז יידרש המכונאי להוסיף/להחסיר נוזל בלם בכוסית.
אני מסכים שזה פחות סביר וגם במקרים האלו לא אמור להיכנס אויר למערכת, אבל הפתח לטעות גדל.
בכל מקרה הכוונה היא לעזור לבנאדם, בהחלט מסכים איתך שתמיד עדיף להתחיל בפשוט ומשם להתקדם.