תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: האם אופנוע סופרמוטו הוא אופנוע אנדורו עם גלגלים לכביש

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2018
    הודעות
    3

    האם אופנוע סופרמוטו הוא אופנוע אנדורו עם גלגלים לכביש

    האם אופנוע סופרמוטו הוא אופנוע אנדורו עם גלגלים לכביש?

    כמובן שהתשובה תהיה כן אבל מה שאני שואל זה אם אני קונה אופנוע אנדורו, שטח ואני רוצה לרכב בכביש, אני צריך רק להחליף גלגלים ויש לי אופנוע סופרמוטו?

    (אני לא מבין שום דבר בתחום, אולי אשמע לא הגיוני)

    בנוסף, האם אני צריך להחליף רק צמיגים משטח לכביש או שאני צריך להחליף גם את הג'אנטים, אם צריך להחליף את הג'אנטים אז מה שונה בין ג'אנט של שטח לשלוח כביש?

    תודה מראש לכל העונים..

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של SM26
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    687
    בקצרה, כן.
    סופרמוטו במובן הפשוט ביותר זה אופנוע שטח עם גלגלי כביש.

    באריכות,
    כמו שcbr250r, cb600f,cbr1000rr,rc213v
    כולם אופנועי כביש...הם נבדלים אחד מהשני בשאלה "כמה קיצוניים/קרביים הם"
    הראשון זה אופנוע פשוט למתחילים, לדעת להכיר מה זה אופנוע כביש
    השני זה נייקד ספורטיבי וקרבי
    השלישי זה אופנוע ליטר מושחז ביותר
    והאחרון זאת מכונת מלחמה MotoGP
    ככה גם אפשר לפרק את המונח סופרמוטו.

    קח את הwr250x/r
    כלומר, קח דו"ש, שים לו גאנטים 17 וברקס קידמי מוגדל
    ויש לך סופרמוטו.
    זה סופרמוטו מבוסס דו"ש.
    אתה יכול לקחת ktm exc500, לעשות לו אותה הסבה בדיוק (ג'אנט 17 ומערכת בלימה)
    ופה זה כבר סופרמוטו מבוסס אנדורו.
    ואם תיקח ktm sx450f ותסב אותו? תקבל (בערך) ktm smr450
    (ומה קורה כאשר לוקחים דו"ש גדול/אדוונצר דוגמת הbmw r1200gs ובמקום צמיגי קוביות שמים לו 17 אינץ' עם כביש? הוא גם סוג של סופרמוטו!......בערך....)

    אז דבר ראשון כאשר אתה שואל על הסבת סופרמוטו
    צריך לדעת מה מסבים
    ככול שהמקור יהיה קרבי יותר, ככה התוצאה תיהיה קרבית יותר.



    בנוגע להסבה עצמה
    לרוב, ההתחלה זה גאנטים 17.
    למה? היגוי זריז יותר (בעיקר)
    הסבה זולה/פשוטה זה רק להחליף צמיגים ולהישאר במידות שטח 18/21
    וזה בסדר....אבל זה בא חשבון זריזות היגוי.
    אפשר גם ללכת לכיוון השני ובמקום סט 17 לשים מקדימה 16.5, שזה אפילו נחשב קרבי יותר!
    (ובוא לא נתחיל לדבר על השוואות בין רוחב ג'אנט)

    דבר שני שלרוב מבצעים בשביל להסב, זאת מערכת בלימה
    בכביש לעומת השטח, הקידמי משחק תפקיד הרבה יותר גדול, ואם נוסיף לעובדה שכנראה לא ננגח סלעים ועצים יותר מידי....בוא נגדיל את הדיסק הקידמי.
    ואם כבר הגדלנו, אפשר לנצל את ההזדמנות לשפר אותו (רדיאלי, יותר בוכנות)



    בגדול, זאת ההסבה הבסיסית והנפוצה
    כמובן שיש יותר וכמובן שיש פחות

    אבל לא רציתי להעמיס יותר מידי
    מקווה שהצלחתי להסביר את הנקודה בלי לחטוא באי דיוקים יותר מידי

    Sent from my MI 6 using Tapatalk
    בברכה,
    SM26

    אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
    אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.

  3. #3
    Member הסמל האישי של exc
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    231
    שכחת רק שעמ'
    KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2018
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי SM26 צפיה בהודעה
    בקצרה, כן.
    סופרמוטו במובן הפשוט ביותר זה אופנוע שטח עם גלגלי כביש.

    באריכות,
    כמו שcbr250r, cb600f,cbr1000rr,rc213v
    כולם אופנועי כביש...הם נבדלים אחד מהשני בשאלה "כמה קיצוניים/קרביים הם"
    הראשון זה אופנוע פשוט למתחילים, לדעת להכיר מה זה אופנוע כביש
    השני זה נייקד ספורטיבי וקרבי
    השלישי זה אופנוע ליטר מושחז ביותר
    והאחרון זאת מכונת מלחמה MotoGP
    ככה גם אפשר לפרק את המונח סופרמוטו.

    קח את הwr250x/r
    כלומר, קח דו"ש, שים לו גאנטים 17 וברקס קידמי מוגדל
    ויש לך סופרמוטו.
    זה סופרמוטו מבוסס דו"ש.
    אתה יכול לקחת ktm exc500, לעשות לו אותה הסבה בדיוק (ג'אנט 17 ומערכת בלימה)
    ופה זה כבר סופרמוטו מבוסס אנדורו.
    ואם תיקח ktm sx450f ותסב אותו? תקבל (בערך) ktm smr450
    (ומה קורה כאשר לוקחים דו"ש גדול/אדוונצר דוגמת הbmw r1200gs ובמקום צמיגי קוביות שמים לו 17 אינץ' עם כביש? הוא גם סוג של סופרמוטו!......בערך....)

    אז דבר ראשון כאשר אתה שואל על הסבת סופרמוטו
    צריך לדעת מה מסבים
    ככול שהמקור יהיה קרבי יותר, ככה התוצאה תיהיה קרבית יותר.



    בנוגע להסבה עצמה
    לרוב, ההתחלה זה גאנטים 17.
    למה? היגוי זריז יותר (בעיקר)
    הסבה זולה/פשוטה זה רק להחליף צמיגים ולהישאר במידות שטח 18/21
    וזה בסדר....אבל זה בא חשבון זריזות היגוי.
    אפשר גם ללכת לכיוון השני ובמקום סט 17 לשים מקדימה 16.5, שזה אפילו נחשב קרבי יותר!
    (ובוא לא נתחיל לדבר על השוואות בין רוחב ג'אנט)

    דבר שני שלרוב מבצעים בשביל להסב, זאת מערכת בלימה
    בכביש לעומת השטח, הקידמי משחק תפקיד הרבה יותר גדול, ואם נוסיף לעובדה שכנראה לא ננגח סלעים ועצים יותר מידי....בוא נגדיל את הדיסק הקידמי.
    ואם כבר הגדלנו, אפשר לנצל את ההזדמנות לשפר אותו (רדיאלי, יותר בוכנות)



    בגדול, זאת ההסבה הבסיסית והנפוצה
    כמובן שיש יותר וכמובן שיש פחות

    אבל לא רציתי להעמיס יותר מידי
    מקווה שהצלחתי להסביר את הנקודה בלי לחטוא באי דיוקים יותר מידי

    Sent from my MI 6 using Tapatalk

    תודה רבה sm26, הסברת מצוין.
    דרך אגב, יש לך את ערוץ היוטיוב מהטובים בארץ!!!
    מה נסגר עם המשפט?

אשכולות דומים

  1. אופנוע אנדורו ב-30 אלף שקל
    על ידי אביעד אברהמי בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 14-01-2019, 19:24
  2. תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 18-11-2017, 23:39
  3. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 23-02-2016, 09:23
  4. רוכב לא מתחיל אבל אופנוע ראשון לכביש
    על ידי igalkr11 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 07-02-2016, 04:24
  5. אופנוע חדש ל-ktm - אנדורו מים...
    על ידי Ralfy בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 16-09-2015, 14:36

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO