
נכתב במקור על ידי
SM26
בקצרה, כן.
סופרמוטו במובן הפשוט ביותר זה אופנוע שטח עם גלגלי כביש.
באריכות,
כמו שcbr250r, cb600f,cbr1000rr,rc213v
כולם אופנועי כביש...הם נבדלים אחד מהשני בשאלה "כמה קיצוניים/קרביים הם"
הראשון זה אופנוע פשוט למתחילים, לדעת להכיר מה זה אופנוע כביש
השני זה נייקד ספורטיבי וקרבי
השלישי זה אופנוע ליטר מושחז ביותר
והאחרון זאת מכונת מלחמה MotoGP
ככה גם אפשר לפרק את המונח סופרמוטו.
קח את הwr250x/r
כלומר, קח דו"ש, שים לו גאנטים 17 וברקס קידמי מוגדל
ויש לך סופרמוטו.
זה סופרמוטו מבוסס דו"ש.
אתה יכול לקחת ktm exc500, לעשות לו אותה הסבה בדיוק (ג'אנט 17 ומערכת בלימה)
ופה זה כבר סופרמוטו מבוסס אנדורו.
ואם תיקח ktm sx450f ותסב אותו? תקבל (בערך) ktm smr450
(ומה קורה כאשר לוקחים דו"ש גדול/אדוונצר דוגמת הbmw r1200gs ובמקום צמיגי קוביות שמים לו 17 אינץ' עם כביש? הוא גם סוג של סופרמוטו!......בערך....)
אז דבר ראשון כאשר אתה שואל על הסבת סופרמוטו
צריך לדעת מה מסבים
ככול שהמקור יהיה קרבי יותר, ככה התוצאה תיהיה קרבית יותר.
בנוגע להסבה עצמה
לרוב, ההתחלה זה גאנטים 17.
למה? היגוי זריז יותר (בעיקר)
הסבה זולה/פשוטה זה רק להחליף צמיגים ולהישאר במידות שטח 18/21
וזה בסדר....אבל זה בא חשבון זריזות היגוי.
אפשר גם ללכת לכיוון השני ובמקום סט 17 לשים מקדימה 16.5, שזה אפילו נחשב קרבי יותר!
(ובוא לא נתחיל לדבר על השוואות בין רוחב ג'אנט)
דבר שני שלרוב מבצעים בשביל להסב, זאת מערכת בלימה
בכביש לעומת השטח, הקידמי משחק תפקיד הרבה יותר גדול, ואם נוסיף לעובדה שכנראה לא ננגח סלעים ועצים יותר מידי....בוא נגדיל את הדיסק הקידמי.
ואם כבר הגדלנו, אפשר לנצל את ההזדמנות לשפר אותו (רדיאלי, יותר בוכנות)
בגדול, זאת ההסבה הבסיסית והנפוצה
כמובן שיש יותר וכמובן שיש פחות
אבל לא רציתי להעמיס יותר מידי
מקווה שהצלחתי להסביר את הנקודה בלי לחטוא באי דיוקים יותר מידי
Sent from my MI 6 using Tapatalk