תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: אסטרטגיה לעלות על אופנוע ראשון ולשרוד את איילון + תל אביב

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    12

    אסטרטגיה לעלות על אופנוע ראשון ולשרוד את איילון + תל אביב

    שלום לכולם,
    אז הוצאתי רשיון על A1 לפני כחודש (הפורום פה עזר לי מאד!)
    ומתחיל חשיבה רצינית לקניה של אופנוע ראשון (עד עכשיו השתעשעתי עם בוא נראה אם אני יכול להוציא רשיון בזמן קצר)

    התוכנית שלי היא ללכת על נינג׳ה 250 כלשהו, שנתון 2016 בגלל הקפיצה במחיר, עם ABS.
    המרחק שאצטרך לעשות הוא בערך 20 ק״מ לכל כיוון בית - עבודה.
    המסלול יושב על נס ציונה - איילון - תל אביב רוטשילד.

    המטרה שלי האישית היא פשוט לחתוך את זמן הנסיעה ביותר מחצי, ולראות את הילדים בערב.אני כבר לא ילד (קרוב ל-40) ואני רוצה להגיע מנקודה א׳ לנקודה ב׳ במהירות ובבטחה בלי משחקים. לא יודע מה זה השכבות, סליידרים, וכו. (מונחים שקלטתי שעברתי על מודעות יד 2) וגם לא מעניין, אולי כשהייתי צעיר יותר והתעסקתי בג׳יפים שטח ומוטוריקה וכו זה היה מעניין אותי, מוכרח לומר.

    וכמובן לא למות על הכביש. הסיבה הראשית שבגללה אני לא פשוט הולך וקונה עדיין. אני מבין שברגע שאני עושה את המהלך הגדלתי את הסיכויים למות טכנית - סטטיסטית. (למרות שכרגע אני רוכב על קורקינט חשמלי אל-מ-הרכבת וזה מרגיש לי מספיק מסוכן, ושומע על תאונות בחדשות)

    התוכנית להוריד את הסיכון היא לקנות את האופנוע ואז:

    1. נסיעות קצרות בלבד לסידורים למשך כחודש, עדיין ממשיך להשתמש ברכבת להגיע לעבודה
    2. נסיעות לעבודה בשבת כשאין תנועה כדי ללמוד את המסלול (או בלילה) כמה פעמים, ולהבין איך נסיעה מעל 60 מרגישה (בשיעורים הגעתי מקסימום ל-50)
    3. עבודה במגרש לבד כדי לתרגל עצירת פתע, תמרונים וכו כמה פעמים (דברים שממש לא עשיתי בשיעורים)



    כמה פידבקים שקיבלתי:
    * מלא אנשים אומרים לי ״אל תעשה את זה!״. (הם לא אופנוענים באופן מקרי או לא)
    * חבר בגילי שעשה את המהלך לפני שנתיים אמר שרק מי שעושה שטויות נכנס לתאונות. ועם זאת יצא לו להתפתות לעשות שטויות. המליץ על קורס אופנוען מאומן
    * בחור נוסף שפגשתי לא מזמן עשה את המהלך לפני 3 חודשים, ואומר שגם הוא רק רוצה להגיע מנקודה לנקודה, ונוסע מאוד רגוע, לפעמים בתוך התנועה במהירות 90 וכדומה.
    * המון עבודה עם אשתי שהתנגדה, וכרגע נייטרלית אבל בגדול יש לי סוג של גב ממנה (שזה חשוב לבטחון העצמי שלי)


    בהתחשב בכל מה שפירטתי אשמח לקבל פידבק על בחירת האופנוע (כראשון), המסלול שאותו אני הולך לעשות (כמה מסוכן?), ואם בהנתן שאני נוסע ״רגוע״ אני מוריד את עצמי מאותה קבוצת סיכון שבגללה כולם אומרים לי ״אל תעשה את זה!״.
    כמובן עוד טיפים לעליה בטוחה לכביש יתקבלו בברכה!
    נערך לאחרונה על ידי johnnydo; 16-05-2018 בשעה 15:52.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    1.מזל טוב על הרישיון.

    2. הנינג'ה ככלל תעשה את העבודה ככלי ראשון להתנהלות לעבודה אולם כיום יש כלים מעניינים יותר בקטגוריית ה 250 כמו הסוזוקי GSXR או KTM דיוק.

    3. המודעות שראית ביד2 מתייחסות להאם האופנוע עבר החלקה וכיוצ"ב (היינו, תאונה). סליידרים אלו המגנים מפני החלקה ובתור רוכב חדש רצוי שכן תרכיב כאלה מגנים על האופנוע.

    4. בפועל אתה יכול לרכב רגוע ועדין להיפגע מאידיוטים. מבחינתך תצמצם סיכונים באמצעות לבישת ציוד מגן ראוי, אל תהיה חפוז על הכביש ותתנהג בכביש בגישה של "אם יש ספק - אין ספק" וכל הזמן תהיה מודע למה שקורה סביבך (למשל, מקרה בו שאתה רוצה לעבור נתיב ונוכח פתאום שרכב שלפני רגע ראית במראה נעלם. יש סיכוי שהוא לידך בזוית שאינך יכול לראות - לכם שים לב אם זהו המצב לפני שישר מתקדם עם מהלך העקיפה וכיוצ"ב).

    5. בהמשך לאמור בס' 4 לעיל, אני בהחלט ממליץ על קורסת אולם לא בטוח עד כמה קורס על ההתחלה יהיה אפקטיבי כאשר אתה עדין לא ממש יודע לרכב. יחד עם זאת, אין לך מה להפסיד מאחר שיש מספיק מה ללמוד על ההתחלה והעלות של קורס ראשוני הוא לא בשמיים כך שעדיף לצמצם סיכונים וכן לעשות ישר קורס (ולו בשביל החלק של הידע).

    6. התוכנית שלך נשמעת בסדר למעט ס"ק 3 שאתה צריך להיזהר במסגרתו ורצוי שלא תתרגל עצירות חירום וכיוצ"ב (שמור את זה לקורס והדרכה או שיעור פרטי תחת מאומן). תמרונים כלליים, החלפת הילוכים והכרת הכלי במגרש חניה שלא לצד אוכלוסיה ורכבים - כל עוד שנעשים בשיקול דעת הם סבבה.

    7. עדיף לך בהתחלה לרכב באיילון דרך חולון (הייציאות של תל אביב כבר מסוכנות יותר ובמקומך הייתי נמנע מהן בהתחלה).

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    43
    למה נינזה ? אמרת אתה בן 40 לא ילד בין 19
    הייתי הולך לכילים פחות ישיבה ספורטיבית ויותר נוחים לפקקים שתהיה בהם באיילון .
    אני עושה פחות או יותר אותו מסלול ביום יום .
    הייתי ממליץ על כלי עם ישיבה יותר זקופה האמת כמו CB500X או דיוק 390 ',gs310 והרבה אחרים
    ממליץ בחום לאחר רכישת אופנוע לעשות קורסים של אופנוען מאומן שלב 1 מיד ושלב 2 לאחר חודש חודשיים - זה יתן לך הרבה כילים להתמודד עם הרכיבות שלך.
    לגבי מסלולי הגעה לרוטשילד ישנם 3 אופציות - כביש 20 ,כביש 4 ואז כביש 1 ,כביש 4 ואז ירידה לכיוון אזור .
    אתה תמצא לעצמך אחד בהתלחה שתכיר אותו טוב ותרגיש בו נוח ועם הזמן תוכל לרכב גם באחרים.
    לגבי מהירות , אכן בהתחלה גם 80 זה נראה גבוהה אבל לאט לאט תלמד להתמודד עם ברוח ותעלה את המהירות לתואמת לתנאי הכביש.
    מומלץ לרכוב ביום שבת בבוקר כשאין מכוניות ואז לקבל קצת טעם מהרכיבה ובטחון .

    וממליץ לך לעבור ב10 חנויות אופנועים ,לשבת עלהם וכמובן לעשות נסיעת במחן על כמה וכמה .

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    פות''ש
    הייתי במקום שלך לפני בערך 3 שנים, מעבר לראשון ועבודה חדשה בת''א (אוניברסיטה) והרצליה, נסעתי בתח''צ כמה חודשים עד שהרצון לראות את הילדים (ובפרט את הקטן שנולד אז) הצליח לשכנע את הבוסית שאנסה דו''ג. מטעמי רישיון קניתי קטנוע 125 סמ''ק והתניידתי איתו בציר הנ''ל על בסיס יומי. המהלך הזה שינה לגמרי את הכל, נסיעה של שעה פלוס לכיוון הפכה . שנה וחצי אחרי שידרגתי את הרישיון וקניתי אופנוע ראשון. 3 חודשים בערך אחרי קניית האופנוע עשיתי קורס רכיבה מתקדמת ראשון (פרוריידינג 1), חצי שנה אחרי עשיתי קורס שני (פרוריידינג 2). בדיעבד ואם לא היו לי מגבלות רישיון, הייתי קונה אופנוע קטן (250 כלשהו) במקום הקטנוע. מצד שני, ה125 שירת אותי לא רע, בעיקר כי נסעתי רוב הזמן בפקקים.
    לגבי השאלות שלך,
    אני דוגל בגישה של ''לזרוק ישר למים'', ז''א תתחיל לנסוע לעבודה ישר. אז נכון, בהתחלה תיסע כמו זקנה, אבל זה ילמד אותך להתמודד עם תנועת כביש מזווית אחרת. מה גם שאם אתה רוכב בשעות העומס, רוב הזמן תבלה בשול. רכיבה בשבת כשאין תנועה תעזור לך להכיר את התחושה של רכיבה מהירה, בסופו של דבר תצטרך לרכוש את המיומנות של רכיבה מעל קצב התנועה, כאמצעי בטיחות אקטיבי. תרגול במגרש הוא אופציה, אבל עדיף שתעשה את זה בהתחלה עם מישהו שמבין ויוכל לתת לך טיפים לתיקון. קורס רכיבה מתקדמת הוא הדבר שאתה צריך. המלצה שלי היא שתיקח אחד חודש חודשיים אחרי שתתחיל לרכוב, כדי שתגיע לשם עם איזה סוג של חיבור לכלי שלך. קורס שני תעשה כמה חודשים אחרי הראשון, שייתן לך זמן לנסות ולתרגל (בעיקר את השריר) את מה שלמדת בקורס הראשון.
    לגבי ה''המלצות'' שאתה מקבל מכל עבר, תתרגל לזה. בארץ יש לאנשים נטייה להרשות לעצמם לתרום את דעתם גם אם לא התבקשו לכך. זה אומר שכמעט כל מי שיבין שאתה על אופנוע (כאילו דא, אתה מסתובב עם קסדה ומעיל באמצע החמסין) יהיה לו מה לומר לך, והרוב ינסו לשכנע אותך לרדת מזה (בין אם לא נגעו באופנוע מחייהם, ולפעמים אפילו אופנוענים לשעבר). בסופו של עניין, אם תרכב זהיר שקול ורגוע תוכל להגדיל לך את מרווח ה'סיכון', אך כמו כל דבר בחיים, הסיכון ישאר ויהיה רלוונטי מתמיד.
    לגבי בחירת הכלי, כמו המגיב מעלי, אני גם לא כ''כ מתחבר לבייבי נינג'ה. למדתי ל a1 על האח הערום והמעט שרירי שלו (z300) וממש לא התחברתי. המנוע חובב סל''ד וצרחות, תנוחת הישיבה לא אינטואיטיבית בשבילי והכיסא קשה. ממליץ בחום על נסיעת מבחן שתכיר לך במעט את הכלי.
    בהצלחה ותתחדש!

  5. #5
    Member הסמל האישי של Khc
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    362
    מצטרף לדעה שהכלי היותר נכון עבורך, במיוחד בזיגוג איילון, הוא כזה שמאפשר רכיבה זקופה ולא רכינה.
    מה גם שתרצה שיהיה פרקטי ולהוסיף ארגז.

    Sent from my ONEPLUS 3T using Tapatalk

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    בנוגע לקורס רכיבה מתקדמת, רוצה להציג זוית קצת שונה, אני דוגל בללכת כל זה ישר, לא לחכות חודשיים / להתחבר לכלי
    הבעיה (מבחינתי) עם לחכות זה אומר שבזמן הזה אתה צובר הרגלים רעים (אי אפשר להימנע מזה כרוכב מתחיל) - מבחינתי אחד הדברים הכי טובים שעשיתי זה לקחת זמן קצר אחרי קנית הכלי את הקורס רכיבה מתקדמת (פרוריידינג) שהשרישו מהתחלה הרגלים טובים ונכונים לרכיבה, בהתאם גם החיבור לכלי שחלק מדברים עליו כאן היה יותר טוב...

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ברוך הבא לעולם הדו"ג.

    מצטרף לכל מי שאמר לך שזה כלי מסוכן וממליץ לך כל יום שאתה יוצא מהבית להביט עליו בידיעה שאולי היום לא תחזור.
    במקרה הטוב עד שתשוחרר מבית החולים הגרוע שתשאר מחובר למכונת הזנה והביניים שבו אישתך אולי תפתח פרק ב בחייה.
    הגורמים לעתים לא יהיו תלויים בך כגון נהג אחר, הפתעות בכביש, חוסר נסיון ( להבנתי לא ממש תלוי בך) וגורמים אישיים כגון עייפות, פזיזות ועוד.

    אם הפנמת את כל זה ואתה מבין את המשמעות של הדברים ומקבל אותם תמשיך לקרוא:

    1. בחירת אופנוע:
    חשוב שתמצא כלי שיתאים לממדים שלך מאחר ופה אין הרבה אפשרויות כיוון.
    בנוסף לדעתי חשוב כלי שידע לנוע קצת יותר מהר מקצב התנועה.

    2. מיגון - אחרי שמצאת את הכלי שמתאים רצוי לרכוש ציוד איכותי קסדה כפפות מעיל יעודי ולפחות מגני בירכיים או מכנס (זווית הישיבה בכלי עשוייה להשפיע במידה מסויימת על סוג המעיל וגזרתו).
    3. מצטרף לכל מי שהמליץ לך על קורס רכיבה מתקדמת - רצוי וחשוב מאחר ואתה מתעתד לקחת את הדברים באיזי ( חיובי לגמרי) תצבור קצת נסיון על כבישים ריקים בשבתות וכשתרגיש שיש לך ביטחון גש לקורס (לא פוסל קורס על ההתחלה לדעתי עדיף אחרי שאתה כבר שולט בתפעול הבסיסי של האופנוע).

    בכל מקרה בהצלחה.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    12
    ואוו אחלה תגובות, תודה למגיבים!

    אם יורשה לי עוד 2 שאלות בהמשך לזה ש״עיכלתי״ את הדברים שנאמרו.

    1. כל נושא הפחד והביטחון והרגשות. חייב לומר שפסיכולוגית מה שמפריע לי פה הוא ההרגשה של ״אבא חרא״ ו״אבא טוב״ יחד. הרי אם אני עולה על אופנוע אז אני אבא פגום / כי אני מכניס פה אלמנט משמעותי של חוסר וודאות לתא המשפחתי. אבל אם אני כן עולה על אופנוע אז אני אבא טוב כי כל המטרה זה לראות את הילדים בערב. איך אתם מתמודדים (לבעלי הילדים)?

    2. בייבי נינג׳ה מול ההמלצה הרווחת CBR500R/X בפורום - בעיקר הקפיצה בביטוח ועלות. יוצא שאם אני הולך על ההונדה יש הפרש של בערך 12 אלף משוקלל עלות כלי + ביטוח, בנוסף ל16-18 של הנינג׳ה. אם הכלי היקר יותר בטוח יותר אז אני מוכן לשלם את ההפרש אבל הבנתי שלא בהכרח כך המצב (אני מחפש רק ABS, ולכן עדיין רוכב על הנייר פה בפורום - אין הרבה היצע). יש למישהו מחשבות כאן?


    בכל אופן חשבתי שעם אופציה (2) הנזק הכלכלי יהיה משהו כמו 20 אלף בסהכ ואם אחטוף ברכיים קרות זה יהפוך להיות כלי סוף שבוע לרכיבות רגועות בכיף, ואחרי כמה חודשים אמכור בהפסד מינימלי כי כבר מראש קונה כלי זול.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    הפרש של בערך 12 אלף משוקלל עלות כלי + ביטוח,
    אתה מבין ש זה לא "בזבוז נוסף" אלה השקעה נוספת בעצמך, כולל בטחון

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    12
    ציטוט נכתב במקור על ידי Busy צפיה בהודעה
    אתה מבין ש זה לא "בזבוז נוסף" אלה השקעה נוספת בעצמך, כולל בטחון
    בדיוק אני תוהה לגבי האלמנט של הבטחון? האם העובדה ש500 סמ״ק וסוג האופנוע (הספציפי הזה) מוסיפה לגורם הבטחון לעומת הנינג׳ה, אשמח אם תוכל לפרט (שואל כי באמת לא יודע)

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    לא היה לי
    הנינג׳ה,היה 250 אחר.
    בתוך העיר -בסדר,אבל מחוץ..-
    די הרבה מקרים כאשר אתה צריך לפתוח את הגז ופשוט לברוח כדי למנוע מצב בעיתי...ופשות לא מסוגל,כי אתה על הגבול יכולת טכני

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    רכבתי על ה z300 בשיעורי רכיבה ולא אהבתי אותו בכלל, אם זה המנוע הצעקני מסל''ד ריצפה, היעדר מיגון הרוח (וזה עוד בשיעורים עד 50 קמ''ש בעיר), או תנוחת הרכיבה (רכבתי על קטנוע באותו הזמן). אני מניח שאפשר להתרגל להכל, אבל לי לא היה את החשק או הסבלנות לזה. בסוף קניתי cb500x לפני כמעט שנה ואני מאוד מרוצה ממנו. סלחני לטעויות (ויש מספיק מזה), ישיבה זקופה וגבוהה, מיגון רוח ובכלל משרה אווירה רגועה, למרות שאם לוחצים אותו הוא מגיב סבבה. גילוי נאות, למעט שני האופנועים הנ''ל רכבתי רק על קטנועים.
    לגבי הסוגיה הראשונה שהעלת, כמו שבטח הבנת, אני בחרתי את האופציה של להיות יותר עם הילדים. הסיכון של אופנוע גבוה במעט מכל סיכון אחר (לדעתי הוא שווה, אבל לא ניכנס לזה) ומבחינתי הזמן עם הילדים הוא יקר מפז. עכשיו אני עובד במקום שזמן הנסיעה בפחית או על אופנוע כמעט זהים (אם מתחשבים בזמן שלוקח לי לעלות פיזית על האופנוע), אבל המעבר לדו''ג התבצע בזמן שעבדתי בת''א, מה שקיזז לי כמעט שעתיים ביום.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1
    רציתי לשאול את johnnydo - האם בסוף קנית את האופנוע? הסתדרת בדרך בין עירונית? מרוצה מהחלטה?

  14. #14
    Member הסמל האישי של yyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    154
    אני לא מבין למה הופכים את האופנוענות לאילוף אריות לבקנים.
    בכל העולם רוכבים בכל הגילאים בכל התנאים (בבקשה על תתחילו לחפור על ההבדלים).
    לא מבין את האנשים פה במדינה, אנחנו בצבא במצבים שברוב העולם לא חולמים עליהם (מבחינת סיכונים) ואז מגיעים לכביש ומפחדים מהצל שלנו.
    רוב תאונות האופנועים הם כתוצאה של חוסר ניסיון, חוסר תשומת לב לסביבה, חוסר הבנת המגבלות, טמטום בסיסי וביצים גדולות יותר מהראש.
    אכן יש גם מקרים שאין באפשרותנו למנוע (גם שם הייתי) אבל זה האחוז הקטן, מאוד קטן, לדעתי.
    דווקא בזכות הטמטום וחוסר אכפתיות בסיסית של נהגי ישראל את רוב הסיכונים ניתן לסכל ולא להכנס למצבים מסוכנים מראש.
    קצת עזרה מלמעלה ו/או מזל גם יכול לתרום לאריכות ימים ;-)
    אופנוע הרבה יותר בטוח מרכב 4 גלגלי.. אתה מחליט אם את זורם עם התנועה, מהר יותר או לטוס.. האופנוע מאפשר לך את כל האפשריות, אתה מחליט.
    החיסרון היחיד הוא שאם קורה משהוא.. התשלום הפיזי הרבה יותר גבוהה.
    ועכשיו לעניין..
    לך על טוסטוס 250.
    נוח בעיר, יכול לשייט 120 מחוץ לעיר.
    תיק וקסדה מתחת למושב, הגנה טובה של רוח ועלויות נמוכות יותר בכללי.
    אם האופנוענות תתחיל לזרום לך בדם רק אז תתחיל לחשוב על כיוונים אחרים.
    באופנוע כולם רואים את היתרונות במיוחד מתוך רכב כשעומדים בפקק או כשמסתובבים ברוטשילד 40 דקות בחיפוש אחר חנייה.
    רכיבה על אופנוע דורשת ריכוז ותשומת לב כל הזמן, בחורף לא הכי נעים ונוח כשיוד גשם, בקיץ חם ולא כיף עם קסדה ובשרב סיוט.
    פחות דיבורים.. פשוט תתחיל ולאט לאט תלמד.
    בהצלחה
    IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    אני יודע שזו דעה לא פופולרית במיוחד בפורום, אבל הייתי מתחיל מקטנוע 250 סמ״ק עם ABS.
    הריכוז יהיה 100% בכביש, ההתניידות תהיה קלילה, יש מקום אחסון בשביל הנוחות בהתחלה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 12-05-2018, 15:32
  2. תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 04-03-2018, 08:02
  3. איך לעלות יחד עם אופנוע
    על ידי Busy בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-05-2017, 09:29
  4. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-10-2016, 08:03
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-12-2015, 14:18

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO