הילוך ראשון ברמזור- מעלה גז (תלוי באופנוע ,אני לדוגמה מעלה בסביבות 3000 סלד ) עם קלץ סגור(לחוץ) משחרר מהר קלאץ עד לנקודה שהוא מתחיל לנסוע ואז יותר לאט משחר קלאץ עד הסוף עם הוספץ גז.
כך לא יתכבה המנוע. ממליץ בחום לעמוד בחניה ולשחק עם קלאץ - לחפש את הנקודה שממנה הוא מתחיל לתפוס ולהתחיל נסיע ללא גז בכלל ולעצור . התירגול הזה יכול לעזור .
בהעברת הילוכים כלפי מטה (הורדת הילוך) אתה מוסיף גז - זאת אומרת עם הייתה ב3000 סלד בהילוך חמישי אתה ביחד עם העברה להילוך 4 מוסיף ל4000 סלד .
בהעברת הילוך כלפי מעלה את עוזב גז ולוחץ קלאץ בו זמנית ומעביר הילוך מהר ועוזב קלאץ יחסית מהר ומוסיף גז .
לגבי הילוכים 1-3 זה מאוד תלוי בסוג אופנוע ומהירות נסיע . בנסיע איטית ורגוע אתה יכול להחליף ב3000 סלד ובנסיע עם האצה ב8000 אלף . אחרי כמה שבועות אתה תלמד לשמוע את המנוע ולהרגיש מתי הוא מפסיק לסחוב ורוצה לעלות הילוך .