תוצאות 1 עד 6 מ 6

אשכול: הייתה לי היום תאונה, צריך עזרה והסבר

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    117

    הייתה לי היום תאונה, צריך עזרה והסבר

    שלום רב
    אז ככה, קודם כל, אני בסדר, רק הברך ברגל שמאל כואבת וקשה לי לדרוך על הרגל.
    עכשיו לסיפור של מה קרה:
    נסעתי בכביש 40 בערבה לכיוון אילת, ויש שם קטע בהרים בעלייה קלה, שהכביש מתעקל חזק ימינה ואז מיד יש עיקול חזק שמאלה.
    התכוננתי לעיקול ימינה, ירדתי להילוך רביעי, הייתי בארך על 50 קמ"ש, לקחת את הצד הרחוק של הפניה בכדי לספק לעצמי פניה יפה חלקה וכמה שיותר רחבה, וכך היה, נכנסתי לפניה בהשכבה קלה ובצורה מושלמת, אך לא שמתי לב לתמרור לפני, ומיד אחרי הפניה ימינה, הייתה פניה חזקה שמאלה, שלא ראיתי בגלל הר.
    מצאתי את עצמי מסיים את הפניה ימינה כאשר אני צמוד לקו ההפרדה, ופתאום יש לי פניה חזקה שמאלה, אבל אני במרכז הכביש במקום להיות צמוד לשוליים (לפניה שמאלה, ליצירת מעגל גדול), בראש רק דבר אחד עלה לי, לא ללחוץ על הבלים! כי בלמים ופניות לא הולך ביחד, העברתי את משקל גופי שמאלה בניסיון "למשוך" את האופנוע לפניה חדה שמאלה, והאופנוע עשה כמצופה, הוא מיד התחיל לרדת על צידו השמאלי תוך כדי שאני מנסה לצאת בחיים מכל הסיפור הזה.
    ואז זה קרה, עשיתי טעות מרה, במקום להביט על הכביש, העיניים שלי ננעלו על מעקה הבטיחות, והאופנוע עשה את מה שהעיניים ביקשו, הוא התיישר והחל להתגלגל במהירות לכיוון מעקה הבטיחות. בשלב זה הוא התיישר, ואמרתי לעצמי שאם כבר אני בולם, עכשיו זה הזמן, כשאני ישר. כמו שאתם מנחשים לא נשאר לי שם הרבה מרחב, למזלי יש לי ABS, וככה מצאתי את עצמי מבצע בלימת חירום.
    תאמינו או לא, אבל האופנוע לא אכזב, והגעתי לעצירה מלאה 10 סנטימטר מהמעקה בטיחות, אבל בגלל שזאת הייתה עצירת חירום, וממש נבהלתי מהמעקה בטיחות, עשיתי עוד שטות, ורגע לפני המעקה משכתי בחוזקה את הכידון שמאלה כי הייתי בטוח שאני הולך לפגוע במעקה, ובאותו הרגע האופנוע בלם לגמרי, והחל ליפול לצידו השמאלי, הורדתי רגל, וכל המשקל שלו ביחד עם המומנטום נחתו לי על הברך, הברך החזיקה קצת, ואז קרסה תחת העומס, וככה מצאתי את עצמי נופל לצד ביחד עם האופנוע. קמתי, הרגשת את הכאב בברך מקרין לירך השמאלית שלי, הרמתי את האופנוע, העמדתי אותו על רגלית, והתיישבתי על אותו המעקה בטיחות שכמאת נכנסתי בו, כדי להתאושש. אחרי 5 דקות המשכתי בנסיעה.

    בתקווה שהייתי ברור במה שקרה, אני מנסה לחפש מידע באינטרנט אבל לא מוצא,
    איך בעצם מתאוששים מפניה לא טובה? בעיקר איך מתאוששים אם מגלים שנכנסתם לפניה מהר מידי?
    כי דבר אחד אני יודע בוודאות, אם האופנוע בזווית בתוך פניה, אסור לגעת בברקסים

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2018
    הודעות
    63
    לדעתי זה לא מדוייק שאסור לנגוע בברקסים בפניה ויתקנו אותי המומחים
    לצמיג יש X אחיזה עם הכביש, כאשר נמצאים בקו ישר רוב האחיזה יכולה לשמש לבלימה
    כאשר נמצאים בהטיה חלק מהאחיזה הולך לחיכוך צידי ומה שנישאר לך מ X האחיזה יכול לשמש לבלימה
    הקושי הוא לא לעבור בבלימה את כמות האחיזה שיש לך במיוחד באחורי

    בועז

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    הכל נגמר טוב הפעם. מזלך.
    כדי לנתח את התאונה כמו שצריך, תעשה שרטוט של הסיטואציה ושל הקו שבחרת.
    מהסיפור אפשר רק להסיק בסבירות כזאת או אחרת מה בדיוק קרה.
    הנה ההנחות שלי:
    1. קווי הפניה שבחרת לא היו טובים. צריך לבחור את הקווים כך, שיפתח לך כמה שיותר מוקדם שדה ראיה להמשך הדרך.
    2. היית במהירות נמוכה לדבריך - סביר להניח שאם היית נותן פקודת היגוי החלטית, עם מבט למקום הנכון במקום "למשוך עם הגוף", לא היית מאתגר את האופנוע יותר מדי - פשוט היית עובר את השמאלית במהירות גבוהה יותר ממה שמרגיש לך נוח (50 קמ"ש במקום 30-35). האופנוע יכול, ואם האספלט היה נקי - לא סביר שהיית מאבד אחיזה.
    3. כמו שאמר המגיב מעלי - זה לא כלל ברזל שאי-אפשר לבלום בהטיה. זה לא יעיל, כי אתה מעדיף לנצל את עודפי האחיזה שברשותך להגדלת זווית ההטיה, ולא לבלימה - אבל אם אין לך את היכולת הנפשית להגדיל את הזווית בתוך הסיטואציה, עדיף לבלום בעדינות תוך שמירה על הזווית הקיימת (מה שידרוש עוד היגוי, כי הבלימה מיישרת את האופנוע). אגדיל ואומר (לא רלוונטי כרגע) - שניתן להשתמש בבלם האחורי כדי להחליק את הזנב לתוך הפניה (Trial Braking).
    4. והדבר באחרון - בבסיסה של הסיטואציה, יש טעות אסטרטגית. רכבת מהר מדי ליכולות שלך בכביש שאתה לא מכיר. בכביש לא מוכר, המהירות היא פונקציה של שדה ראיה - אתה צריך להיות מסוגל לעצור או לחמוק בבטחה מכל דבר שיש בשדה הראיה שלך, בכל רגע נתון. אם נכנסת לימנית, ולא הספקת לראות את השמאלית שהתנפלה עליך - רכבת מהר מדי.

    אז לשאלתך:
    בכניסה מהירה מדי לפניה, ה"ספר" אומר שלאופנוע יש את הרזרבות לעשות אותה. שלח מבט ליציאה, שמור על גז קבוע, ותוריד את האופנוע יותר נמוך ממה שהתכוונת - כנראה שתעבור את הפניה בשלום.
    לא בגדר עצה - כנראה שאלה פאקים של הרכיבה שלי, אבל יצא לי להשתמש לא מעט בברקס האחורי בכניסות מהירות לפניה, שמרגישות לא בנוח. זה מקזז קצת מהירות, ואם הזנב יתחיל לברוח - הוא יתחיל לברוח החוצה, מה שיכניס את האופנוע לפניה. אני לא בטוח שזאת טכניקת רכיבה "נכונה", ולכן אמנע מלהמליץ על זה. אסתפק בסעיף 3 לעיל, אם יש לך עודפי אחיזה (ולרוב יש) - עדיף לנצל אותם להיגוי, אבל ניתן לנצל אותם גם להאטה (לא "בלימה", רק קיזוז מהירות קל), אם אתה לא מסוגל לתת עוד זווית עקב המגבלה הנפשית שלך (שיש להרבה רוכבים, כולל אותי). פיזקלית, זה פתרון פחות יעיל מלהוסיף עוד זווית הטיה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    הכל נגמר טוב הפעם. מזלך.
    כדי לנתח את התאונה כמו שצריך, תעשה שרטוט של הסיטואציה ושל הקו שבחרת.
    מהסיפור אפשר רק להסיק בסבירות כזאת או אחרת מה בדיוק קרה.
    הנה ההנחות שלי:
    1. קווי הפניה שבחרת לא היו טובים. צריך לבחור את הקווים כך, שיפתח לך כמה שיותר מוקדם שדה ראיה להמשך הדרך.
    2. היית במהירות נמוכה לדבריך - סביר להניח שאם היית נותן פקודת היגוי החלטית, עם מבט למקום הנכון במקום "למשוך עם הגוף", לא היית מאתגר את האופנוע יותר מדי - פשוט היית עובר את השמאלית במהירות גבוהה יותר ממה שמרגיש לך נוח (50 קמ"ש במקום 30-35). האופנוע יכול, ואם האספלט היה נקי - לא סביר שהיית מאבד אחיזה.
    3. כמו שאמר המגיב מעלי - זה לא כלל ברזל שאי-אפשר לבלום בהטיה. זה לא יעיל, כי אתה מעדיף לנצל את עודפי האחיזה שברשותך להגדלת זווית ההטיה, ולא לבלימה - אבל אם אין לך את היכולת הנפשית להגדיל את הזווית בתוך הסיטואציה, עדיף לבלום בעדינות תוך שמירה על הזווית הקיימת (מה שידרוש עוד היגוי, כי הבלימה מיישרת את האופנוע). אגדיל ואומר (לא רלוונטי כרגע) - שניתן להשתמש בבלם האחורי כדי להחליק את הזנב לתוך הפניה (Trial Braking).
    4. והדבר באחרון - בבסיסה של הסיטואציה, יש טעות אסטרטגית. רכבת מהר מדי ליכולות שלך בכביש שאתה לא מכיר. בכביש לא מוכר, המהירות היא פונקציה של שדה ראיה - אתה צריך להיות מסוגל לעצור או לחמוק בבטחה מכל דבר שיש בשדה הראיה שלך, בכל רגע נתון. אם נכנסת לימנית, ולא הספקת לראות את השמאלית שהתנפלה עליך - רכבת מהר מדי.

    אז לשאלתך:
    בכניסה מהירה מדי לפניה, ה"ספר" אומר שלאופנוע יש את הרזרבות לעשות אותה. שלח מבט ליציאה, שמור על גז קבוע, ותוריד את האופנוע יותר נמוך ממה שהתכוונת - כנראה שתעבור את הפניה בשלום.
    לא בגדר עצה - כנראה שאלה פאקים של הרכיבה שלי, אבל יצא לי להשתמש לא מעט בברקס האחורי בכניסות מהירות לפניה, שמרגישות לא בנוח. זה מקזז קצת מהירות, ואם הזנב יתחיל לברוח - הוא יתחיל לברוח החוצה, מה שיכניס את האופנוע לפניה. אני לא בטוח שזאת טכניקת רכיבה "נכונה", ולכן אמנע מלהמליץ על זה. אסתפק בסעיף 3 לעיל, אם יש לך עודפי אחיזה (ולרוב יש) - עדיף לנצל אותם להיגוי, אבל ניתן לנצל אותם גם להאטה (לא "בלימה", רק קיזוז מהירות קל), אם אתה לא מסוגל לתת עוד זווית עקב המגבלה הנפשית שלך (שיש להרבה רוכבים, כולל אותי). פיזקלית, זה פתרון פחות יעיל מלהוסיף עוד זווית הטיה.
    כמה פנינות בהודעה אחת (ובכלל באופן כללי התגובות שלך מספקות אחלה תובנות אז שאפו ).

    בשורה התחתונה מה שאני לוקח מפה זה במילה אחת: מודעות.

    וביתר דגש לסעיף 4.

    כל אחד צריך לשאול את עצמו (וחשוב מזה, לענות בכנות) "מה הרמה/יכולת הרכיבה שלי?" ולרכב בהתאם, זה כולל גם:
    1. להשאיר את האגו בצד כי זה שפעם אחת מצלחים בנס למנוע תאונה לא אומר שעכשיו יש את היכולת להתמודד עם כל מה שבא.
    2. להבין שזה שיש לך רשיון XX שנים (אבל בפועל אתה רוכב רק סופ"שים / רוכב לעבודה וחזרה 3 ק"מ ביום) לא אומר שעכשיו יש את היכולת להתמודד עם כל מה שבא.
    3. להבין שזה שעשית לפני שעה קורס רכיבה מתקדמת והביטחון בשמיים, עכשיו אתה יודע הכל.

    ואחרי שעניין המודעות בנושא הזה סגור אפשר לעבור לנושא מודעות למצב המכאני של הכלי שלך, לתנאי הדרך, מזג אויר וכו'.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    117
    סליחה על הציור הלא משהו
    קו אדום = מסלול הנסיעה
    קו כחול = איך שהייתי אמור לנסוע
    Untitled.jpg

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי r3dt4g צפיה בהודעה
    סליחה על הציור הלא משהו
    קו אדום = מסלול הנסיעה
    קו כחול = איך שהייתי אמור לנסוע
    Untitled.jpg
    אחלה שרטוט. שאפו!

    כמו שזה נראה - נעילת מבט קלאסית. אני מניח גם שהחמאת לעצמך עם הקו האדום, וסביר שלקראת השמאלית היית על פס ההפרדה, כי לקחת את הימנית רחב מדי.
    זה מה שהגביל לך את שדה הראיה לשמאלית שבאה אחריה, וגרם לה להרגיש הדוקה בצורה מסוכנת. אם היית נותן פקודת היגוי החלטית יותר בימנית, היית מספיק להיצמד לשול הימני אחריה, לראות את השמאלית בזמן - ולבצע אותה כמו שצריך, אולי עם קיזוז מהירות קל ביציאה מהימנית.
    אם כך - יש לנו 3 מסקנות:
    1. קו הפניה בימנית לא היה טוב, ולא סיפק שדה ראיה להמשך הכביש.
    2. הייתה נעילת מבט על הגדר. המרחק שעמד לרשותך איפשר לקזז מהירות ל-0 לפני הפגיעה בגדר - משמע, היה לך מספיק מרחק לקזז מהירות ל-25 קמ"ש, לשבור מבט שמאלה ולקחת את הפניה ממש לאט.
    3. אפילו אם לא היית מקזז - קשה לי להאמין שבסגירת גז קלה אחרי האייפקס ונגיעה בברקס האחורי לא היית יורד ל-40. אני מניח שזה לאט מספיק כדי לקחת את השמאלית, כל עוד המבט שלך מכוון ליציאה ולא לגדר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 13-04-2018, 23:38
  2. עזרה בבחירת אופנוע הראשון, הקנייה מתבצעת היום
    על ידי sisoavi בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 24-11-2016, 11:21
  3. התייעצות והסבר..
    על ידי Niv בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 26-01-2016, 14:24
  4. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 09-11-2015, 21:18

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO