אז ראשית - כנראה שהדעה שלנו שונה וזה בסדר. גם לי יוצא לרכב על המון קטנועים מ125 ועד 400 ולא תמיד אני ממליץ על ה-SH, רק כשהוא עונה לדרישות של השואל. אני רוכב 5 ק״מ פחות ממך זה כזה הבדל? לא סובל מרעידות ולא צריך מקום לציוד (כשאצטרך אקנה טנדר).
כן ל-400 יש יתרונות בכוח והוא יהיה מרווח יותר אבל בפקקים שבשני קצות הנסיעה הוא יהיה מסורבל וכבד הרבה יותר. הוא אולי יהיה נוח בקטע המהיר שבנסיעה - ביציאה אליו מהעיר ובחזרה לתוך העיר ביעד הוא יהיה פחות טוב. גם ממחיר הרכישה אתה מתעלם (לא שההונדה זול) אבל כלי 500 סמק יעלה הרבה יותר לקנייה ואחזקה. ותתפלא - גם אחרי נסיעות מבחן על כלים גדולים ומפנקים אני תמיד שמח לחזור ל-SH הקטן והקליל שלי שמשתחל לכל חור ויוצא מכל רמזור ראשון.
לפי מה שאתה כותב אין שום הגיון בכלים שמתחת ל500 סמ״ק וראה זה פלא - הם מיוצרים ונמכרים בכמויות גדולות, גם לרוכבים שרוכבים בבין עירוני.
לסיום: פות״ש מתלונן שהאקסמקס יקר לו לתחזוקה - המלצה על כלי 400 לא תעזור לו... תתאים את הכלי לדרישות שלו לא שלך.


ציטוט ההודעה בתגובה