אם השיעורי נהיגה נספר...אז כן מעבר לזה לא
אם השיעורי נהיגה נספר...אז כן מעבר לזה לא
מה שאתה רוצה לעשות לא בלתי אפשרי אבל ברוב המקרים רעיון רע לדעתי(שוב אני לא מכיר אותך)
האופציה הסבירה היחידה זה לקנות כלי ספורטיבי מוגבל שאפשר לפתוח לו את ההגבלה חוקית שיגיע הזמן.
אני ראיתי איפשהו cbr 600 ישן שמועמד למכירה, נראה פצצה ככלי למתחילים. ( בהתחשב והאלטרנטיבה שלך היא z1000)
אגב, הבחירה הטבעית ככלי התחלתי בכלל תהיה סוזוקי גלדיוס
ממליץ על מונסטר 796 להתחלה, אני עברתי אליו אחרי קטנוע 125 גם והכל בסדר ויש לך אותו מוגבל גם ופתיחת הגבלה חוקית בדוקאטי שיגיע הזמן, אני מאוהב באופנוע הזה!
קח בחשבון שיקח לך זמן עד שתהנה ממנו אם אין לך ניסיון, נראה לי ה600 עם התנוחה שלו יותר מדי להתחלה
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
ויש יותר יפה ממנו?
IMG-20150905-WA0002.jpg
ducati monster 796 2014:- טוטאלוס
עכשיו: ducati supersport 939
מסכים שצריך להתחיל עם משהו יותר רגוע ולצבור ניסיון, ממליץ על היאממה דיוורז'ן xj6 כלי עם 4 צילינדרים אבל רגוע וידידותי למתחילים עם מספיק כוח ככלי גדול ראשון.
Tracer 900
יש מקומות בעולם שאין את מדרגות הרישוי הנהוגות בארץ.
וקיים מצב שאנשים שפעם ראשונה עולים על 1400zzr כ"ס +-200
אף אופנוע לא הורג\פוצע כשהוא יושב בחניה.
כשרוכבים בהבנה של הכביש ומחשבים סיכונים ובהגיון בדר"כ לא קורה כלום.
הכל תלוי ביד ימין. ראיתי אתמול איך 500 של הונדה כמעט מת בגלל שטות . השתחל לפני מכונית ובלם בלימת חירום וכמעט נכנס ברכב לפניו ,הרכב שהרגע האופנוע עקף היה צריך לבלום בחריקת בלמים (מרחק הבלימה שלו התקצר בגלל האופנוע) מטורפת כדי לא להפוך את האופנוע לפיתה.
לנפח אין משמעות מבחינתי. יש משמעות למשמעת ורכיבה בהתאם לתנאי הדרך. 270 קמ"ש בכביש 6 יותר בטוח מבחינתי מ 110 קמ"ש בטיילת בת"א. או 50 ליד בית ספר בשעה 8 בבוקר.
אם אתה רוצה ללמוד את רזי הרכיבה הספורטיבית . הייתי מציע לך ללכת אפילו על 300 סמ"ק אך ורק מהסיבה שעקומת הלימוד שלך תהיה גבוהה יותר עם כלי עם נפח קטן יותר.
תרגיש שאתה מוכן להתקדם תעבור למה שבא לך.
אם לא מעניין אותך להיות רוכב מקצועי(כמוני למשל) ולא חשוב לך שבכל סיבוב הברך תגע בריצפה.(רק כשהתנאים מאפשרים)
אם אתה בטוח שלא כל רמזור הופך למסלול מאוץ \מרוץ.
אין בעיה שתקח נפח גדול ישר מההתחלה.
אבל ויש אבל גדול
ברגע שמקבלים את הג"ננה הסיכוי שלך לגמור רכיבה בשלום עם ליטר ספורטיבי לא מאוד גבוהה .
ראיתי שמישהו המליץ על cbr600f - לא נעים לציין אבל מדובר באותו אופנוע שבתחילת שנות ה-2000 היה הסופר ספורט של הונדה עם לפחות תואר סופר ספורט אחד. האופנועים אומנם התפתחו אבל לא בני האנוש ולכן למרות שה- cbr f נחשב כלי סלחן לא הייתי ממליץ עליו למי שעלה מקטנוע.
Mהר המליץ על אופנוע סופר ספורט מוגבל - בהחלט (לטעמי) מדובר באופציה אפשרית אבל.... למה? כל היופי של הסופר ספורט וכל ההגיון בו מתחיל ב 150-140 קמש על הצד.
עד אז כל נייקד יעשה עבודה טובה יותר.
דוקאטי מונסטר - וואללה טווין זה אחלה דבר והמונסטר ממש סבבה (פרונט בטון בלמים מעולים סאונד), דגם ה 800 סמק נשמע קצת יותר מדי וגם צריך להיות מוכן למעבר למכונה איטלקית ולמי שהורגל בהוצאות על קטנוע לא בטוח שזה טריוויאלי.
היו שהמליצו על נייקד - ואני בהחלט יכול להזדהות עם העמדה הזאת, אתה צריך זמן כידון עם אופנוע נניח שנה ואז צא לחופשי.
אני הייתי הולך על מכונה יותר זולה כמו sv650 או עדיף הורנט 600 או אפילו (לא בדיוק נייקד אבל יש גם גרסת נייקד) דיוורז'ן 650.
כולם מכונות מעולות, גם ה ktmים לכביש הם אופציה.
השינוי מקטנוע לאופנוע הוא מהותי - ההיגוי כבד בהרבה ואיטי יותר, המנוע משמעותי יותר בבלימה (אין וריאטור שמנתק) הצורה שבה הוא מאיץ שונה (הקטנוע מזנק מעולה אבל מתמתן בהמשך האופנוע בד"כ הפוך), הצורך בקשב נוסף להילוכים.
אופנוע סופר ספורט לוקח את כל זה ומעצים את זה עם תנוחה לא טבעית, חוסר שימושיות, פרינג שגורם לך לחשוב שאתה במהירות לא חוקית בזמן שאתה במהירות לא חוקית בעליל.
חבל לפספס את כל זה בכך שתעבור לכלי שימנע ממך ללמוד, אני מבין מה אתה אומר על עיצוב אבל תנשום עמוק לעוד שנה - שום דבר לא בורח.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
אני חושב שהתכוונו ל-cbr600f החדש (מאז 2011?), שהוא אופנוע ממותן וסלחן יותר (יחסית) מאבותיו הגרזנים. זה בעצם הורנט עם פול-פייריניג. שגם לדעתי מספק מראה קרבי, אבל עם תנוחה ומנוע רגועים יותר.
שאר האופנועים שצויינו טובים גם הם, שכחו לציין את הER6F, שלדעתי הוא אופנוע יפה, ומבחינת האחזקה - אחד הזולים.
סופרספורט מוגבל - ממה שאני יודע יש רק את הג'יקסר 600, ולדעתי זה מתכון לצרות. ההגבלה תרד בפרץ הבטחון הראשון של הבחור, ומשם, לעוד שרשור "דוד חיים" הדרך קצרה.
הורנט עם פרינגים זה סבבה - הייתי מוותר על הפרינג כאופנוע ראשון. ההורנט הוא כלי עם המון יכולת (המון) אז עדיף להתחיל בלי הפרינג.
על ה er6f רכבתי פחות אהבתי - אבל לא מדובר באותו מחיר.
הדיוורז'ן שוב כלי מאד עגול כשרכבתי עליו הרגשתי שיכול לקחת את הרוכב מרמה בינונית לרמה גבוהה כולל להשפיל סופר ספורט בידיים נכונות - הייתי נזהר מהפרינג.
נערך לאחרונה על ידי Jonathan; 07-09-2015 בשעה 12:41.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
להתחלה אולי cbr500 או קוואסאקי er6f אל תקפוץ ישר למנוע 4 בשורה עם 100 כוח סוס, תתרגל לאופנוע גדול יותר, תאמן את הרפלקסים שלך, תרגיל את המוח שלך להגיב מהר יותר ואז אחרי שנה שנתיים תעלה בהספקים.
תעשה קודם לפחות שנתיים על קטנוע עד 400סמק, ואחרי זה תעבור ל600+ רגוע יחד עם קורס רכיבה אמיתי.