יש מקומות בעולם שאין את מדרגות הרישוי הנהוגות בארץ.
וקיים מצב שאנשים שפעם ראשונה עולים על 1400zzr כ"ס +-200
אף אופנוע לא הורג\פוצע כשהוא יושב בחניה.
כשרוכבים בהבנה של הכביש ומחשבים סיכונים ובהגיון בדר"כ לא קורה כלום.
הכל תלוי ביד ימין. ראיתי אתמול איך 500 של הונדה כמעט מת בגלל שטות . השתחל לפני מכונית ובלם בלימת חירום וכמעט נכנס ברכב לפניו ,הרכב שהרגע האופנוע עקף היה צריך לבלום בחריקת בלמים (מרחק הבלימה שלו התקצר בגלל האופנוע) מטורפת כדי לא להפוך את האופנוע לפיתה.
לנפח אין משמעות מבחינתי. יש משמעות למשמעת ורכיבה בהתאם לתנאי הדרך. 270 קמ"ש בכביש 6 יותר בטוח מבחינתי מ 110 קמ"ש בטיילת בת"א. או 50 ליד בית ספר בשעה 8 בבוקר.
אם אתה רוצה ללמוד את רזי הרכיבה הספורטיבית . הייתי מציע לך ללכת אפילו על 300 סמ"ק אך ורק מהסיבה שעקומת הלימוד שלך תהיה גבוהה יותר עם כלי עם נפח קטן יותר.
תרגיש שאתה מוכן להתקדם תעבור למה שבא לך.
אם לא מעניין אותך להיות רוכב מקצועי(כמוני למשל) ולא חשוב לך שבכל סיבוב הברך תגע בריצפה.(רק כשהתנאים מאפשרים)
אם אתה בטוח שלא כל רמזור הופך למסלול מאוץ \מרוץ.
אין בעיה שתקח נפח גדול ישר מההתחלה.
אבל ויש אבל גדול
ברגע שמקבלים את הג"ננה הסיכוי שלך לגמור רכיבה בשלום עם ליטר ספורטיבי לא מאוד גבוהה .