אני רואה מלא נושאים עם השאלה "האם אגזוזים מאלי אקספרס טובים?"
ותשובות המומחים פה: "לא, הן כולה צינור בלי שום משמעות"
נתחיל בזה שאגזוז = מערכת פליטה.
מה שלרוב מוצג ב-Aliexpress זה "עמם-פליטה" (muffler).
בגלל שפעם הקודמת לא היה לי כוח ממש להתווכח ולהתחיל לחפש, הפעם עשיתי זאת.
מה יש ב-muffler של אקרפוביץ שחותכים אותו ?
למעשה אמורה להיות מעטפת חיצונית (באורך מסוים), בתוכה סיבים המפרידים בינה לבין צינור הברזל (המוליך את הגזים החוצה) - כזה פשוט.
כל עניין החזרת הגזים חושב כבר ולכן יש אורך מותאם, קוטר חיצוני, קוטר פנימי, הפרדות וכו'.
מה יש ב-muffler סיני ?
אותו צינור בדיוק, לפעמים באיכות ירודה ולפעמים באיכות משופרת.
דוגמה לאיכות ירודה: רשום שיש ברזל אל חלד אבל מחליד או רשום קרבון פייבר וזה רק ציפוי חיצוני ובפנים זה פח או אפילו לא ציפוי ורק הדפסה.
דוגמה לאיכות משופרת: אם אגזוז לקטנוע X הוא במשקל מסוים, אז לפעמים אפשר למצוא אותו בפחות משקל באותו הייצור בדיוק.
ההוכחות:
1. בוידאו הנוכחי לקחו עמם אקרפוביץ מקורי וחתכו אותו (החליטו לקצר למען האופנוע) - לא ממליץ לעשות את זה בשום מקרה בעולם
אבל זה בהחלט נותן לנו מראה פנימי על מה יש בתוכו וכן בכל חיה של אקרפוביץ.
https://www.youtube.com/watch?v=HILSFgc02rc
2. בוידאו הבא לקח מישהו חכם עמם סיני והחליט לפתוח אותו ומה גילה בתוכו ? (תראו בעצמכם).
https://www.youtube.com/watch?v=Gxn8HgzHcP0
אסכם כך:
(1) הקטע הבעייתי:
ישנם מפעלים סיניים שבאמת מרכיבים עממי-פליטה כמו צינורות, ז"א שהחיקוי לא דומה בתוכנו הפנימי ורק בחיצוני.
יש כמה שיטות להתגבר, אבל הפשוטות ביותרה עובדת בצורה הבאה:
*** כל חנות מפעל המופיעה באלי Aliexpress ומכבדת את עצמה, תופיע גם ב-Alibaba, שם ניתן לבחון כמה היא וותיקה ואילו תעודות היא מחזיקה ***
חנויות עם תעודות לא מקוריות לרוב לא מחזיקה סמלים של 5/10 שנים פעילות (תכנסו ותבינו).
** כדי לכסות את עצמכם בקניה, תראו מה החברות הגדולות מייצרות מבחינת אגזוז המתאים לכלי שלכם (מידות ומשקל) ואז תבדקו את המידות ומשקל שאתם מזמינים מ-האתר הנבחר (לרוב בדיקה זו לבד תופסת). **
שילוב של שתי הבדיקות מכסה לכם את התחת יחדיו וב-100 דולר יש לכם אגזוז.
הקטע היותר בעייתי:
מה ששום חברה לא מספרת לכם הוא הדבר הבא - לאחר כל החלפת עמם ולא משנה של מי ומה, המנוע חייב בבדיקת פליטת גזים (לחבר'ה עם קטנועים שמתלהבים מהקטע).
המערכת מחזירה אויר הקריטי לתרכובת המערכת בזמן פעילות הבוכנות. *יש סטנדרט מסוים שהוא 13.4, יש מקסימום (13.8) ומינמום של (13.1)*.
לדוגמה: מערכת של xmax 250 כוונה ל-13.4 ועובדת כשנתיים, לאחר שנתיים הוחלט על החלפת עמם מקורי לעמם מקורי חדש (יכולות להיות מליון סיבות), ישנם מצבים שבהם אחרי ההחלפה המערכת לא תחזור לסטנדרט ותעבוד בחריגה של 0.2+-. הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית כי ככה היא הייתה מיועדת להיבנות אבל עם אגזוזי חיצוניים זה קצת יותר קריטי.
לעוד מידע: https://www.youtube.com/watch?v=gPWI8QTRg9g
הוא מסביר על מכוניות אבל הרעיון תופס גם לאופנועים/קטנועים.
נ.ב
-בכתיבתי אני לא יודע אם זה מדריך או לא לקניה של עמם-פליטה בשוק הסיני אז לאדמינים - תתייגו את זה איך שאתם רוצים.
-הכוכביות (*) מסמנות את החשיבות לדעתי שיש לבדוק את הדברים לגביהם.
-לגבי מספרי התרכובות בקטנועים (* --- *) אם זה לא מדויק אנא תקנו אותי !!!
-לקחתי את האקפוביץ רק כדוגמה בגלל שזה החירטוט הכי נפוץ בארץ ולכן זו דוגמה טובה.


 
			
			 
					
					
					
						 ציטוט ההודעה בתגובה
  ציטוט ההודעה בתגובה נכתב במקור על ידי r3dt4g
 נכתב במקור על ידי r3dt4g
					
