אין שום צורך להניע. אין מצבר באופנוע הזה. רק קיק.
כדאי לחשוב על עגלה אחרת תבזבז הרבה שעות מנוע על נסיעה מנהלתית.
הכלים האלה די אמינים בס"ה. לי היה אחד משנת 2009 שנסע שנתיים ללא בעיות (חוץ משני פנצ'רים מעצבנים בשטח).
שבת שלום לכולם!
אני חייל לוחם, אחרי 3 שנים של כביש ותאונה בסדום אני רוצה לעבור לשטח ..
אני החלטתי שאני רוצה את הexc של קטמ.
קודם כל כמה שאלות באופן כללי:
יש בעיה כלשהיא להעמיד את האופנוע ולנסוע איתו פעם בשבועיים? מבחינת בלאי? או שעדיף לתת למישהו שיניע אותו פעם בשבוע בערך?
אני גר בלהבים, ואין לי עגלה לרכב. יהיה לי מספיק מקומות לרכב בהם או שחייב עגלה?
עכשיו יש שני אופנועים שאני רוצה לקנות.
בתור לוחם אין לי יותר מידי זמן להתעסק ביישורי קו וכדומה ובגלל זה אני רוצה משהו במצב טוב
הראשון זה exc 125 יד ראשונה, שנת 2016 עם 95 שעות מנוע אחרי בוכנה ראשונה ב34 אלף. כלי חדש אין שקל להשקיע. 34 זה תקרת התקציב שלי. אחרי שהתלבטתי אם להשקיע את כל התקציב שלי כמעט או לא חיפשתי משהו זול יותר ומצאתי exc 125 שנת 2012 sixdays עם 212 שעות מנוע מאדם בן 52, עבר בוכנה ב200 לפני שנתיים ומאז כמעט לא נסע עליו, הבחור אומר שבמצב מצויין ומוכן להתחייב בבדיקה. צמיגים חדשים,שרשרת גלגלש, ברקסים דיסק הכל. 23 אלף. מה דעתכם? עדיף לי ללכת כבר על החדש יותר ולחסוך כאבי ראש פוטנציאליים או לקחת לבדיקה את השני ולראות? 212 שעות זה חא נורא? הוא גם יד רביעית ונמצא אצלו כבר שנתיים.
וכן אני יודע שצריך להשאיר כסף למיגון. ולביטוח. מכיר את הכל, שוב אני אחרי 3 שנים של רכיבת כביש.
תודה רבה לעונים, מעריך את זנ מאוד
אין שום צורך להניע. אין מצבר באופנוע הזה. רק קיק.
כדאי לחשוב על עגלה אחרת תבזבז הרבה שעות מנוע על נסיעה מנהלתית.
הכלים האלה די אמינים בס"ה. לי היה אחד משנת 2009 שנסע שנתיים ללא בעיות (חוץ משני פנצ'רים מעצבנים בשטח).
היי זיו,
דבר ראשון - רוב אופנועי האנדורו משמשים את הרוכבים בסופ"ש כך שממש אין בעיה שהכלי יעמוד גם חודש ימים ואפילו יותר ללא חשש, זה די נורמלי.
כמובן שעדיף לאחסן את הכלי במקום מקורה ומוגן מפני פגעי מז"א כגון שמש\גשם.
מבחינת איזור רכיבה, אני בטוח שישנם רוכבים באיזור שלך לכן הייתי ממליץ לבדוק בקבוצות בפייסבוק פרטנרים:
https://www.facebook.com/groups/241870142518150/
https://www.facebook.com/groups/mathilimbashetach/
מוזמן להצטרף לקבוצות הנ"ל.
בנוגע לק.ט.מ EXC125, ממליץ לך לבדוק את ההוסקוורנה TE125 שכן מדובר על אותו אופנוע בדיוק (אחד לאחד למעט הפלסטיקה, שלדת זנב ואופן חיבור מתלה אחורי - יוצאים מאותו מפעל) רק שהמחירון נמוך יותר בכמה אלפים, למה? די הזוי במיוחד שבדגם הסטנדרטי של הוסקוורנה אתה מקבל את כל התוספות הקיימות בדגמי הסיקסדייז והפקטורי של ק.ט.מ.
אותו אופנוע יעלה לך יותר זול, ההוסקוורנה קיימים אמנם ממודל 2014-2016 ותוכל למצוא כלים במחירים בין 26-32 אלף מה שבטוח יותר זול מהק.ט.מ.
בנוגע לשני הכלים שבחנת, הראשון דורש מחיר יקר יחסית..עוד טיפה ואתה יכול להביא בטא RR125 חדש מהחברה.
בכל אופן, אם אתה כבר מוציא סכום כזה - תוכל לחפש הוסקוורנה בכמה אלפים פחות לאותו שנתון כמו שצויין אך אם אתה ממש נעול על הכלי הנ"ל תנסה להוריד אותו במחיר עוד - הכלים הנ"ל נמכרים מתחת למחירון בכמה אלפים טובים במיוחד בתקופת הקיץ בה השוק חלש יותר.
בנוגע לכלי השני, לרוב באיזור ה-200 שעות המהדרין נוהגים לשפץ מנוע תחתון באופן יזום כך שיש מצב שזה משהו שיגיע לאחר הקניה כך שתהיה עלות נוספת שיש לקחת בחשבון.
תוכל למצוא כלים עם 250 שעות במצב מדהים ומטופלים בדקדוק, ותוכל למצוא גם כלים עם 60 שעות מוזנחים ודורשים שיפוץ מנוע עליון, לרוב הכלים האלו מאוד אמינים ואינם דורשים מעבר לטיפולים שגרתיים, ללא קשר לנזקים אחרים במקרה של נפילות.
ישנם אנשים שמנתקים את שעון השעות לכן מאוד חשוב להבין מי הבעלים של הכלי ולחקור כמה שיותר פרטים בנוגע לטיפולים שנעשו ולבקש חשבוניות או תיעוד כזה או אחר.
בהצלחה!
נערך לאחרונה על ידי Oznik; 23-06-2018 בשעה 00:14.
בשמחה.
ממה שמכיר ניתן להוריד את הסעפת ולהציץ מבעד הפורט פליטה ולראות את מצב הבוכנה והצילינדר באופן חלקי, בנוגע למנוע תחתון יהיה צורך לפרק את הצילינדר ולבדוק חופש אך אני לא יודע אם נהוג בבדיקה לעשות זאת.
עלות שיפוץ מנוע תחתון היא לא זולה (3-4 אלף ש"ח לערך) ואם כבר פותחים מנוע אז מחליפים מחז"ש ומיסבים כי זה על הדרך.
בנוגע לבדיקה כמובן שישנה עדיפות לקחת את הכלי למוסך שמבין בכלים מסוג זה, יש מספיק דברים לבדוק (בולמים נוזלים שדורשים שיפוץ, חופש במיסבי היגוי\זרוע אחורית\גלגלים, דיסקים עקומים והרשימה ממשיכה..)
נערך לאחרונה על ידי Oznik; 23-06-2018 בשעה 12:14.
בד"כ עונת הרכיבה היא החורף, הטמפרטורות נוחות והאחיזה מדהימה.
בקיץ לא שלא רוכבים פשוט זה הרבה פחות סימפטי עבור רוכבים מסוימים, יש הרבה שרוכבים כרגיל - זה רק עניין של כמה החום מפריע לך. אפשר להתייבש די בקלות.
אם החום זה לא משהו שמתריע אותך, לא צריכה להיות בעיה.
אין כלי יותר טוב להתחיל איתו כמו ה- 125, הבחירה שלך נכונה.
מסכים בגדול עם מה שאוזניק כתב.
לגבי קטמ/האסקי, אני רוכב על האסקי 125 ולכן אני די חושב כמוהו, אבל אופנוע קונים מהלב ולכן אם קטמ זה מה שעושה לך את זה, לך על זה.
לגבי שני הכלים - אני מתחבר בעיקר לסוף דבריו של אוזניק - אופנוע שנת 2012 עם 200 שעות זה מוזר. אני לא אומר שזה לא אפשרי, אבל בעיקר שהוא יד רביעית אני הייתי לוקח את זה בערבון מאד מוגבל.
כמובן שלפני שקונים לוקחים לבדיקה שתגיד לך מה מצבו של האופנוע בפועל, ואז עניין השעות פחות קריטי.
אם יש לך תקציב ל2016, לא הייתי מהסס בכלל. אגב, למה זה או 2016 או 12? אין משהו באמצע?
באופנוע שנת 2012 פוטנציאל הנזק הוא הרבה יותר גבוה. גם אם הוא טופל כראוי ולא נרכב המון, הזמן עושה את שלו וזה אומר ברגים שכבר נעולים ואולי חלודים שיגרמו לך לקלל כשתנסה לפתוח אותם, מיסבים בכל מני מקומות שיצטרכו החלפה וכו'.
לגבי אזורי רכיבה והעונה - אתה זה שגר בלהבים אז אתה יודע יותר טוב מאיתנו... יש שם המון איפה לרכב אבל בקיץ מאד חם שם. אם אתה מסוגל לעמוד בחום, אחלה. אם לא, תתארגן על עגלה או שתחכה לחורף.
לדעתי תסיים קודם תצבא אתה חוזר פעם בשבועיים תמיד יש מה לעשות.. משפחה חברים.. ואם בכל זאת אז לידיעתך יש גם beta125 ב40 בניילון. ויד שניה בהרבה פחות כסף