אתה מסתכל על דברים לא נכונים.
אם אני לא טועה (בבקשה תקן אותי Dresdner אם אני טועה בדבר הבא) הדגם שדיברת עליו הוא בכלל אופנוע (דה!) שעובד בטווח סלד נוח של 3.5k והרצועת הנעה שלו גדולה יותר.
בחישוב מתמטי פשוט (או היגיון)
אם יש לי קוטר גדול יותר שעובד בפחות סלד הוא יחיה זמן גדול יותר.
טי-מקס (לצורך העניין) עובד ב 7 אלף סלד (כי הערסים ידם קלה על ההדק) וקוטר הרצועת הנעה שלו קטן הרבה יותר מהדגם שהבאת.
*אנחנו מניחים ששתי הרצועות עשויות בדיוק מאותם החומרים...(מה שגם שגוי אבל נגיד).
מעבר לזה והכי קריטי!!! אם תיקח רצועת הנעה (גם ברזל) ותמתח אותה מעל למה שצריך (כן לרצועה יש חופש מוגדר מראש) היא תשבר מהר יותר - כבר קרה עם טימקסים/אופנועי שטח, כביש וכו'
הערה: הרצועות מגומי עשויות מסיבים בפנים (יש המון תמונות באינטרנט להמחשה), בנויות ממש כמו בטכנולוגיה של צמיג (הרעיון דומה - בנייה בשכבה על שכבה). ברגע שאתה משחרר אותן יותר מידי או מותח, הסיבים הפנימיים לא מגיבים טוב ובמקרה הגרוע מה שקורה נראה בתמונה למעלה.
Sent from my MI 5X using Tapatalk