יצאת כבר מחוץ למגרש? יש לך רקע בנהיגה ברכב?
שלום לכולם,
אני לומד רכיבה אצל מורה שלא מסביר שום דבר גם כששואלים אותו, ההסבר הסתכם באיפה גז, קלאץ ובלמים(וכמובן איסור לגעת בבלם קדמי).
בשבוע הקרוב אני אמור לגשת לטסט(מניח שאם השיעורים מתנהלים בצורה כזאת אז אנשים כן עוברים טסט בצורה כזאת), נרכש כבר אופנוע חדש שממתין לי עד אסיים עם הרישיון ואני מרגיש מוטרד מכל הסיטואציה.
בהנחה ואעבור את הטסט, מה מומלץ לעשות הלאה? לגשת למורה אחר שאשכרה מלמד, הדרכת רכיבה סטייל אופנוען מאומן/פרוריידינג/משה פרחי וכו', משהו אחר?
תודה.
יצאת כבר מחוץ למגרש? יש לך רקע בנהיגה ברכב?
יצאתי מחוץ למגרש, יש ניסיון של עשור עם רכב.
תלך להדרכת רכיבה דוגמאת מה שציינת. מורה לנהיגה לא מלמד איך לרכב על אופנוע אלא איך לעבור טסט.
משום שיש לך נסיון של עשור, המורה כנראה מניח שאתה יודע איך להתנהל עם קלאץ', בלמים וגז, כל מה שאתה צריך זה להטמיע עם ההבדלים בצורה מבוקרת ולכן זה בעיקר אתה מול הכלי. בנוסף, כמו שטונדרה רשם, התפקיד שלו הוא להעביר אותך את הטסט ואם המורה מאמין שאתה מוכן לטסט והוא מורה מנוסה אז אתה כנראה בסדר.
לעניין הרגשת חוסר הבטחון, זה טבעי... מעבר טסט בסה"כ מעיד על זה שהטסטר התרשם שהגעת לנקודה שממנה אתה יכול להמשיך את הלימוד וההתמודדות באופן עצמאי על הכביש.
אני רק שאלה.
מה אתה מצפה ממנו שיסביר לך? חוקי נהיגה בכביש אתה יודע. לתפעל את האופנוע, נשמע כאילו שאתה יודע. מזל טוב, עברת טסט.
מיד אחרי שתוציא רישיון, תלך למקום שבוא מלמדים לשרוד על הכביש ולא לעבור טסט. פרו ריידינג או אופנוען מאומן. (הכותב לא עשה שם קורסים, אבל מבין את חשיבותם)
"היי, אתה נוסע לאט מידי בסללום", "חוזר מהר מידי מהסללום","השמיניות שלך עקומות בגלל ש..., תנסה..." ועוד כמה כאלה שהשלמתי ממכרים והאינטרנט...
צודק במאה אחוז. יש מורים שמלמדים ויש המווון ללמוד.
בעיקר למי שכבר נוהג הרבה שנים על רכב.
זה מתחיל ממבט ואיך לשבת על האופנוע, טכניקות לשמיניות ועוד, וממשיך בדגשים (ויש המון כאלו) ביציאה מהמגרש.
גש לקורסים הבסיסיים של פרוריידינג/אופנוען מאומן, וגם דבר עם המדריך על הסוגיה שלך, שיתנו לך עוד חיזוק בדברים הבסיסיים.
תעבור מורה, גם מה זה השטות הזאת של לא לגעת בבלם הקידמי.(מיילא רק במגרש וגם זה לא בדיוק נכון)
או שעד עכשיו כבר סיימת עם הרישון?
מורי נהיגה בארץ ( אולי יש יוצאי דופן )מתמקדים באיך לעבור את הטסט.
כשאחד המרכיבים העיקריים בטסט הוא "אקרובטיקה" במגרש תכלס לא צריך הרבה מעבר לבלם האחורי לוויסות ,עבודת קלאצ' וקצת שימוש במבט.
כמובן שבחיים האמיתיים זה לא כך ואף אחד מאיתנו לא יוצא לקרוע את הכביש על 14 קמ"ש במגרש וזו התוצאה של ההתייחסות לשמיניות כמדד כמעט בלעדי לשליטה באופנוע.
אישית אם הייתי המחוקק הייתי מאמץ את השיטה הקיימת לדרגה הבסיסית של רשיון הנהיגה ובדרגות ביניים ואילך הייתי מחייב הכשרה מתקדמת יותר כתנאי לקבלת רשיון כאשר נקודת ההנחה ( ברור לי שזה לא תקף לכולם) שהאדם רכב תקופה ובעל נסיון מסויים על כלי דו"ג.
בקיצור ייתכן שהוא מכין אותך לטסט כמו רוב מורי הנהיגה ולא מעבר לזה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני הייתי מכריח כל נהג מכונית שרוצה לקבל רישיון על רכב להיות מורכב על קטנוע בנסיעה בין עירונית ועירונית פקוקה כתנאי לקבלת הרישיון.
מבין את KOOKOO. גם אני התחלתי (A1) אצל מורה שרק הביא אותך למגרש ומשם "שחק עם האופנוע חצי שעה" וחזרה לסניף.
החלפתי מורה, והמורה השני היה אדם אחר לגמרי.
מתבונן בך רוכב, עוצר ומסביר את הטעויות ואיך לתקן אותן, נותן טיפים לכל מקטע בבחינה.
עוזר לך להיות מוכן למבחן דרך הסברה איך האופנוע עובד וכיצד להשתמש בו. כמובן שזה לא באמת לימוד, ובקורסים של פרוריידינג לימדו איך באמת רוכבים (למה לא מסבירים ברישיון איך צריך להניח את הרגליים?).
מאחל לך לעבור בראשון. אבל אם יקרה מצב שלא, אולי עדיף להחליף מורה.
לצערי נכשלתי, באשמתי. חשבתי להחליף מורה, מפחד שזה יעלה לי בעוד זמן.
כרגע ממתין שהרפורמה בטסטים תצא לדרך ואוכל לתאם טסט חוזר.
החלק הכי לא נעים הוא שכבר רכשתי אופנוע והוא מחכה לי שבועיים בסוכנות.