שלום לכולם,
מדובר על husaberg te125 2012 שהוא בעצם מקביל ל ktm exc125 2012 .
ואני עושה לו מנוע,אז מדדתי את הצילינדר עם מד קדח.
המידה היא - 54.24.השאלה איזה מידה של הבוכנה צריך לשים ?
שלום לכולם,
מדובר על husaberg te125 2012 שהוא בעצם מקביל ל ktm exc125 2012 .
ואני עושה לו מנוע,אז מדדתי את הצילינדר עם מד קדח.
המידה היא - 54.24.השאלה איזה מידה של הבוכנה צריך לשים ?
עקרונית מידת הבוכנה תלויה בתהליך הייצור. לצילינדר A תתאים בוכנה A, ל-B B וכו'.
לא אמורים להגדיל את הבוכנה, כשהצילינדר נשחק מעל מידה מסוימת (על פי הספר, תסתכל שם) אמורים לצפות אותו מחדש.
בפועל, במקום לצפות מחדש הרוב המוחלט מגדיל את הבוכנה כדי לפצות על השחיקה.
אופנוע שנת 2012 בטח כבר עבר 3-4 בוכנות בעבר, אז אתה בשקט יכול לשים בוכנה B, אלא אם כן הצילינדר חדש או עבר ציפוי.
איזו בוכנה יש עכשיו?
אתה אמור להגיע למרווח הנכון על ידי חיסור קוטר הצילינדר מקוטר הבוכנה.
לפי הטווח הזה אתה תדע איזה קוטר בוכנה אתה צריך.
בהמשך לטירבל, הטווח עפ"י ספר רכב של 2013 (אאל"ט המנוע של ק.ט.מ נשאר ללא שינוי מ- 2001 ועד היום) נע בין 0.055 מ"מ ל- 0.08 מ"מ, הגבול המקסימלי הוא 0.1 מ"מ.
כלומר, המרווח בוכנה/צילינדר הנמוך שווה לקוטר המינימלי של הצילינדר פחות הקוטר המקסימלי של הבוכנה.
מרווח בוכנה/צילינדר הגבוה שווה לקוטר המקסימלי של הצילינדר פחות הקוטר המינימלי של הבוכנה.
במקרה שלך, אם המדידה שלך מדויקת - אתה צריך בוכנה בקוטר 54.14 מ"מ - הבוכנה הכי קרובה של וורטקס היא במידה הכי גדולה (D) בקוטר 53.97 מ"מ.
לא מושלם, אבל כנראה שיעבוד.
והייתי מבצע מספר מדידות נוספות כדי להיות בטוח, כמובן במספר גבהים בצילינדר.
בנוסף - כמו שדוטש ציין, עליך לוודא שציפוי הצילינדר אכן תקין ואין סימני שחיקה חמורים או שריטות.
ולא לשכוח בוכנות שונות,יצרנים שונים=טולורנסים שונים.
דוגמא ורטקס- 0.3
ויסקו -0.6 וכו'