עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: טיפולים לSuzuki SV - כמה שאות

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    132

    טיפולים לSuzuki SV - כמה שאות

    שלום לכולם, אני לפני טיפול גדול לאופנוע ויש לי כמה שאלות.

    1.האם עושים לאופנוע טיפול כל 6 או כל 12? (משווק מורשה של אבניר אמר לי שכל 6, אחרי בדיקה באינטרנט רשום שכל 12)

    2.איפה ניתן למצוא Service Manual לאופנוע? חפשתי בגוגל ולא מצאתי קישור הורדה

    בררתי כמה יעלה לי טיפול 24000 בחברה והמחיר שקבלתי הוא מאוד גבוהה. האם יש מוסכים באזור המרכז/ירושלים שיכולים לבצע את אותו הטיפול לפי מפרט היצרן אך במחיר סביר יותר?

    3. מצאתי בpartzilla חלקים מקוריים לטיפול בעלות נמוכה משמעותית מבארץ. אני מתלבט האם להזמין ולתת לאחד המוסכים להרכיב.
    האם חברת השילוח גובה סכום נוסף שאני בא לאסוף את החלק? (לא מדבר על מע''מ או מכס, אלא תשלום נוסף על המשלוח. קרה לי דרך אתר אחר שהזמנתי. מנסיון ברור עם partzilla לא קבלתי תשובה ברורה).

    4. האם הכרחי לבצע כיוון שסתומים ב24000?

    5. האם הכרחי להחליף נוזל בולמים?

    תודה רבה ושבת שלום.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    1. לא ציינת שנתון. דגמים עד 2011 (כולל) עושים טיפול כל 6. מ-2012 ואילך, בשל שינוי מדיניות של סוזוקי, הטיפולים נעשים כל 12,000 ק"מ (בעבור אופנועים מתוצרת יפן) כשב-6000 ק"מ נעשית רק החלפת שמן ופילטר שמן.
    2. נסה בדראג אופנועים בירושלים או במיסטר מוטו בירושלים. שניהם מוסכים פרטיים שמוגדרים כמורשים של עופר אבניר ועל כן עובדים עם מחסן החלקים של היבואנית.
    3. כדאי לך מאוד לברר עם המוסך שבו תלך להרכיב את החלקים שהבאת בעצמך מחו"ל, יהיה מוכן לכך. לא כולם מסכימים, ובצדק.
    4. כן. בטח אם הגעת למועד הטיפול. למה לחסוך במשהו שיכול לסכן את תקינות המנוע? אלא אם כן,אתה עומד להחליף את הכלי ממש ממש בקרוב (אבל אז אתה סתם נבזה כלפי הבעלים הבאים של הכלי).
    5. כן. בטח אם הגעת למועד ההחלפה. למה לחסוך בכך? זו לא עלות גבוהה כ"כ.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    132
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    4. כן. בטח אם הגעת למועד הטיפול. למה לחסוך במשהו שיכול לסכן את תקינות המנוע? אלא אם כן,אתה עומד להחליף את הכלי ממש ממש בקרוב (אבל אז אתה סתם נבזה כלפי הבעלים הבאים של הכלי). לא מתכוון לחסוך שקל על האופנוע, אבל הסיכוי שיהיה צורך בכיוון שסתומים אחרי 24 אלף הוא קצת נמוך, ולכן השאלה אם אפשר לוותר על זה.
    5. כן. בטח אם הגעת למועד ההחלפה. למה לחסוך בכך? זו לא עלות גבוהה כ"כ. מוסך אחד אומר שכן צריך להחליף ומוסך אחר לא. לכן אני שואל אם צריך לפי מפרט היצרן.
    תשובות באדום

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirsiton צפיה בהודעה
    תשובות באדום
    לא שכנעת. עד מתי תמשוך את השסתומים ואת החלפת נוזל הבלם? עד 48,000?
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  5. #5
    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirsiton צפיה בהודעה
    תשובות באדום
    אתה לא מתכוון לחסוך שקל אבל אתה מחפש לקנות חלקים בחול כי הם זולים יותר ושואל אם אפשר לדלג על אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע.
    באמת לא שכנעת.
    טיפולים בחברה תמיד יהיו יקרים יותר, אם אין לך אחד כזה כדאי לך למצוא מוסך קבוע לטפל בו, אם הכלי חדש אז עדיף מוסך מורשה עם הסמכה לכלי שלך, מקום שתוכל לפנות אליו בשעת צרה ולדעת שדואגים לך. הקאצ' הוא, שלמקום כזה לא נכנסים עם מסננים ופילטרים שקנית באינטרנט בחצי מחיר.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא הבנתי מה הבעיה עם לקנות חלקים מקוריים במחיר מוזל.
    זה לא מוריד מאיכות החלקים.

    בדיקת מרווחי שסתומים היא לא "אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע",וגם אני לא מסכים עם ההפחדה של כרובי.
    לא שאני ממליץ לדלג על הבדיקה רק מציע לא להוציא את הדברים מפרופורציה.
    גם בסבירות גבוהה המרווחים יהיו בטווח.

    לעניין הבולמים - דחייה לא עושה נזק אבל מומלץ להחליף את השמן בזמן,זה יכול להשפיע על ההתנהגות של האופנוע.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא הבנתי מה הבעיה עם לקנות חלקים מקוריים במחיר מוזל.
    זה לא מוריד מאיכות החלקים.

    בדיקת מרווחי שסתומים היא לא "אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע",וגם אני לא מסכים עם ההפחדה של כרובי.
    לא שאני ממליץ לדלג על הבדיקה רק מציע לא להוציא את הדברים מפרופורציה.
    גם בסבירות גבוהה המרווחים יהיו בטווח.

    לעניין הבולמים - דחייה לא עושה נזק אבל מומלץ להחליף את השמן בזמן,זה יכול להשפיע על ההתנהגות של האופנוע.
    מחזק.

    יש מנועים שבהם השסתומים נוטים לברוח, ויש כאלה שלא. אני מניח שה-SV שייך לזן השני, אבל את זה עדיף לברר אצל בעלי SV/ויסטרום שעשו מעל 100 אלף ק"מ וצברו סטטיסטיקה.
    בכל מקרה, כדי שייגרם נזק למנוע - השסתומים צריכים לחרוג משמעותית מהטווח, ולהיות במצב הזה אלפי ועשרות אלפי קילומטרים. אני מאמין שאף SV לא יגיע לזה לפני שהוא מגיע ל-80 אלף ק"מ - זה די הסטנדרט היפאני.
    דוגמאות: בכלים כמו ZZR-ים, VFR-ים ואפילו MT-09 המכונאים בד"כ לא טורחים לפתוח את המכסה ב-40K, כי הם יודעים מראש ששום דבר לא בורח שם.
    כמובן, שאם הלקוח מתעקש לשלם - סבבה, אבל אם הוא מנסה לחסוך, אז בהחלט אפשר לוותר על הבדיקה.
    דוגמא הפוכה: בדוקאטי (לפחות במנוע 1100) - השסתומים בורחים בעקביות, וכדי להימנע מפתיחה כל 12K אני מראש שם בטיפול 24 את שסתומי הפליטה קצת מעל הטווח התקין, בידיעה שעד הטיפול 24 הבא הם יירדו לקצה הטווח התחתון.


    לגבי נוזל הבלם... לא קריטי, אבל פאק, תחליף. זה גרושים.
    החלפות תדירות של נוזל הבלם יישמרו על הרגש בברקסים, ומניסיוני - יאריכו את חיי הגומיות הקאליפרים. כנ"ל לגבי שמן במזלג - אולי לא עכשיו, אבל ב-36K תחליף. מבטיח לך שתישפך לך מהמזלג ג'יפה שחורה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לגבי הויסטרום 1000 הדגם הישן שהוא היה חדש בבדיקה הראשונה ב24000 השסתומים היו כמעט אצל כולם עם מרווח קטן מהדרוש.
    ההנחה הייתה שככה הם עזבו את המפעל אבל בכל מקרה אחרי הכיוון בטיפול שסתומים הראשון הם החזיקו מעל 100000 קילומטר כלומר יותר מ4 טיפולי שסתומים

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    132
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לגבי נוזל הבלם... לא קריטי, אבל פאק, תחליף. זה גרושים.
    החלפות תדירות של נוזל הבלם יישמרו על הרגש בברקסים, ומניסיוני - יאריכו את חיי הגומיות הקאליפרים. כנ"ל לגבי שמן במזלג - אולי לא עכשיו, אבל ב-36K תחליף. מבטיח לך שתישפך לך מהמזלג ג'יפה שחורה.
    שוב אני מדגיש - אין לי בעיה להחליף נוזל בלמים או נוזל בולמים או כל מה שצריך אם זה מופיע במפרט הטיפולים. מוסך אחד אמר לי שלא צריך ומוסך אחד אמר שכן. סך הכל מחפש תשובה גורפת.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא הבנתי מה הבעיה עם לקנות חלקים מקוריים במחיר מוזל.
    זה לא מוריד מאיכות החלקים.

    בדיקת מרווחי שסתומים היא לא "אחת פעולות האחזקה היותר קריטיות למנוע",וגם אני לא מסכים עם ההפחדה של כרובי.
    לא שאני ממליץ לדלג על הבדיקה רק מציע לא להוציא את הדברים מפרופורציה.
    גם בסבירות גבוהה המרווחים יהיו בטווח.

    לעניין הבולמים - דחייה לא עושה נזק אבל מומלץ להחליף את השמן בזמן,זה יכול להשפיע על ההתנהגות של האופנוע.
    הפחדה? הגזמת.
    לא אני כתבתי "שזו פעולת אחזקה קריטית למנוע". אתה כתבת זאת.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    הפחדה? הגזמת.
    לא אני כתבתי "שזו פעולת אחזקה קריטית למנוע". אתה כתבת זאת.
    לא אני כתבתי את זה ציטטתי את דלריוס 89.

    אתה כתבת "למה לחסוך במשהו שיכול לסכן את תקינות המנוע?"
    אז על כמה מקרים של נזק או כשל מכני יצא לך לשמוע בגלל שלא בדקו מרווח שסתומים?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirsiton צפיה בהודעה
    שוב אני מדגיש - אין לי בעיה להחליף נוזל בלמים או נוזל בולמים או כל מה שצריך אם זה מופיע במפרט הטיפולים. מוסך אחד אמר לי שלא צריך ומוסך אחד אמר שכן. סך הכל מחפש תשובה גורפת.
    ואם זה לא מופיע במפרט הטיפולים - אז לא תחליף לעולם?
    אתה צריך להבין: הספר של האופנוע לא ניתן משמיים במעמד הר סיני.
    זה סה"כ מדריך שמסביר מה על הרוכב הממוצע, שעושה שימוש ממוצע לעשות, כדי לשמור על האופנוע במצב תקין (ולסיים את תקופת האחריות ללא תקלות).
    מכאן, לך כבעלים יש את היכולת "להגדיל ראש".
    אם אתה רוכב הרבה בעומסי תנועה, בחום של הקיץ הישראלי - צמצם מרווחי החלפת שמנים.
    אם אתה רוכב ספורטיבי - וודא שנוזל הבלם והשמן בפרונט תמיד טריים.
    גרז כבלים מדי פעם כדי שתפעול האופנוע יישאר קליל ונעים.
    אם אתה רוכב בנגב, עם כמויות חול גדולות באוויר - צמצם מרווחי החלפת פילטר אויר.

    למיטב זכרוני, רוב הספרים דורשים החלפת נוזל בלם אחת לשנתיים.
    רוב הספרים לא אומרים כל כמה זמן להחליף שמן בפרונט. דוקאטי לדעתי דווקא מציינים שיש להחליף אחת ל-36 אלף.
    מכאן - זאת החלטה שלך.
    נוזל בלם שעבר 24 אלף כבר ממש לא חדש, גם אם עדיין שמיש. כנ"ל שמן בפרונט. הדגרדציה שלהם היא תוצאה של רכיבה וזמן, בין אם יש בספר דרישה להחליפם או לא.
    אז למה לא לחדש את הנוזלים, ולדעת שהם תמיד טריים?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    החלפת נוזל בלם מידי שנה שומרת על הרגש בבלימה ועל תקינות ה-Abs. לכן מומלץ שלא לדחות את ההחלפה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של torquser
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    643
    מרווח שסתומים
    אני עשיתי 80 אלף (מ40 ל120) על SV. לא נדרש כיוון שסתומים. כל 24 עושים בדיקת מרווח, אם יש צורך בכיוון, מחליפים שימסים וזה דורש פירוק נוסף.

    נוזל בלם
    הינו נוזל שסופח לחות ואיכותו יורדת. ברמות הלחות השוררת בישראל, אני הקפדתי להחליף את הנוזל בתדירות גבוהה מהמומלץ ע''י היצרן.

    נוזל טלסקופים
    מכונאי אמר לי, שאם אין פריצה במחזיר השמן, אין צורך להחליף. היצרן מורה להחליף כל שנתיים, כמובן שעקבתי אחרי הוראות היצרן.

    חלקים לטיפול
    מכיוון שמוסכים עושים מאות אחוזי רווח על חלקים, מעטים המוסכים (אם בכלל) שיסכימו שתביא את החלקים איתך.

    בהצלחה.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    רק הערה,
    מכונאי שאומר שלא צריך להחליף שמן טלסקופים, כנראה שמטפל אך ורק בכלים שמטרתם להביא את הרוכב מא'-לב' במינימום הוצאות (לא בא להעליב אף קטנוען. גם אני לא מתכנן לשפץ טלסקופים עד יום מותו של הקטנוע שלי, אבל אני מודע היטב להשלכות הדינמיות והבטיחותיות של זה. ובטח שלא הייתי ממליץ לאחרים לנהוג כך).

אשכולות דומים

  1. טיפולים ל 250 4t
    על ידי Spider27 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 31-10-2017, 07:53
  2. קיט טיפולים מקורי ולא מקורי לx evo
    על ידי scott12 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 25-06-2017, 09:45
  3. סדרה 500 של הונדה,עלות טיפולים ומרווחי טיפולים
    על ידי Ybe בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-05-2017, 13:18
  4. מבקש עזרה מחפש מניפולד לsuzuki dre650 1995
    על ידי guyg בפורום פורום טכני
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 10:15
  5. ספר טיפולים
    על ידי eyald בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-06-2015, 09:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO